K moři můžete jet i v zimě

pojedeme k mori 200Pojedeme k moři je název audioknihy ke stejnojmennému filmu Jiřího Mádla, kterou v dubnu letošního roku vydal Popron. Kromě samotného děje filmu obsahuje také dvě filmové písně – Feathers od Peter Pan Komplex a This Time od Liny Mayer.

Pojedeme k moři je režisérským debutem Jiřího Mádla, ale také prvním českým filmem natočeným na zrcadlovku. Dějem provázejí dva nerozluční kamarádi – jedenáctiletí Tomáš a Haris, kteří pomocí kamery zaznamenávají život kolem sebe. Chtějí tak vytvořit zajímavý dokument a také přijít na kloub některým záhadám… Film získal mnoho diváků, ale především ocenění, například z Ruska nebo z filmových festivalů ve Zlíně či Plzni.

Audioknihou neprovází nikdo jiný než právě Jiří Mádl, kterému však sekundují hlavní protagonisté filmu Petr Šimčák a Jan Maršál. Ty doplňují i další slavná jména v čele s Ondřejem Vetchým (táta Tomáše), Jaroslavou Pokornou (babička Tomáše) nebo taxikářem Miroslavem Táborským. Všechny výkony jsou velmi přesvědčivé a především přirozené. Mladíci udržují dějovou linku, pracují s hlasem a dokážou tak působit jak naivně a něžně, tak naštvaně.

Děj se vešel do necelé hodiny, neobsahoval žádné nutné pasáže a nevlekl se. Právě naopak přinášel nečekané zvraty a přirozeně gradoval. Tato deska byla zamýšlena jako audio pro celou rodinu, čemuž její délka skvěle nahrává. Rozhodně by zde neměl být problém s udržením pozornosti, spíše je až škoda, jak vše uteče a najednou skončí. Kvalitní je i hudba, za kterou je zodpovědný kytarista skupiny Portless René Rypar.

pojedeme k mori

Pokud chcete strávit hodinku u příjemného příběhu, který vám nabídne mladistvý pohled na svět, určitě sáhněte po této audioknize nebo si klidně pusťte i film a nebudete zklamaní.

Jiří Mádl se narodil 23. října 1986 v Českých Budějovicích, kde absolvoval gymnázium. Do diváckého podvědomí se dostal díky filmům Karla Janáka Snowboarďáci, Rafťáci nebo Ro(c)k podvraťáků. Dále si zahrál například ve filmech Děti noci, Probudím se včera, Láska rohatá nebo Colette. Pojedeme k moři je jeho režisérským debutem, kterým ukázal, že se uživí nejen hraním.

Pojedeme k moři
Autor: Jiří Mádl
Interpret: Jiří Mádl, Petr Šimčák, Jan Maršál, Ondřej Vetchý, Lucie Trmíková, Jaroslava Pokorný, Michaela Majerníková, Anastázie Chocholatá, Miroslav Táborský a další
Délka: 57: 11
Kategorie: audio CD pro celou rodinu
Typ: audio CD s vyprávěním filmu a písněmi (Feathers - Peter Pan Komplex, This Time - Lina Mayer)

Zdroj foto: popron.cz

JAKUB ZAHRADNÍK

hudebnik a klavirista

Josef Kroutvor - PRAHA MIZERNÁ

"Po celé Praze postávají dvojice fízlů - jsou velmi nenápadní. Objevili se jako houby po dešti, jsou všude." Vypůjčil jsem si úryvek z knihy Josefa Kroutvora PRAHA MIZERNÁ. Josef je můj přítel a je to chodec, nejen pražský, ale třeba i benátský a je, stejně jako já, milovníkem Novohradských hor. Člověka maně napadne, kam se ti fízlové poděli? No, žijí přece dále mezi námi, milé děti... Josefovými zápiskami nahlížíme jako trhlinami ve zdech do proluk vlastní paměti. Praha mizerná je povětšinou Prahou normalizace, ale také vzpomínek na prvorepublikovou krásu a připomínkou devadesátých let, která umožnila projevit se podnikavým duchům, pardon, vlastně lidem. (Nebo přece jenom duchům?) Josef přesně vystihuje to, že Praha je vlastně vlastně ghetto a naše rozlety narazí vždy na směšně malé české poměry. S tím nemusí lidé nové doby souhlasit, ale třeba Kafka, Hašek, Čapek, Kundera, Hrabal a Kroutvor jsou myslím proti. "Pod Belvederem v parku, opět ve dvojicích, posedávají na lavičkách fízlové. Vypadají tak trochu jako buzeranti, jen by se měli k sobě více tulit." Škoda, že je ta kniha formátu, který nestrčím do kapsy, bral bych ji s sebou na vlastní potulky. Ale v zaplněné MHD s ní zase můžete někoho chutě odpálkovat.

Mimísek 5

Král ve žlutém hávu má říz

kral ve zlute havu chandlerRaymond Chandler je nejvýraznějším představitelem „drsné školy“ detektivního románu. Jeho příběhy jsou přímé, soukromá očka neohrožená a policie bezzubá. Příběh kvapíkovým tempem pospíchá dá...