Konec receptů na papírkách, pořiďte si zápisník receptů

muj-zapisnik-receptu 200V Apetit edici vyšla kniha Můj zápisník receptů doplněné 106 tipů a triků z Apetitu.

Na zadní straně přebalu a také na úplně první stránce knihy se nachází návod, jak zápisník používat. Na jednotlivých stránkách je prostor pro samotný recept, pro jeho příběh (zde si můžete napsat, jak jste recept sehnali, nebo co jsme pro něj museli udělat a podobně), poznámky a také fotografii. Ta se může stát cennou vzpomínkou ať už na vaše blízké nebo nějaké nezapomenutelné chvíle. Ve spodní části se nachází rady nad zlato přímo od Apetitu a také recept. Ty jsou ty nejlepší z časopisu Apetit.

Kniha je rozdělena na několik sekcí a doplněna souvisejícími zajímavými a praktickými informace. Tou úvodní jsou Předkrmy a chuťovky, kde najdete na prvních stránkách recepty na domácí pečivo nebo pomazánky. Následují polévky s návody na základní vývary i jejich vylepšení. U hlavních jídel najdou čtenáři informace o vepřovém a hovězím mase včetně nákresů. Za to jsem obzvlášť vděčná, protože jak maso tak moc nejíme, tak jsou mé rozlišovací schopnosti na základní úrovni. Přílohy a saláty se věnují knedlíkům a také salátům – zálivkám i jeho anatomii. Poslední část patří Sladkému a logicky těstům. V úplném závěru najdete prázdné stránky na to, co se nevešlo.

Co se týče receptů na dalších stránkách – v zápisníku, můžete si podle nich z chuťovek připravit například zelný závin, cizrnový hummus, nakládaný hermelín nebo polštářky se šunkou, sýrem a špenátem. Polévky jsou nejrůznější: od česnečky přes dýňovou polévku s chilli až po vývar s kuřetem. Hlavní jídla jsou především klasická, nechybí zde špagety carbonara, vepřo knedlo zelo nebo babiččina sekaná. V přílohách a salátech mě zaujalo například rizoto z trouby nebo osvěžující okurkový salát. Sladké recepty jsou pak na bábovky, palačinky i na nádherně vypadající New York cheesecake.

Můj zápisník receptů ocení především začínající kuchařky, ale radost jistě udělá i těm zkušeným, které se mohou jednak přiučit něco nového, ale také si udělat pořádek v receptech. To bude můj případ, protože můj papírový blok je jednak neuspořádaný a také už trochu opotřebovaný. Jsem ráda, že je v zápisníku spousta věcí navíc a těším se, až jej naplním a stane se mým cenným kuchyňským pomocníkem.

muj-zapisnik-receptu

Můj zápisník receptů
plus 106 tipů a triků z Apetitu
Autor: kolektiv
Žánr: zápisník, hobby
Nakladatelství: Apetit
Rok vydání: 2019
Počet stran: 144

Knihu k recenzi poskytlo Knihcentrum.cz a vy si ji můžete pořídit zde: https://www.knihcentrum.cz/muj-zapisnik-receptu

Nepodceňujte důležitost vyšetření sluchu. V roce 2050 bude jeho ztrátou postiženo až 900 milionů lidí

REJA Rozhovor Ing. Strnada perexU příležitosti Světového dne sluchu vám dnes přinášíme rozhovor s panem inženýrem Strnadem o sluchu, sluchových ztrátách a možnostech jejich kompenzace, o tom, jak si vybrat vhodné sluchadlo, a proč ...

Prvotřídní blázni maj potíže s kázní

Blazni perexTento název nese druhá kniha nezbedných básniček pro děti od komika Lukáše Pavláska, který v ní dětskýma očima popisuje a zobrazuje okolní svět.

...

Úspěšný pokus o jiné čtení dějin české literatury

haman200Během loňského roku vydalo brněnské vydavatelství HOST Český a slovenský literární parnasismus, publikaci navazující na dřívější monografii České literární romantično (HOST 2012).

...

Cybercomics ukazuje budoucnost světa i moderního divadla

cybercomics200Cybercomics je sci-fi román z nedaleké budoucnosti od Egona Bondyho, do kterého se se vším vervou pustilo Slovácké divadlo. Svět mafie a nadnárodních společností vás pohltí a nepustí.

...

Slnko v sieti ovládla Čiara, tesne za ním je film Piata loď

ciara 200

Najviac nominácií na národnú filmovú cenu Slnko v sieti za uplynulý rok získal film Čiara Petra Bebjaka. Ide o kriminálny triler, ktorý sa odohráva na slovensko-ukrajinskej hranici. Získal trinásť nominácií, vrá...