Kočičí škola Marie Zábranské

Kočičí škola Marie Zábranské

kocici skola200Jak se žije na venkovském dvoře, o tom vypráví nalezený kocourek Macík v půvabné ilustrované knížce Marie Zábranské Kočičí škola. Malířka a medailérka napsala svou první knížku o kočičím světě proto, že celý život žije s kocoury a kočkami, dokonale, pro děti srozumitelným a poutavým jazykem popisuje život na dvoře, kde žije jak domácí smečka, tak se tam zatoulají potulné kočky, do vsi přijíždějí kočky z měst, kočičí misky občas vyjedí ježci…

Kniha je o soužití kočičích hrdinů a hrdinek s lidmi, o tom, jak je pro tyto šelmičky důležitá správná strava, aby měly huňaté kožíšky a v pohodě přečkaly zimu… Malý čtenář se dozví o kočičím životě vše, nejeden asi začne přemlouvat rodiče, aby nějakého huňáče pořídili. Knížka je každopádně ideálním dárkem pod vánoční stromeček. Není divu, že je o ni nebývalý zájem – první náklad byl takřka okamžitě vyprodán, na pultech knihkupectví je už dotisk.

Kočky a kocouři jako živí

kocici skola2

Křest knížky, kterou Marie Zábranská vydala vlastním nákladem, se konal v poetické vinárně Viola, kde byla při té příležitosti uspořádána i výstava ilustrací koček a kocourů, které kočičí příběh doprovázejí. Jejich autorkou samozřejmě není nikdo jiný než právě Marie Zábranská, její huňáči jsou jako živí, i to je zřejmě důvodem, proč se kniha tolik líbí. Dnes aby dětský čtenář věrné kresbičky zvířat pohledal.

Děti se v knížce o kočkách a kocourech dozvědí opravdu mnoho. „Autorka popisuje kočičí výchovu, všímá si, co vše musí pečlivá kočičí máma naučit své děti, aby byly schopny samostatného života. Tyto činnosti jsou obsaženy již v názvech jednotlivých kapitol: Už se myjeme sami, Učíme se lézt na stromy, Učíme se chytat myši…,“ je uvedeno v anotaci internetového knihkupectví Kosmas.

Studentka pro spolupráci na monografii

Marie Zábranská je česká malířka a medailérka, vdova po malíři, grafikovi a ilustrátorovi Adolfu Zábranském (1909-1981). Svými díly je zastoupena ve sbírkách Galerie hl. m. Prahy, Středočeské galerie, Ministerstva kultury, Přírodovědecké fakulty UK, Českého geologického Ústavu, v Ústavu D. Štůra v Bratislavě, v soukromých galeriích v Německu, Švýcarsku, Japonsku, USA a v Kanadě. Je nositelkou četných ocenění – kupříkladu za svoji celoživotní tvorbu obdržela Cenu Evropského kruhu umění Franze Kafky (2009) a Aliance Salvadora Dalí (2011).

kocici skola3

V minulosti byla například předsedkyní Sdružení pražských malířů a zakládající členkou výtvarné skupiny Femina, která každoročně zajišťovala výstavní program. V současné době hledá ke spolupráci studentku výtvarné školy, která by jí pomohla s přípravou monografie pro tisk (zájemkyně jí mohou kontaktovat na 606 349 931 nebo Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ).

Kočičí škola

Napsala a namalovala Marie Zábranská

Graficky upravil a pro tisk připravil Karim Shatat