Miloš Čermák a jeho povídky z fleku

Muzi co ziraji 200Miloš Čermák je v internetovém světě uznávanou osobností – je novinářem, aktivním uživatelem Twitteru, šéfredaktorem serveru iHNed.cz, držitelem Kříišťálové lupy a mnoho dalšího. To, že umí psát, potvrdil povídkovou sbírkou Lovestory ve výtahu (a dalších 77 povídek z fleku) a také novějším následovníkem Muži, co zírají na ženy a dalších 33 povídek z fleku. Obě knihy se dočkaly také audioknih, tu druhou od vydavatelství OneHotBook vám nyní přiblížíme.

Kniha Muži, co zírají na ženy a dalších 33 povídek z fleku vyšla v roce 2014 v nakladatelství Daranus. Miloš Čermák své povídky píše pro radost a publikuje je na webu www.zfleku.cz a občas právě vydá jako knihu. Povídky jsou z běžného života, ale také s různým nadpřirozeným nádechem. Kromě mužů je hlavním hrdinou často také Bůh nebo někdo s neomezenou mocí. Čekejte absurditu, humor, ale také běžné starosti s láskou nebo sexem.

Muzi co ziraji Cermak

Povídky jsou moderní a mnohdy až nadčasové. Dotýkají se různých aktuálních témat, například velkého presa nebo stále větší funkčnosti nejen domácích spotřebičů, viz skvělá povídka Nenechte svůj holicí strojek mluvit.

Autorův styl je přirozený, nic nepůsobí uměle, právě naopak. Dialogy jsou sice plné vulgarit a obecné češtiny, ale tím jsou nenucené. Běžný svět i situace jsou dlouze popsány, ale realisticky a tak, že se posluchač vžije do daných situací. Audioknihu namluvil sám Miloš Čermák, což povídkám dodává další punc autenticity. Působí tak totiž, jakoby šlo o opravdové situace z reálného života. Bála jsem se, že si na jeho hlas budu muset chvíli zvykat, obzvlášť na obecnou češtinu, ale neměla jsem s tím žádný problém a audiokniha mi byla příjemným společníkem při cestování. Vyslovování je precizní, ˇMiloš Čermák dokáže také v případě potřeby měnit hlas a dobře pracovat s intonací.

Pokud máte rádi povídky a máte chvíli času, určitě si tuto audioknihu pusťte!

Muzi co ziraji

Miloš Čermák se narodil 1. srpna 1968 v Praze a vystudoval kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT.  Je český novinář a spisovatel, šéfredaktor serveru iHNed.cz a učitel na katedře žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK. Psal například do Lidových novin nebo časopisu Reflex a spolupracoval s Českou televizi. Napsal mnoho knih, například 100 fíglů a tipů pro Internet, komiks Hana a Hana nebo Krutopřísné povídky. Jeho manželkou je Senta Čermáková.

Muži, co zírají na ženy a dalších 33 povídek z fleku
Autor: Miloš Čermák
Interpret: Miloš Čermák
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 5 hodin 39 minut
Typ: audiokniha

Zdroj foto: OneHotBook

RENÁTA ŠŤASTNÁ

PR manažer a fundraiser v neziskové organizaci

JIŘÍ HOLUB - PROSTĚ NA MĚ ZAPOMNĚLI

Prošla mi rukama dlouhá řada knih, rozhodně desítky, ne-li pár stovek. Ale na první místo jednoznačně stavím tenkou knihu z pera Jiřího Holuba s názvem Prostě na mě zapomněli. Vydalo ji JaS nakladatelství, s.r.o. v roce 2015. Dlouho mi trvalo, než jsem ji vstřebala. Při čtení jsem se stala osmiletou Klárkou a žila její příběh. V létě roku 1945 jsem opustila Prahu a s rodiči a malým bratříčkem zamířila do staré vyrabované sudetské vesnice Svatý Wolfgang. Na tatínka tady čekalo slušně placené místo v kaolínce, maminka se těšila na život hospodyňky. Okamžitě jsem si zamilovala hory a okolí kolem domu, a protože jsem zvědavá a lačná po dobrodružství, vydávala jsem se, navzdory maminčiným zákazům, dál od domu. Při jedné cestě na maliny, jsem potkala Helgu - starou, otrhanou, vyhladovělou, ale přátelskou a vděčnou ženu, která tady vyrostla, starala se o svoji rodinu, vychovala děti a pak najednou zůstala úplně sama. Všichni ji opustili a jí zbyl jen smutek, trápení a obrovská bolest. A do té její beznadějné samoty jsem přišla já – malá holka bez předsudků, nechápající podlost a touhu po pomstě. Helga tak byla vytržena ze své beznadějné letargie a i přes to, že se zprvu bránila otevřít ta dávno zavřená dvířka do zraněné duše, nakonec pustila ven všechno, co ji trápilo, čím prošla a co ji zlomilo. Opustila svoji hrůznou minulost a otevřela svoje bolavé srdce. Díky mně už nebyla jen ta, na kterou jednoho děsivého dne ve vesnici všichni zapomněli. Na jedné straně to bylo velmi smutné, na straně druhé to ale vedlo k záchraně jejího života….

Jiří Holub mě vtáhnul mě do děje nejen slovy, ale i popisem. Úplně zřetelně jsem cítila emoce. Radost vystřídal strach, který mi ježil chloupky na rukách, byla jsem blažená, ale taky mě píchalo u srdce, když Helga vyprávěla o tom, co viděla a zažila. Měla jsem vztek a zlost a nakonec jsem si poplakala.

Nejdůležitější věci se odehrávají vskrytu

myc 200Velkolepá audio adaptace nejlepšího českého sci-fi románu loňského roku v podání devíti pečlivě vybraných interpretů, která zprostředkuje literární zážitek lépe než dalekozření i osvícení dohromady.

...