Znáte „psí řeč“?
Chyba
  • Chyba při nahrávání RSS.

Znáte „psí řeč“?

tenpes 200Pejskařů všude kolem nás rapidně přibývá. A taky přibývá lidí, kteří psy rádi zrovna nemají. Bojí se jich i jejich majitelů, stěžují si na hlasitý štěkot i nevítané exkrementy na chodnících. Pro obě tyto znepřátelené skupiny vychází v českém překladu smířlivá knížka Arden Mooreové, která velmi příjemným způsobem pomocí fotek a krátkých textů vysvětluje zájemcům, co nám psi svým chováním a výrazy vlastně sdělují. V knize lze nalézt popis psí řeči, hlasových projevů a chování pejsků, vybízející čtenáře, aby se zastavili, dívali se a snažili se pochopit, co jim pes právě teď sděluje. Řada zbytečných obav laiků tak může být potlačena a lze tak předcházet zbytečným konfliktům.

Autorka, Arden Mooreová, je odbornice na zvířecí chování. Napsala již 24 knih o domácích mazlíčcích, je pravidelným hostem pořadu „Oh Behave!“ na rozhlasové stanici Pet Life Radio a je zakladatelkou internetové komunity FourLeggedLife.com. Ve své nové knize objasňuje 100 různých psích výrazů, postojů, zvuků, osamocených akcí a interakcí se psy. Každá z těchto oblastí je v knize pro lepší orientaci čtenáře barevně odlišena. K postojům řadí přikrčení, nabízení břicha, zježenou srst na zádech, hlavu na tlapkách, různé typy vrtění ocasem, hravý úklon, zvedání přední tlapky atd. K výrazům patří různé typy postavení uší, zvedání obočí, různé typy pohledů, olizování tlamy, zívání apod. K zvukům řadí různé typy štěkání, kňučení, vytí, vrčení, ňafání atd. K osamoceným akcím přiřazuje ohryzávání či olizování tlapek, ohlodávání předmětů, sáňkování, toulání, zahrabávání předmětů, honění zvířat, aut apod. Do interakcí se psy zahrnuje přeznačkovávání, úvodní očichávání, nakrývání, zabírání postele, skákání na lidi atd. U každého jevu autorka vysvětluje, co tím pes myslí, jak reagovat, kterých plemen se jev nejčastěji týká a navíc přidává radu veterináře. V poslední části rozděluje autorka psy podle chování na milující, agresivní, úzkostné, vyžadující pozornost, znuděné, sebevědomé, zvědavé, dominantní, bázlivé, šťastné, obsedantně-kompulzivní, hravé, dravé atd. Vše je doplněno ilustračními fotografiemi, které velmi zdařile daný jev vystihují. Čtenář tak navíc získává krásné fotoalbum psích mazlíčků. V dolní části stránky jsou navíc uvedeny odkazy na stránky související s právě probíraným tématem, což opět umožňuje čtenářům pospojovat si souvislosti.
S pejsky je to jako s lidmi. Poruchy komunikace a vzájemné nepochopení mohou vést k nespokojenosti, ke vzniku frustrací a k nežádoucímu chování. A toho bychom se mohli získáním potřebných informací vyvarovat. Tato knížka k tomuto cíli může přispět.

tenpes 1

Název: Jak to ten pes myslí? Vizuální průvodce „psí řečí“ (z anglického originálu What Dogs Want. A Visual Guide to Understanding Your Dog´s Every Move)
Autor: Arden Mooreová
Přeložila: Lucie Šavlíková
Žánr: populárně naučná literatura
Nakladatelství: Mladá fronta a. s.
Počet stran: 333
Zdroj foto: Mladá fronta a. s.

Kniha.cz

( 4 hlasů )

Hledáme do týmu...

Naučte se pořádně využívat bylinky české zahrádky

bylinky 200Vydavatelství CPress se drží moderních trendů a tak vydalo knihu zaměřenou na bylinky z našich zahrad od zkušené farmářky z jižních Čech.

...

Šlehačkový příběh Terezy Salte je jako horké kakao uprostřed zimy

perex oblakaVenku mrzne, padá sníh, brzy se stmívá a na knižní pulty se valí zástupy thrillerů, hororů a potemnělých detektivek. A do těchto ponurých zimních mračen přivanula Šlehačková oblaka – kniha, která vás v tomto nečase usadí ke krbu, zabalí do tepl...

Sladký život správce jednoho pivovaru ožije na prknech Národního divadla moravskoslezského

postriziny 200V první činoherní premiéře této sezóny Postřižiny se objeví vlasy paní správcové, zabijačka, Francinův motocykl značky Orion, výstup na komín i neuvěřitelný řev strýce Pepina!

The Amazing Spider-Man: znovu a jinak z pohledu ženy

altSamotná postava Spider – Mana letos slaví padesát let od doby, kdy se představila světu v Marvelovském komiksu Stana Lee a Stevea Ditko. Tenkrát pravděpodobně ještě nikdo netušil, že se pavoučí muž stane takov...