Organizátoři konference Symposium: „Letos jsme se hodně zaměřili na marketing, zdroje financování a obchod.“

Tisk

symp200V Brně se bude 19. – 20. listopadu na Podnikatelské fakultě VUT konat podnikatelská konference Symposium. Ta návštěvníkům nabídne v sérii přednášek mnohé praktické informace. Přednášky upozorní na počítačové úskalí mladých podnikatelů, pomohou s přípravou podnikatelského plánu, poskytnou informace o marketingu nebo o získávání potřebných financí na začátek podnikání. Více nejen o programu nám prozradila projektová manažerka Eva Lesinová.

 

 

Podnikatelská konference Symposium se letos koná už popáté. Co bylo prvotním impulzem k takové akci?
Chtěli jsme prakticky zaměřenou konferenci, která by pomohla k rozjezdu podnikání, protože jsme věděli o lidech, kteří měli nápad, ale nevěděli jak ho zrealizovat.


Konferencí je hodně, byl pro vás proto problém ji odlišit? Na co jste sázeli?
Jistý problém to byl. Snažíme se odlišit jak řečníky, zveme ty, kteří se v Brně nevyskytují často a jsou opravdu praktici.  V neposlední řadě se snažíme nalákat účastníky na večerní networking v inspirativním prostředí Impact Hubu v Brně.


Co je na takovém organizování podle vás nejtěžší? Učíte se hodně z chyb z posledních ročníků?
Nejtěžší je úplný začátek, nadefinovat si kam chceme, aby konference směřovala, co má účastníkům přinést. Pak následné tvoření programu a hledání správných řečníků – tam bývá problém trefit se do volného termínu. Během celého procesu jsme v kontaktu s loňskými organizátory, kteří nás upozorňují na chyby a radí, co by letos mohlo fungovat. Jsou pro nás něco jako mentoři.  


Představte nám Symposium samotné. Co je jeho hlavním cílem?
Symposium je konference pro studenty a absolventy, kteří chtějí začít podnikat. Zároveň je i pro mladé podnikatele, kteří už svůj podnik založili, ale potřebují získat nějakou znalost navíc, kontakt, partnera pro obchod či si poslechnout příběhy a rady zkušených podnikatelů. Hlavním cílem je předat účastníkům jak teoretické, tak hlavně praktické znalosti ze světa podnikání. Ideálně takových, které budou moci použít ve svém podnikání hned následující den.


Konference je zaměřená na podnikání, které poslední dobou táhne čím dál více mladých lidí. Čím si myslíte, že to je?
Podle mě je to dáno jednak vlivem okolních zemí – lidé dneska mnohem jednodušeji získávají inspiraci, spoustu informací je volně dostupných, mohou se podívat, co funguje v jiné zemi a u nás chybí. Dokážou snadno odhalit skulinu na trhu, kterou by mohli vyplnit. Spousta mladých lidí to navíc vidí jako možnost výdělku už při škole, je pro ně jednoduché pracovat z domu přes internet. Pokud by chodili do kanceláře, nemuseli by mít tolik volného času a komfortu.

symp8


Čím bude výjimečný tento pátý ročník?


Programem – letos jsme se hodně zaměřili na marketing, zdroje financování a obchod, chceme dát účastníkům detailnější pohled do jednotlivých témat. Zároveň pak rozhodně networkingovým prostorem, který nám dal k dispozici Impact Hub a kam se moc těšíme.


Na akci vystoupí mnoho zajímavých řečníků, můžete nám je ve zkratce popsat? Podle čeho probíhal výběr?
Snažili jsme se zkombinovat program tak, aby na Symposiu byli jak známější, tak méně známé tváře, které v Brně moc často nevystupují – jako třeba René Sommer ze společnosti Kofola. Myslím, že se nám povedlo vytvořit kvalitní skladbu řečníků z Brna, ale i jiných měst.


Na koho se vy osobně těšíte nejvíce? Znali jste jejich vystupování nebo se necháváte překvapit, co vše a jakou formou posluchačům sdělí?
Já se nejvíc těším na marketingovou část – tam na Tomáše Baďuru z Pria. Dále samozřejmě na René Sommera, který bude hlavním řečníkem a na Jana Všianského, který nám pomůže se sestavováním business plánu. Všechny řečníky jsme buď vybírali na základě osobní zkušenosti, nebo doporučení. Úplně na slepo jsme nesázeli u nikoho, ale překvapit může každý z nich.


Celý organizační tým je složený z dobrovolníků z řad členů mezinárodní neziskové studentské organizace AIESEC. Můžete nám o ní ve zkratce něco povědět?
AIESEC se primárně jako globální nezisková organizace věnuje mezikulturnímu porozumění prostřednictvím stáží do celého světa. Díky členství v AIESEC mají studenti možnost rozvíjet svou osobnost prostřednictvím práce na projektech v různých oblastech a získat tak praxi již při studiu. Mimo jiné se každá pobočka zapojuje i do jiných aktivit v kraji a městě kde sídlí – výsledkem takové aktivity je právě Symposium.


A co brněnská pobočka? Kolik máte členů a jaké ještě pořádáte akce?
V Brně máme 70 aktivních členů. Momentálně pořádáme ještě projekt EDISON, kde stážisté z různých zemí stráví čas na českých středních a základních školách a pomocí vyprávění o jejich kultuře dávají možnost dětem „procestovat“ svět. Dále ještě máme projekt SPEAK, který je zaměřen na konverzační hodiny ve světových jazycích. Více informací o našich aktivitách můžete najít na aiesec.cz.


Mohou se k vám naši čtenáři přidat nebo navštívit nějakou akci? Svěřte se nám.
Pořádáme cestovatelské večery se stážisty, kteří byli v nějaké exotické zemi. Pokud by někdo měl zájem se mezi nás přidat, tak je možnost vždy na začátku semestru – teď tedy v únoru.


A na závěr vás poprosím o pozvánku na Symposium. Proč by si jej nikdo neměl nechat ujít?
Na Symposium zveme všechny čtenáře, kteří se zajímají o podnikání.  Praktické rady, které uslyší na Symposiu se jim jistě hodí i v případě, že už začali podnikat. A určitě by si neměli nechat ujít networking, kde mají možnost získat cenné kontakty.

Děkuji za rozhovor!
Více informací: http://www.symposium.cz/


 

Zobrazit další články autora >>>