Češi se nejraději sprchují. Polovina z nich se v tropických dnech myje stejně často jako v zimě!
Banner

Češi se nejraději sprchují. Polovina z nich se v tropických dnech myje stejně často jako v zimě!

Email Tisk

Je u nás při mytí znát rozdíl mezi létem a zimou? A čemu Češi dávají přednost – sprchování, nebo koupání ve vaně? Platí stále, že o sebe dbají více ženy než muži, nebo je to jen utkvělá představa, která už dávno neplatí? Společnost Henkel zjišťovala, co je nového v českých koupelnách.

 

Bezmála polovina Čechů se v létě myje stejně často jako v zimě. Každý pátý Čech se v nejteplejším období roku dokonce myje pouze obden, či ještě méně. Zároveň však už neplatí, že muži osobní hygienu výrazně zanedbávají. To jsou některá zjištění průzkumu o současných hygienických návycích Čechů, který si nechala zpracovat společnost Henkel ČR u agentury Ipsos Tambor.

Češi čelí tropickým teplotám, ale velká část obyvatel na to v oblasti tělové péče nereaguje. „Celkem 43 procent lidí nemění své návyky spolu s příchodem letního počasí,“ prozrazuje výsledky průzkumu Radka Šimánková, marketingová manažerka divize Kosmetiky ve společnosti Henkel ČR.

Alarmující je, že téměř pětina obyvatel si sprchu či koupel dopřává méně než jednou denně. Celkem 64 procent dotazovaných se myje jednou denně. Průzkum také odhalil, že 19 procent populace se hygienické péči o své tělo věnuje o víkendu častěji než v jiné dny.

koupani ve vane

Češi na sobě nešetří ani v krizi

Nejnovější šetření také ukázalo, že péče o tělo je záležitostí hygienických návyků a ekonomická situace na ni nemá vliv. V době silného tlaku na rodinné výdaje Češi naopak na péči o své tělo nešetří. 91 procent respondentů prozradilo, že za sprchové gely, mýdla a další přípravky na mytí utrácí stejně nebo více než před třemi lety. Třetina z nich dokonce své výdaje zvýšila. „Češi nezapomínají na nákup kosmetiky ani v době finanční krize. Přizpůsobili však výběr svého nákupu a mnohem častěji preferují zboží nabízené v akcích nebo hledají nové benefity,“ říká Radka Šimánková. Její slova potvrzují i další průzkumy: „I z našeho dlouhodobého sledování postojů ke krizi a jejího vlivu na spotřebitelské chování vyplývá, že drogistické zboží patří do jedné z mála kategorií, kde zákazníci i přes vysokou míru spotřebitelského pesimismu téměř neomezují své výdaje,“ doplňuje Tomáš Macků, PR & Communication Director Ipsos Tambor.

Sprcha nebo vana?

Češi si též zamilovali sprchování. To před vanou plnou vody upřednostňuje 70 procent Čechů. Mezi hlavní výhody řadí především to, že je to rychlejší (45 procent) a pohodlnější (20 procent) než koupel. Téměř 15 procent respondentů však prozradilo, že tímto způsobem také šetří výdaje za vodu.

Muži se v péči o tělo vyrovnávají ženám

Panuje obecné povědomí, že ženy o sebe více dbají. Průzkum však ukázal, že v České republice nejsou mezi pohlavími nijak patrné rozdíly v chování a že muži se v posledních letech snaží dohánět, co dlouhou dobu zanedbávali. Přibližně stejný počet žen i mužů (66 procent, respektive 63 procent) se totiž osobní hygieně věnuje stejně, tj. jednou denně. I přesto však mají muži stále co napravovat. Zatímco dalších 23 procent žen se sprchuje či koupe vícekrát denně, stejný počet mužů se stále myje jen párkrát do týdne. „Výsledky odpovídají povědomí, že ženy sice o sebe pečují stále častěji a lépe, ale muži svému tělu v posledních letech věnují stále více pozornosti. To potvrzuje i rostoucí segment kosmetických produktů pro muže,“ prozrazuje Šimánková.

sprchovani

Pražané se myjí častěji a mladí si ve sprše zpívají

Z výzkumu vyplynul také zajímavý rozdíl mezi Prahou a zbytkem republiky. Obyvatelé hlavního města se myjí častěji; dvakrát a vícekrát denně se umývá třetina z nich, zatímco u ostatních obyvatel je to pouze necelá pětina.
V průzkumu byl zároveň zbořen jeden mýtus. Ve sprše si zpívá pouze každý pátý Čech a bezmála 80 procent obyvatel si tak svými pěveckými dovednostmi péči o tělo nezpestřuje. Nejčastěji si zpívají mladí lidé do 24 let. Mezi nimi je téměř jedna třetina zpívajících.


Zdroj foto: hubspages.co.uk


 




Přihlášení



Tapír

  • Tapír č. 5 září – říjen
    Od 30. srpna vychází další číslo našeho humoristického časopisu TAPÍR. Můžete se těšit na: – Rozhovor s Ivo Šmoldasem – Tapír na houbách...
  • Tapíří letní dárek
    Máte již poslední číslo Tapíra přečtené a nechce se vám čekat na nové, které vyjde 30. srpna? Připravili jsme pro...
  • Mezinárodní festival kresleného humoru 2019
    Čtvrtý ročník skončil a opět se vydařil. Kdo jste nepřijeli, budete celý rok litovat, že jste nebyli. Tak příští rok...

Rozhovor

Plavci jedou letní šňůru koncertů s Irenou Budweiserovou

Jan Vancura perexZpěvák Jan Vančura pokračuje v koncertování s Plavci s tradičním repertoárem, na který jsou diváci této slavné skupiny zvyklí. Letošní rok navíc představí na koncertec...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

Kdo poradí s českou gramatikou? Akademická příručka českého jazyka!

akademicka prirucka perexVěřím, že nejsem sama, kdo zaváhá při psaní i/y, kdo dumá, jak správně psát slovo protektorát – velkým, malým? –, kterak skloňovat vlastní jména na -us, -as… Kdo nad slovem, větou, souvět...


Literatura

O lásce, hvězdách a snění…

200litNakladatelství Fragment uvede na trh prvotinu mladé české autorky Ireny Petříkové. Titul s názvem Štěstí na dosah je příběhem dívčích snů, lásky a také smutku, nadějí. Snili jste někdy o setkání s idolem, kterého všichni znají jen z plakátu?

...

Divadlo

Muzikál Pomáda

Pomada 200

K celosvětovým oslavám 40. výročí premiéry legendárního amerického muzikálu Pomáda na newyorské Broadwayi se připojila i stověžatá Praha a ta...

Film

Nejlepší falešná zpěvačka na světě

margue200„Nejlepší falešná zpěvačka na světě“ (režie Xavier Giannoli, Francie, ČR, Belgie 2015) Paříž dvacátých let. Marguerite Dumont je zámožná žena, milovnice hudby a opery. Už celé roky pravidelně zpívá pro své hosty. Jenže zpívá zoufale falešně a nikdo jí...