Prodají se pozemky pod historicky prvním pražským nádražím parostrojní železnice?

Tisk

200oMasarykovo nádraží je historicky první nádraží parostrojní železnice v Praze. Nyní zřejmě hrozí prodej pozemků pod ním, navíc pod cenou…

 

 

 

 

Na hrozící prodej pozemků pod ním se chtěla ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka prostřednictvím interpelace zeptat poslankyně Olga Havlová (VV, zvolena za Úsvit přímé demokracie). Ministra se chtěla dotázat, zda vůbec o plánech Českých drah ví a zda budou pozemky prodány podle nezávislých znaleckých posudků a cenových map. Ministr se však na zasedání bez omluvy nedostavil.

„Podle informací které jsem dostala od exposlankyně Kateřiny Klasnové reálně hrozí nebezpečí prodeje pozemků pod Masarykovým nádražím, a to do konce roku 2013. Pozemky by tak získala společnost Station Investment, jejíž majoritním vlastníkem je investiční skupina Penta. Celkem se jedná o prodeji 44 000 metrů čtverečních lukrativních pozemků,“ řekla Havlová. S tím, že v prosinci 2011 prodeji pozemků pod cenou zabránilo ministerstvo dopravy pod vedením VV.

o

Na to, jaká by měla být cena a objem prodávaných pozemků dnes, se Českých drah zeptala právě zastupitelka Prahy 1 Kateřina Klasnová (VV) - podle jejích informací má být zmíněných 44 000 metrů čtverečních pozemků prodáno za 250 milionů korun. České dráhy v odpovědi pouze potvrdily jednání s Pentou. „K uzavření nových smluvních vztahů se společností Penta zatím nedošlo. Z toho vyplývá, že není smluvně stanoven ani rozsah, ani cena nemovitostí, které by společnost Penta případně nabyla,“ reagoval na dotaz ředitel právního oddělení Českých drah Jan Čermák.

Penta chce upravit územní plán…

Že se něco děje, potvrzuje i žádost Penty, adresovaná Praze 1, o úpravu územního plánu. „Oproti stávajícímu stavu požadují zástupci Penty například zmenšit plochu zeleně navazující na parčík u Muzea hlavního města Prahy a umožnit výstavbu budovy napříč urbanistickou osou procházející ulicí Na Florenci směrem ke Karlínu. Komise územního rozvoje Prahy 1 však tyto změny nedoporučila,“ uvedla Klasnová. Co se týče prodeje pozemků pod nádražím, věc, která čekala roky, se podle ní nemusí uskutečnit v řádu týdnů, a lze jen doufat, že Penta nezíská od zadlužených Českých drah lukrativní pozemky v centru Prahy pod cenou.

Umístění Masarykova nádraží a kolejiště navrhl roku 1842 Jan Perner, budovy architekt Antonín Jüngling, postavily je firmy Vojtěch Lanna a bratři Kleinové v letech 1844–1845 jako součást trati Praha–Olomouc. „Je to (po zboření Denisova nádraží - Praha-Těšnov) jedno z posledních pražských neprůjezdných, terminálových, hlavových nádraží sloužící k osobní dopravě, zejména regionální z východního a severního směru. Téměř celé nádraží leží na severovýchodě Nového Města, zhruba pod přemostěním Severojižní magistrálou probíhá hranice městských částí Praha 1 (kde leží celá odbavovací část nádraží) a Praha 8 (zhlaví a část technického zázemí),“ uvádí Wikipedie.


Foto: http://www.msdevelopment.cz/


 

Zobrazit další články autora >>>