Staré řecké báje a pověsti

Baje a povesti 200To, co je napsáno na zadní straně obalu, je do puntíku pravda: „Staré řecké báje a pověsti jsou převyprávěny tak, aby jim snadno porozuměly i malé děti. Audiokniha ve formátu MP3 je ideální na cesty autem, jako pohádka před spaním nebo pro přípravu do školy…“

Tak jsem se zaposlouchala a zase vrátila do školních let. I když - bájné příběhy jsou zajímavé pro každého posluchače bez rozdílu věku. Nahrávka je dlouhá přes dvě hodiny a vešlo se sem dvacet šest bájí a pověstí. Zřejmě nejznámější kniha Eduarda Petišky obsahuje příběhy z řecké mytologie o řeckých bozích, nestvůrách, hrdinech a mýtických postavách. Text pro tohle CD velmi pěkně poskládala Jana Eislerová, která s Fragmentem spolupracuje dlouhodobě a velmi intenzivně. Celé to potom bravurně a svým nezaměnitelným hlasem načetl Vladimír Brabec, držitel Ceny Františka Filipovského z roku 1988 za celoživotní mistrovství v dabingu. Co lepšího můžete svým uším dopřát?

A co se tady dá slyšet? Vyprávění začíná kapitolou nazvanou Co si vyprávěli staří Řekové a pokračují jedna lepší báje než druhá. Tak například: Prométheus, Perseus a Andromeda, Daidalos a Ikaros, Král Midas (to je ten, který má oslí uši), O trojském koni a mnoho dalších. Olympští bohové odměňovali dobro a lásku, ale také přísně trestali zlé skutky a lakotu. A byli neúprosní, avšak spravedliví.

Dlouho jsem přemýšlela, co bych o téhle kompilaci mohla říct. Ale ať jsem se snažila sebevíc, pokaždé jsem došla k tomu, že méně je někdy více. To znamená, že bude úplně nejlepší, když si uděláte pohodu a necháte do svých uší putovat lahodný hlas vypravěče a příběhy plné pravdy a moudrosti, ale i zloby, zášti a nebezpečí. Ale takový život je. A nejen ve starověkém Řecku, takové scénář život píše i dnes. Příjemný poslech!

Baje a povesti
Název: Staré řecké báje a pověsti
Text: Jana Eislerová
Načetl: Vladimír Brabec
Žánr: Mluvené slovo – audiokniha MP3
Určeno pro: děti od 6 let
Nahrávka vznikla podle knihy Jany Eislerové Staré řecké báje a pověsti
Hudba a hudební režie: Jan Neckář
Zvuk, střih a mastering: Václav Neckář ml.
Natočeno: ve studiu Chevaliere, s.r.o. Řevnice
Ilustrace: Antonín Šplíchal 2011
Vydalo: Nakladatelství Fragment, Praha 4
Rok vydání: 2014, 2207. publikace, první dotisk, 1. vydání
Délka nahrávky: 2 hodiny 10 minut

( 1 hlas )

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 19

Progres Guru pomáhá lidem růst

progres guru 200V tomto článku vám chceme představit vydavatelství audioknih s názvem Progres Guru, které je zaměřené na naučné audioknihy z oblasti osobního rozvoje, businessu a kariéry.