Honicí psi – skvělá severská detektivka do uší

Honici psi 200Audiotéka nám skoro společně s ochlazením venku přinesla audioknihu populárního norského autora detektivek Jørna Liera Horsta, která rozhodně stojí za to!

Jørn Lier Horst je norský spisovatel, který vystudoval policejní akademii, psychologii a kriminologii a 20 let pracoval jako vyšetřovatel. Od roku 2013 se je spisovatelem na plný úvazek a drží se žánru detektivek. Hlavního vyšetřovatele Williama Wistinga, uvedl na scénu již ve své první detektivce v roce 1995 a doposud v této sérii vzniklo 10 knih. Oproti jiným severským autorům je tak u nás Jørn Lier Horst spíše ve stínu, což je rozhodně škoda.

Honicí psi u nás vydala Kniha Zlín v loňském roce jako teprve druhé dílo autora. Děj titulu po čtenáři a posluchači nevyžaduje znalost předchozích dílů série a ihned nás seznamuje s vrchním komisařem Williamem Wistingem, který je suspendován kvůli zfalšování důkazů od 17 let starého případu zmizení a vraždy mladé dívky. Tím se roztáčí jedna kola a přibývá také mnoho otázek, mezi kterými nechybí ta, zda byl odsouzený člověk opravdu nevinný. Do toho všeho zmizí další děvče a je na čase dát pozor na všechny souvislosti…

Vyšetřování probíhá na dvou frontách – na jedné straně se William Wisting snaží očistit a na druhé je tu jeho dcera Line, jež je novinářkou a také se žene jak za pravdou, tak za novým případem. Linie se navzájem proplétají a postupně vedou k cíli. Skvěle je zde ukázán jak vztah otce a dospělé dcery, tak také spolupráce mezi policií a novináři, což je velmi zajímavé.

Audiokniha je velmi dobře udělaná – kapitoly jsou přiměřené dlouhé a jsou uvozovány jejím číslem a doplněné také pauzou, což obzvlášť oceníte, když chcete přerušit poslech. Nikterak rušivá není ani hudba, které je zde poskrovnu, za to pomáhá gradovat napětí. Stejně jako zvuky vytáčení telefonu při důležitých voláních zvyšují koncentraci na obsah hovoru. Interpret Zdeněk Kupka nijak nepřehrává a moc dobře se poslouchá, že vám těch 12 hodin ani vůbec nepřijde.

Pokud přemýšlíte nad nějakou detektivkou a chcete zkusit nového autora, pak sáhněte po Honicích psech a rozhodně nebudete zklamaní.

Zdeněk Kupka je herec Divadla Pod Palmovkou, který se narodil v roce 1971 Liberci. Věnuje se takřka výhradně divadelní profesi. Od roku 1995 prošel divadly v Uherském Hradišti, Karlových Varech, Českých Budějovicích a pražským divadlem Pod Palmovkou. Na českých jevištích měl možnost potkat se s rolemi Malvolia ve Večeru tříkrálovém, Trigorina v Rackovi, Gilese v Pasti na myši, Joa v Někdo to rád horké, Johna Proctora v Čarodějkách ze Salemu, Chlestakova v Revizorovi, Krále Bertieho v Králově řeči, nebo Krále Artuše v muzikálu Monty Python’s Spamalot. Nyní odchází na volnou nohu a ve volném čase se intenzivně věnuje tenisu a golfu.

Honici psi

Honicí psi
Autor: Jørn Lier Horst