Objevte s dětmi vesmír s novým atlasem
Banner

Objevte s dětmi vesmír s novým atlasem

atlas vesmiru perexNakladatelství Albatros si připravilo pro všechny rodiče zvídavých dítek pochoutku ve formě Atlasu vesmíru pro děti, díky kterému zvídavé malé hlavičky budou možnost nahlédnout pod pokličku tajemství celého vesmíru a to vše netradiční lákavou barevnou formou skládacích listů.

Za knihou stojí Mgr. Jiří Dušek, Ph.D. (* 1971), který je ředitelem Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně a napsal řadu populárně-vědeckých publikací (např. Špioni z vesmíru, Nebeský cestopis, Hvězdy dalekohledem). Jan Píšala má na kontě knihy Hvězdy dalekohledem a Jaderné zbraně. To vše doplňují chytlavé příjemné ilustrace Tomáše Tůmy a Pavly Kleinové, které se povedly na jedničku!

Atlas sestává v podstatě ze šesti rozkládacích map a toto ozvláštnění jistě uvítá každý malý zájemce o noční oblohu. Navíc jsou u nich ještě mini zápisníčky s dodatečnými informacemi. Fyzická tvorba atlasu a jeho lepení musela být opravdu mravenčí práce, ale vymyšleno je to výborně a těší mě, že to tak dobře funguje.

Co vše v atlasu najdeme? Podrobné informace o Sluneční soustavě, o Měsíci, o severní a jižní hvězdné obloze, ale pozornost je věnována i praktickým informacím, např. jak vypadají planety v dalekohledu, nebo život astronautů ve vesmíru. Kniha se pouští i do složitějších termínů, třeba vysvětluje černou díru, mléčnou dráhu či mlhoviny. To vše srozumitelnou formou, aby to děti pochopily.

Atlas vesmíru pro děti nenucenou a nevtíravou formou ukazuje a učí děti pochopit záhady vesmíru, Sluneční soustavy, seznamuje s prvními kosmonauty i životem na vesmírné stanici. Díky této šikovné knížce se určitě spousta přemýšlivých dětí bude chtít stát právě astronauty! Doporučuju všem dětem, které jsou zvědavé, jak co funguje a které jen trochu zajímá, co se děje na noční obloze.

atlas vesmiru

Atlas vesmíru pro děti
Autor: Jan Píšala, Jiří Dušek
Žánr: atlas/encyklopedie
Nakladatelství: Albatros Media
Rok vydání: 2015, vázané
Počet stran: 6
Hodnocení: 99 %

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Benešov

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Chaty s osobností

Z archivu...

Čtěte také...

Star Wars: Atlas bytostí a tvorů potěší každého geeka

star wars atlas bytosti a druhu 200V nakladatelství Egmont ve společnosti Albatros Media vyšla v říjnu kniha pro všechny milovníky Hvězdných válek s názvem Star Wars Atlas bytostí a tvorů. Pojďte do něj s námi nahlédnout.

Literatura

Mimetičtí hadi - recenze

Mimeticti hadi 200Povídkový soubor Evy Hölzelové s názvem „Mimetičtí hadi“ je klasický příklad knihy z kategorie „na dovolenou“. Chcete-li čtivý, nenáročný text plný zvláštních, ale vždy tak nějak povědomých postaviče...

Divadlo

Balada pro banditu po ostravsku

altDo divadla se chodí na 3D představení plné přehrávání a emocí. I když bývá kino lepší, jsou hry, kvůli kterým stojí za to divadlo navštívit. Jednou z takových je prověřená klasika Balada pro banditu.

Film

Filmová sci-fi novinka Ex Machina

Exmachina 200Je novinkou letošního roku a fanoušci sci-fi si můžou pomalu odpočítávat dny do 30. 4. 2015, kdy tento film má, díky společnosti CinemaArt, v České Republice svoji premiéru.