Přerostlá lolitka aneb na věku nezáleží

Přerostlá lolitka aneb na věku nezáleží

Prerostla Lolitka 200V nakladatelství Moba vyšla další kniha populární české spisovatelky Inny Rottové, tentokrát s příběhy již vyzrálých žen, které neodpovídají tradičním představám o klidném a moudrém stáří.

Kniha obsahuje pouhých sedm povídek s různou délkou a musím hned na úvod poznamenat, že všechny stojí za to. Přerostlá lolitka dávající knize jméno vypráví o mladé femme fatale, která se stala některým mužům zhoubou, Sečtělý architekt pracuje se záhadou starého deníku a odhaluje dávné skutečnosti, zatímco Pověrčivý muž seznamuje čtenáře s Františkem žijícím nyní se čtvrtou ženou. Se světem módy souvisí zajímavé vyprávění, kde figuruje Tajemná madame Guilbert, se vzpomínkami a náhodou se potkáte u Ernest a Ernestiny a že láska kvete v každém věku potvrzuje jak povídka Náladová klientka, tak poslední s názvem Stará Amazonka.

Přerostlá lolitka v příbězích ukazuje především ženy, a to se všemi jejich vlastnostmi i touhami. Tu je nesmělá, tu zvědavá a vždy prostě ženská. Na věku zde opravdu nezáleží, ale přesto jsou zde zakomponovány různé starosti trápící starší lidi jako jsou například takzvaní šmejdi nebo problémy se zdravím. A také jsem ocenila různé vzpomínání na minulou dobu plnou prověrek a doložek, které se v knize také vyskytuje a hraje významnou roli.

Ke knize jsem přistupovala bez nějakých větších očekávání, ale lákala mě krásná obálka, povídková forma i ne úplně tradiční námět. Ve výsledku jsem byla velmi mile překvapená, protože šlo o hodně čtivé dílo a také odpočinkovou četbu úplně ideální do současného počasí. Inna Rottová je pro mě tedy milým objevem a ráda si od ní v budoucnu přečtu například nějakou detektivku.

Inna Rottová vystudovala Strojní fakultu Vysoké školy textilní v Leningradě a pracovala jako konstruktérka v Závodech textilního strojírenství, ve Výzkumném ústavu pro sdělovací techniku v Praze a v letech 1963 až 1971 byla učitelkou odborných předmětů na učňovské škole. Pak se až do roku 1992 živila jako tlumočnice a překladatelka na volné noze. Od roku 1974 vyšlo několik stovek jejích povídek v různých časopisech a novinových přílohách a próz v sešitových vydáních. Knižně publikuje od roku 1990. Až do roku 1998 publikovala pod příjmením svého prvního muže jako Inna Mirovská, nyní píše pod jménem Rottová a občas pod pseudonymy.

Nyní je autorkou přes 40 titulů knih různých žánrů: společenských a historických románů (…a na hlavu se snášejí dějiny, Hrátky s přízraky, Muži s cizinkami, Vděk mocných aneb Švédský klobouk aj.), literatury faktu (Den pěti světel, Doktorka ze Ženevy aj.), pověstí (Tajemný cizinec a jiné židovské pověsti, Golem prochází Prahou aj), detektivek s hlavní postavou Janou Brodskou, tchyní majitele detektivní kanceláře (Dcera atraktivního nebožtíka, Vidiny popletené tlumočnice aj.), nebo kapitánky Sabiny Hronové, bývalé houslistky (Případ dárkové kazety, Vzkaz na starém záznamníku, Dáma z komparzu aj.), a souborů povídek (Šest hodin ve vlaku, Ostrov stálého štěstí, Lásky svobodných a nevěry ženatých aj.).

Prerostla Lolitka

Přerostlá lolitka
Autor: Inna Rottová
Žánr: povídky
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2018
Počet stran: 240
Hodnocení: 89 %

Knihu k recenzi poskytlo Knihcentrum.cz a vy si ji můžete koupit zde: https://www.knihcentrum.cz/prerostla-lolitka

logo knihcentrum bilypodklad

Štěpán Kojan: „Prvnímu ročníku Rocku pro faunu přeji podporu široké veřejnosti pro dobrou věc Fauny“

keks 200Rock pro faunu – je nový projekt, který chce pomoci přírodě a zvířatům. Předkládáme vám, našim čtenářům, první rozhovor s leaderem kapely KEKS Štěpánem Kojanem:

...

Nora Robertsová se závanem historie: Ohnivé pouto

ohnive pouto 200Vydavatelství Alpress vydalo v listopadu další novinku světoznámé a v České republice milované autorky Nory Robertsové. Tentokráte se jedná závěr trilogie O'Dwyer , o fantasy román, ve kterém se přítomnost mísí s historií. Necháte se uc...

Devátý - román, co se zasekává v krku

Devaty-Barnas  perexDevět kapitol, 180 stránek, font normální, formát A5. Takové knížky obvykle polykám na jeden zátah, menší jednohubka na volné odpoledne. Tohle není ten případ. Deset stránek, pauza, zhluboka dýchat. Ferenc Barnás rozhodně nes...

Hezky německy?

200divPřed několika dny skončil 18. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Je tedy čas probrat se dojmy a pokusit se o shrnutí. Můj nejsilnější pocit je podobný hořké pachuti na jazyku – nějak mi to prostě nesedlo. Jsou takové divadelní festiva...

Zlomené město

200filmNew York coby město hříchu, kráska v nesnázích a cynický policajt s temnější minulostí. Allen Hughes ve svém novém snímku křísí klasické atributy americké drsné školy.

...