K moři můžete jet i v zimě

pojedeme k mori 200Pojedeme k moři je název audioknihy ke stejnojmennému filmu Jiřího Mádla, kterou v dubnu letošního roku vydal Popron. Kromě samotného děje filmu obsahuje také dvě filmové písně – Feathers od Peter Pan Komplex a This Time od Liny Mayer.

Pojedeme k moři je režisérským debutem Jiřího Mádla, ale také prvním českým filmem natočeným na zrcadlovku. Dějem provázejí dva nerozluční kamarádi – jedenáctiletí Tomáš a Haris, kteří pomocí kamery zaznamenávají život kolem sebe. Chtějí tak vytvořit zajímavý dokument a také přijít na kloub některým záhadám… Film získal mnoho diváků, ale především ocenění, například z Ruska nebo z filmových festivalů ve Zlíně či Plzni.

Audioknihou neprovází nikdo jiný než právě Jiří Mádl, kterému však sekundují hlavní protagonisté filmu Petr Šimčák a Jan Maršál. Ty doplňují i další slavná jména v čele s Ondřejem Vetchým (táta Tomáše), Jaroslavou Pokornou (babička Tomáše) nebo taxikářem Miroslavem Táborským. Všechny výkony jsou velmi přesvědčivé a především přirozené. Mladíci udržují dějovou linku, pracují s hlasem a dokážou tak působit jak naivně a něžně, tak naštvaně.

Děj se vešel do necelé hodiny, neobsahoval žádné nutné pasáže a nevlekl se. Právě naopak přinášel nečekané zvraty a přirozeně gradoval. Tato deska byla zamýšlena jako audio pro celou rodinu, čemuž její délka skvěle nahrává. Rozhodně by zde neměl být problém s udržením pozornosti, spíše je až škoda, jak vše uteče a najednou skončí. Kvalitní je i hudba, za kterou je zodpovědný kytarista skupiny Portless René Rypar.

pojedeme k mori

Pokud chcete strávit hodinku u příjemného příběhu, který vám nabídne mladistvý pohled na svět, určitě sáhněte po této audioknize nebo si klidně pusťte i film a nebudete zklamaní.

Jiří Mádl se narodil 23. října 1986 v Českých Budějovicích, kde absolvoval gymnázium. Do diváckého podvědomí se dostal díky filmům Karla Janáka Snowboarďáci, Rafťáci nebo Ro(c)k podvraťáků. Dále si zahrál například ve filmech Děti noci, Probudím se včera, Láska rohatá nebo Colette. Pojedeme k moři je jeho režisérským debutem, kterým ukázal, že se uživí nejen hraním.

Pojedeme k moři
Autor: Jiří Mádl
Interpret: Jiří Mádl, Petr Šimčák, Jan Maršál, Ondřej Vetchý, Lucie Trmíková, Jaroslava Pokorný, Michaela Majerníková, Anastázie Chocholatá, Miroslav Táborský a další
Délka: 57: 11
Kategorie: audio CD pro celou rodinu
Typ: audio CD s vyprávěním filmu a písněmi (Feathers - Peter Pan Komplex, This Time - Lina Mayer)

Zdroj foto: popron.cz

RENATA PETŘÍČKOVÁ

redaktorka K21

Nechte si poradit, knihy jež uleví duši... Jak jste si asi všimli, zrovna já tu jsem většinou přes knihy, které se nějak zabývají psychologií a seberozvojem. To je velmi široké téma a také patří v knihkupectví k těm nacpanějším regálům. Nějak plynule jsem k nim došla přes pár pokusů s romantickými knihami v ranném mládí a už jsem u nich zůstala. Myslím si, že o takovou knihu alespoň čas od času člověk stojí. Které mne oslovily a ovlivnily nejvíce? Možná tou úplně první byl vždycky Malý princ, kterého když jsem doopravdy pochopila, tak to byl přenádherný sladkobolný pocit. Mám ráda také knihu Elisabeth Haich: Zasvěcení, to je ale bible pro celý život a jsem dosud ráda, že mnoho z tam řečeného je mi zatím zahaleno tajemstvím. Přístupnější a komerčnější jsou pak knihy Davida Deidy, pro muže Cesta pravého muže, a pro ženy snažící se mužům porozumět pak Když jde o muže. Z andělských děl Doreen Virtue pak Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas, nebo V zajetí jídla, Zbavte se svých kil bolesti, což jsou její nejméně andělské, nejvíce psychologické a do hloubky ženské duše jdoucí tituly. A mezi poslední okouzlení patří Alberto Villoldo a Návrat duše, což je kniha, která je výtečným základem pro každého, kdo chce vůbec porozumět psychologii, kořenům šamanismu a své vlastní duše. A kdo má rád, stejně jako já tarot, tak kromě své vlastní knihy Základní tarot a Svět tarotu, ráda poradím cokoliv od Barbary Moore.Ta je mojí velkou učitelkou! A když bych měla poradit něco "naživo"? Pak jsou to přednášky Jaroslava Duška všude různě po republice a v pražských divadlech jeho Duše K, Čtyři dohody nebo Pátá dohoda. Přednášky Pjéra la Šéze, které jsou o jungovské psychologii, do které přidává své vlastní názory, které dovolím si říci - jsou velmi podnětné a odvážné. Když zajdu ještě dál, tak příští rok by měl Brno navštívit Clemens Kuby a opět představit své mentální léčení a možná i novou knihu, zatím nevíme...

Mimísek 16

Choderlos de Laclos: Nebezpečné známosti

Nebezpecne znamosti 200Nadčasový epistolární román vychází v novém moderním zpracování jako audiokniha, na níž se podílelo hned šest herců. Kontroverzní příběh odkrývá pozadí milostných strategií, o nichž si dopisují požitkářští aristokraté ma...