K moři můžete jet i v zimě

pojedeme k mori 200Pojedeme k moři je název audioknihy ke stejnojmennému filmu Jiřího Mádla, kterou v dubnu letošního roku vydal Popron. Kromě samotného děje filmu obsahuje také dvě filmové písně – Feathers od Peter Pan Komplex a This Time od Liny Mayer.

Pojedeme k moři je režisérským debutem Jiřího Mádla, ale také prvním českým filmem natočeným na zrcadlovku. Dějem provázejí dva nerozluční kamarádi – jedenáctiletí Tomáš a Haris, kteří pomocí kamery zaznamenávají život kolem sebe. Chtějí tak vytvořit zajímavý dokument a také přijít na kloub některým záhadám… Film získal mnoho diváků, ale především ocenění, například z Ruska nebo z filmových festivalů ve Zlíně či Plzni.

Audioknihou neprovází nikdo jiný než právě Jiří Mádl, kterému však sekundují hlavní protagonisté filmu Petr Šimčák a Jan Maršál. Ty doplňují i další slavná jména v čele s Ondřejem Vetchým (táta Tomáše), Jaroslavou Pokornou (babička Tomáše) nebo taxikářem Miroslavem Táborským. Všechny výkony jsou velmi přesvědčivé a především přirozené. Mladíci udržují dějovou linku, pracují s hlasem a dokážou tak působit jak naivně a něžně, tak naštvaně.

Děj se vešel do necelé hodiny, neobsahoval žádné nutné pasáže a nevlekl se. Právě naopak přinášel nečekané zvraty a přirozeně gradoval. Tato deska byla zamýšlena jako audio pro celou rodinu, čemuž její délka skvěle nahrává. Rozhodně by zde neměl být problém s udržením pozornosti, spíše je až škoda, jak vše uteče a najednou skončí. Kvalitní je i hudba, za kterou je zodpovědný kytarista skupiny Portless René Rypar.

pojedeme k mori

Pokud chcete strávit hodinku u příjemného příběhu, který vám nabídne mladistvý pohled na svět, určitě sáhněte po této audioknize nebo si klidně pusťte i film a nebudete zklamaní.

Jiří Mádl se narodil 23. října 1986 v Českých Budějovicích, kde absolvoval gymnázium. Do diváckého podvědomí se dostal díky filmům Karla Janáka Snowboarďáci, Rafťáci nebo Ro(c)k podvraťáků. Dále si zahrál například ve filmech Děti noci, Probudím se včera, Láska rohatá nebo Colette. Pojedeme k moři je jeho režisérským debutem, kterým ukázal, že se uživí nejen hraním.

Pojedeme k moři
Autor: Jiří Mádl
Interpret: Jiří Mádl, Petr Šimčák, Jan Maršál, Ondřej Vetchý, Lucie Trmíková, Jaroslava Pokorný, Michaela Majerníková, Anastázie Chocholatá, Miroslav Táborský a další