Naším závazkem je uspokojit potřeby všech čtenářů

Naším závazkem je uspokojit potřeby všech čtenářů

Roman Svitak 200Nakladatelský dům Grada vstoupil na trh s třemi novými značkami pro své knihy. Co za tímto krokem stojí a jaké se očekávají výsledky? Vyplatí se tímto způsobem investovat dovnitř firmy nebo vše převálcují elektronické knihy? A proč GRADA, spojená s vydáváním odborné literatury, cílí také na čtenáře beletrie a děti? Na tyto i další otázky odpovídá Ing. Roman Sviták, předseda představenstva Grada Publishing, a.s.

 

Proč jdeme cestou nových značek


Ekonomická krize v roce 2013 se pochopitelně dotkla i knižního trhu. Právě v této době jsme si v Gradě řekli, že je na čase udělat změny. Nepřála nám doba, motivace lidí klesala, ale zdálo se mi, že právě toto může být ideální čas, začít dělat některé věci trochu jinak, a především kdy opět začít výrazněji do něčeho investovat.


Někdo šel, či i nyní jde, cestou nákupu jiných subjektů – nakladatelů, např. z důvodu, že jejich cena je stále relativně nízká. My jsme se naopak rozhodli, pustit se intenzivněji do inovací, a to především do interní modernizace prakticky veškeré naší práce a do většiny systémů, se kterými pracujeme. Nyní tedy masivně investujeme dovnitř firmy, abychom získali výhody v budoucnu. Spustili jsme řadu interních procesů, kterými naši práci modernizujeme (např. interní informační systém, lepší marketingová a PR komunikace, nový e-shop, platforma pro e-knížky atd.), a které zefektivňují a přináší našim čtenářům nové služby a žádanější knížky v nové kvalitě. V současné době na všem nadále pracujeme a výsledky nás teprve čekají.

Jaké oblasti knižního trhu nám zbývaly


Paralelním procesem od konce minulého roku 2014 je i rozvoj působnosti našeho nakladatelství, tzn. vstup do oblastí, kde jsme dosud nebyli či kde působíme zatím jen okrajově.


Pro naše další kroky jsme vybrali tyto čtyři oblasti: právo, dětskou literaturu, beletrii a oblast zdravého životního stylu a růstu osobnosti. Nikdy jsem si nemyslel, že do těchto oblasti půjdeme. A to i přesto, že jsem byl vždycky vášnivým čtenářem beletrie. Původní profesí jsem však kybernetik a programátor, a tak jsem do knižní branže vstoupil právě z této profesní technické strany.


Jsme v těchto oblastech jistě zatím „posledním hráčem“. Výjimkou je jen dětská literatura, kde již máme relativně širokou čtenářskou obec, řadu partnerů a výborných autorských osobností. Dosud jsme vydali na 300 dětských novinek. A právě na základě ohlasů rodičů, škol, ale i samotných malých čtenářů jsme dětským knihám dali zvláštní značku BAMBOOK.


Bambook, Cosmopolis a Alferia


Samozřejmě se i v těchto nových oborech chceme dostat do první ligy, a kde to půjde, hrát brzy také „první housle“. Tam, kde se nám nepodaří přijít s vyšší kvalitou než konkurence, budeme muset vydávat knížky „jen pro radost“. Pro radost mou, našich lidí, našich autorů a jistě především, a v to pevně doufám, pro radost našich čtenářů.


Naši autoři a především samotní čtenáři nás chválí za rychlost vydávání aktuálních témat, od nichž očekávají, že jim pomohou v jejich starostech, v růstu znalostí, v konkurenceschopnosti na trhu práce, v profesi, ve zdraví, vztazích, v rodině, výchově dětí aj.


Neočekávají od nás knížky, které by nebyly obsahově plně důvěryhodné, naprosto vědecky či dokonce akademicky „posvěcené“. Nečekají od nás tedy knihy pro zábavu, pohádky, natož „pohádky“ pro dospělé - beletrii.

Roman Svitak 1


Proto jsou tu dnes naše nové značky, které jdou právě za hranice dosavadní značky GRADA, a tedy za očekávání našich dosavadních čtenářů, ale i autorů a partnerů. Nové značky jsme připravili i pro naše nové čtenáře, které jimi chceme oslovit a stát se i jejich nakladatelem. Nakladatelský dům GRADA chce být nakladatelstvím pro celou rodinu. A to z hlediska šíře žánrů, kvality a obsahu jednotlivých titulů vydávaných a prodávaných v České i Slovenské republice.


Pro dětskou literaturu jsme tedy zavedli již zmíněnou značku BAMBOOK. Beletrie vychází pod značkou COSMOPOLIS a knihy zdravého životního stylu a osobnostního růstu dostaly značku ALFERIA. Pod mateřskou značkou GRADA samozřejmě i nadále budeme přinášet kvalitní odbornou literaturu ze všech odvětví a oblastí lidské činnosti, tedy i právní literaturu. Všechny značky pak dohromady spadají pod Nakladatelský dům GRADA.

Lepší orientace ve vydávaných titulech


Rozšíření našich oborů si tedy přirozeně vyžádalo zavedení těchto tří nových značek. Věříme, že i samotným čtenářům tím usnadníme orientaci v naší produkci. Podle loga nové značky tak snadno poznají, zda drží v ruce beletrii, dětskou knížku nebo titul z oblasti zdravého životního stylu a rozvoje osobnosti. Zároveň si všechny značky i nadále udržují vysoké standardy kvality, tak jak jsou naši čtenáři u Grady zvyklí.

Proč také beletrie


Každý občas potřebujeme vypnout a relaxovat. Konec konců i naši redaktoři odborné literatury rádi otevřou beletristické knihy. Tak proč je také nevydávat? Nabíráme nové mladé lidi a fiction literaturu bereme jako výzvu pro další možný růst. Po 25 letech vydávání vzdělávací literatury tak vstupujeme na další cestu „knížek pro radost“. GRADA Publishing je nyní nakladatelský dům pro každého čtenáře, jeho práci, zdraví i zábavu. Pomáháme našim zákazníkům růst.

ALFERIA  — „Knihy, které vám změní život“
COSMOPOLIS  — „Knihy plné emocí, lásky a nenávisti“
BAMBOOK  — „Říše příběhů, fantazie a dobrodružství“


O společnosti GRADA Publishing:


GRADA Publishing, a.s. si za dobu své existence od roku 1991 vybudovala pozici renomovaného nakladatelského domu a největšího tuzemského nakladatele odborné literatury. Ročně vydává téměř 400 novinek z více než 40 oborů a v celkem 152 edicích. Od roku 2015 společnost postupně expanduje do dalších oblastí. Jako první v tomto roce představila speciální značku COSMOPOLIS, která čtenářům přináší zahraniční i českou beletrii všech žánrů. Druhou v řadě uvádí značku pro dětskou knihu s názvem BAMBOOK. Ta představuje dětským čtenářům české i zahraniční autory a ilustrátory. Třetí značkou je ALFERIA, literatura poznání, a knihy z oblasti rozvoje osobnosti, harmonie duše a těla, a alternativního vědění.
Pod svou mateřskou značkou GRADA samozřejmě i nadále přináší kvalitní odbornou literaturu ze všech odvětví a oblastí lidské činnosti.

Více na www.grada.cz



Nejnovější články:
Starší články:

 

Rozhovor

"Buď do něčeho jdu se stoprocentním zapálením anebo to nechávám být."

isla200Nedávno ste mohli zaznamenať na našich stránkach viacero článkov týkajúcich sa Islandu. Na Febiofeste bol ocenený islandský režisér za film Vrabčáci, v Prahe sa 9.4 uskutoční Islandský deň organizovaný Klubom islandských fanatikov a určite ste tiež zaznamenali recenziu na kni...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

Hana Hindráková: „Africká mentalita se od české velmi liší. Lidé žijí pro dnešní den a nepřemýšlejí nad tím, co bude v budoucnosti.“

200rozVyzpovídali jsme pro vás mladou spisovatelku Hanu Hindrákovou, která strávila nějaký čas v Keni a dokázala své zkušenosti zúročit ve dvou úspěšných knihách. V tomto rozhovoru nebude řeč jen o nich – zaměříme se i na její organizaci FAIR.

...

Literatura

Noc s Andersenem pošestnácté

Andersen 200Šestnáctý ročník společné pohádkové Noci s Andersenem připravují v pátek 1. dubna 2016 na více než 1522 čtecích místech Evropy i zámoří. Ve veřejných i školních  knihovnách, školních třídách, klubovnách, ústavech, všude na dálku spojí děti čt...

Divadlo

Jak si vedli němečtí divadelníci v Praze?

az k horkemu konci divadloAspoň trochu vstoupila do povědomí ta skutečnost, že v meziválečné Praze kvetlo dvojjazyčné písemnictví, české a německé (přesněji německo-židovské), velké zjevy jako Franz Kafka se již dávno staly nedílnou součástí pr...

Film

Velká výstava, Krakonoš v HD, nové večerníčky i projekce po celé republice. Večerníček je na obrazovce 50 let

Vecernicek 200V letošním roce uplynulo 50 let od odvysílání prvního Večerníčku, pravidelné pohádky na dobrou noc. Pohádkou O klukovi a kometě tak odstartovala v roce 1965 unikátní česká tradice, kterou nyní Česká televize připomene sérií akcí pro veřejno...