Miroslav Légl: Mezinárodní kuchyně bez soli a jiné chemie

bez soli 200Autor upozorňuje na to, že to není klasická kuchařka, jak ji obecně známe. Není, je to mnohem víc. Je to spíše návod pro zcela nový a pro nás zatím velice netypický životní styl.  Bez soli. Je až s podivem, co podle jeho slov s naším tělem udělá to, když si přestaneme přesolovat a prosolovat život. Nejenže se zlepší zdraví, ale přirozeným způsobem začne naše tělo využívat kvalitní potraviny a hubnout. Či spíše, dobře využívat potravu, kterou mu dáme. Beze zbytku, bez zátěže organismu. To vše je v této publikaci Miroslava Légla okořeněno 650 recepty inspirovanými světovými kuchyněmi, gastronomickými šperky, ba dokonce často i špeky

.

Pozor, nesolené špeky.

Tak třeba maso. Kdo by věřil, že i neosolené maso může chutnat bravurně. Abych celou knihu uvedla na pravou míru, tak autora k neslanému stravování přivedly zdravotní problémy a jeho odvaha a logické uvažování nad tím, jak je sůl vlastně ve stravě člověka nepřirozená v té míře, v jaké je dnes používána… ho dovedly k tomu, že je dnes zdravější a přirozeně o několik desítek kilogramů lehčí.

„Šíření dogmat o potravinách a jejich nezbytném složení je bohužel v naší době a v našich krajích běžné.  Pokud by příroda ve svých zákonech o dovedném potravinovém řetězci považovala za nezbytné nebo alespoň možné, abychom přímo pojídali kuchyňskou sůl a ostatní chemický balast, pak by zcela logicky sůl rostla na stromě a fosforečnan sodný by visel zralý na borůvčí v lese, aby si utrhli i ostatní savci.“

Osobně jsem při snaze odhalit pravidla současné výživy došel k určitým závěrům, které vám, vážení čtenáři, předkládám nyní k posouzení:

-    Navzdory tomu, že žijeme v obecném blahobytu, držíme stále diety
-    Navzdory tomu, že držíme diety, jsme stále tllustější
-    Navzdory tomu, že jsme stále tlustější, kupujeme v lékárnách doplňky stravy
-    Navzdory tomu, že kupujeme doplňky stravy, jsme nemocní ze špatné výživy
Z výše uvedeného usuzuji, že současný způsob výživy obyvatelstva se člověku, jako biologickému druhu, opravdu nepovedl.“

bez soli

Autor se zamýšlí nad stavem dnešní výživy
Odhaluje a selským rozumem rozmotává doslova pavučiny, které nás omotávají a překrývají nám oči a právě ten již zmiňovaný selský rozum. Z výživy se stal byznys, který už nemá s přirozenou potřebou člověka JÍST, nic společného. A když, tak jen velmi málo. I ony extrémní záchvěvy typu raw food nebo dělená strava nebo veganství jsou jen zoufalou snahou se utrhnout z vleku nesmyslnosti, která nás obklopuje.

Recepty ze všech možných zemí
Chválím obrovskou snahu a výsledek, který autor ukázal ve výběru 650 receptů. Jeden je lepší než druhý a ve všech je skvělý nádech exotičnosti i přesto, že jsou recepty záměrně vybírány tak, aby byly dostupné a proveditelné z našich běžných kvalitních českých surovin. Dává tak naprosto neomezené možnosti a hlavně chuť zkoušet. Protože téměř všechno, z čeho autor vaří, máme doma. A když ne, celkem lehce a za nevelký peníz si dokoupíme.

Inspirace, u které máte chuť zkoušet. A navíc už jen ta možnost, že bez soli se tělo pročistí a bez námahy zhubne – to je cesta, kterou se opravdu lze s chutí dát.

O autorovi
Ing. MIROSLAV LÉGL je vysokoškolsky vzdělaný ekonom.  Za svého života podnikl řadu cest po světě, při nichž se díky své zálibě v kulinářském umění seznamoval nejen se širokou škálou způsobů stravování jiných národů, ale i s důsledky, které rozdílnost v kuchařském umění a ve stravování přináší. Důvodem pro napsání této knihy byly autorovy zdravotní potíže, jež vyvrcholily lékařským doporučením a osobním rozhodnutím začít se stravovat bez použití kuchyňské soli. Publikace vychází z jeho vlastní dlouhodobé praxe a z pozitivních zkušeností, které mu životní styl bez slaných jídel přinesl.

Vydalo nakladatelství Eminent, 2015

Petr Urban: „Humor je vždycky dobrý společník a odbourá mantinely“

petr urban 200Přečtěte si rozhovor s Petrem Urbanem, otcem legendárního Čecha Rudy Pivrnce. Řeč bude nejen o této značce, produktech a úskalích, ale i o jeho dětech nebo výtvarné výchově.

...

Li Č´-Čchang: Sedni si a nedělej nic

sedni perAneb „pij čaj a vyčkávej“ – v mysli mi uvízla tato slova z citace v knize. Pít čaj a vyčkávat. Umíte si představit tento stav? Aktivní odpočinek mysli i ducha, o těle nemluvě? Jestli ano, byť jen letmo, jistě už jen při té představě cítíte na těle i n...

Coco Chanel poodhalená

coco 200Módní značka proslulá elegancí, jednoduchostí, důrazem na perfektní vypracování, používáním kvalitních materiálů, pohodlností. Kdo by neznal „malé černé“ nebo parfém s číslem 5! Coco Chanel, značka, mýtus. Ale hlavně ona sama, výjimečná žena.

Super komedie Hnízdečko a šunkofleky

hnizdecko a sunkofleky divadlo radostJak může dopadnout situace, kdy si do svého sdíleného sklepního prostoru, který považují dva dlouholetí kamarádi za byt, oba přivedou novopečené manželky a snaží se jim vysvětlit, jak se jim krásně v tomto hnízdečku bude...

Ta, která odešla

TKO CSFDV roce 1997, poté, co strávila třicet let ve vězení, se Horácia vrací do normálního světa, který je pro ni ale cizí. Její manžel je mrtvý, syn nezvěstný. Jediný, kdo jí zůstal, je její dcera. Horácia ví, že za její uvěznění může její bývalý bohatý m...