Reklama
Banner

Mezinárodní hudební festival Český Krumlov 2015

Email Tisk

krum 200Od 17. července do 8. srpna se koná již 24. ročník letní hudební přehlídky, která i letos nabídne široké spektrum hudby v podání renomovaných umělců. Hlavní hvězdou 24. ročníku je světoznámá jihokorejská koloraturní sopranistka Sumi Jo, která festival zahájí operním recitálem. Jejím hostem bude italský tenorista Danilo Formaggia, oba pěvce doprovodí Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod vedením Petra Vronského. Atmosféru zahajovacího koncertu jistě umocní i to, že se koná pod širým nebem v Pivovarské zahradě.

 


Druhý den pak festival pokračuje symfonickým koncertem v Zámecké jízdárně, kde se představí Moravská filhamonie Olomouc pod taktovkou španělského dirigenta Manuela Hernándeze-Silvy. Festival nabídne i další koncerty klasické hudby. V Zámecké jízdárně vystoupí legenda české houslové školy Václav Hudeček společně s klavírním virtuosem Janem Simonem za doprovodu Jihočeské komorní filharmonie a pod vedením Vojtěcha Spurného. Ve stejném koncertním prostoru zahraje Jihočeská komorní filharmonie ještě dvakrát: pod taktovkou šéfdirigenta JKF Jana Talicha doprovodí předního českého houslistu Pavla Šporcla a bude jí patřit i závěrečný koncert. Jeho protagonisty budou jihokorejský houslista Ji Man Wee a violoncellista Carmine Miranda z USA, kteří vystoupí pod vedením slovenského dirigenta Maria Košíka.  

Jako každoročně festival nabídne i cyklus komorních koncertů. V inspirativním prostoru Maškarního sálu se představí jihokorejské Trio Thalia, soubor Barocco sempre giovane, kytarista Lubomír Brabec a Muchovo kvarteto s hudebním mimem Vladimírem Kulíškem. Historické prostředí Českého Krumlova přímo vybízí provozování staré hudby, festival proto nezapomíná ani dobově poučenou interpretaci barokní hudby, tentokrát v podání souboru Musica Florea a kontratenoristy Rogera O. Isaacse.

Těžiště festivalu tedy zůstává v tzv. vážné hudbě, do atmosféry letních koncertů však patří i večery, při nichž hudba přesahuje úzce vymezené hranice. Zážitkem tohoto druhu se nepochybně stane další z hudebně-gastronomických tzv. národních večerů v Pivovarské zahradě, který se tentokrát ponese v kubánském duchu, pokud jde o hudbu i kulinářské speciality – Kubánský večer. Vystoupí skupina Son caliente a Rozhlasový Big Band Gustava Broma se sólisty. Na pódium Pivovarské zahrady se vrátí i trojice broadwayských zpěváků: Debbie Gravitte, Capathia Jenkins a Hugh Panaro.  Program má název James Bond Music a světové muzikály, zazní tedy hudba z „bondovek“ i největší hity muzikálového repertoáru. Sólisty doprovodí Severočeská filharmonie Teplice pod vedením Michaela Krajewského. V nádherném prostředí Zahrady Kooperativy se pak společně s Escualo kvintetem, multižánrovou zpěvačkou Gabrielou Vermelho a dvojicí skvělých tanečníků vydáme do světa argentinského tanga.

Jeden z koncertů tradičně věnujeme členům Klubu přátel MHF Český Krumlov – tentokrát jím bude koncert houslového virtuosa Pavla Šporcla, který se koná 31. července v Zámecké jízdárně. Členové klubu mají na tento koncert vstup zdarma či s výraznou slevou, podle druhu členské karty (více na http://www.festivalkrumlov.cz/o-nas/klub-pratel-mhf-ck).

Podrobnější informace o programu letošního festivalu najdete na našem webu www.festivalkrumlov.cz v sekci Program. Předprodej vstupenek probíhá ve dvou časových pásmech, do 31. května jsou ceny nižší (více v sekci Vstupenky).  

Věříme, že letošní Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, který je jedním z nejnavštěvovanějších a nejrespektovanějších festivalů v ČR, bude pro Vás i tentokrát velkým hudebním svátkem.

Pátek 17. 7.
20:30 hod.
Pivovarská zahrada
Zahajovací operní galakoncert
Sólisté: Sumi Jo /soprán/ J. Korea, Danilo Formaggia /tenor/ Itálie
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
Dirigent: Petr Vronský

Program:
Georges Bizet (1838-1875): Předehra z opery Carmen

Charles Gounod (1818-1893): „Ah. Je veux vivre!“, árie Julie z 1. dějství opery Romeo a Julie

Gustave Charpentier (1860- 1956): „Depuis le jour“, árie Louise z 3. dějství opery Louise

Giacomo Meyerbeer (1791-1864): „Pays merveilleux! O paradis… “, árie Vasco da Gama ze 4. dějství opery Afričanka

Giacomo Puccini (1858-1924): „O soave fanciulla“, duet Rodolfa a Mimì z 1. dějství opery Bohéma

Adolphe Charles Adam (1803-1856):
La Valse z 1. dějství baletu Giselle
„Ah! vous dirais-je, maman“, árie Coraline z 1. dějství opery Le toréador

Michael William Balfe (1808-1870): „I Dreamt I Dwelt in Marble Halls“, árie Arline z 2. dějství opery Cikánka

Giacomo Puccini (1858-1924): „E lucevan le stelle“, árie Cavaradosssiho z 3. dějství opery Tosca

Giuseppe Verdi (1813-1901):
„E il sol dell'anima… Addio, addio“, duet Gildy a Vévody z 1. dějství opery Rigoletto
„Caro nome“, árie Gildy z 1. dějství opery Rigoletto
„Ah, fors‘è lui“, árie Violetty z 1. dějství opery La traviata


Sumi Jo patří mezi nejvyhledávanější sopranistky své generace. Současnou pozici si vydobyla díky svým vokálním schopnostem, zabarvení hlasu, preciznosti a v neposlední i obdivuhodné muzikálnosti. Působí po celém světě na koncertech, v operách i sólových recitálech. Její hlas však zazněl i při zahájení významných sportovních akcí, jako bylo mistrovství světa ve fotbale či Asijské hry. Na galakoncertech vystoupila po boku Andrey Bocelliho, Dmitrije Hvorostovského či Nelly Furtado. Rok 2014 zahájila hned 1. ledna koncertem s hudebníky z Akademie Santa Cecilia v Římě. Následně absolvovala turné po Asii zahrnující koncerty s Hongkongským filharmonickým orchestrem, Šanghajským symfonickým orchestrem, Hangzhouským filharmonickým orchestrem a Singapurským symfonickým orchestrem a zazpívala i na charitativním recitálu v Manile na Filipínách. V témže roce se představila v Hamburgské státní opeře jako Fiakermilli v opeře Arabella, zpívala pro papeže při jeho návštěvě v Soulu a spolu s Dmitrijem Hvorostovským zazářila na koncertech v Moskvě.   

kruml 3


Své jedinečné kvality prokázala i v Metropolitní opeře v New Yorku v titulní roli v opeře Lucia di Lammermoor, dále jako Gilda v opeře Rigoletto, Olympia v opeře Hofmannovy povídky (v originále Les Contes d’Hoffmann), Rosina v Lazebníkovi sevillském (v originále Il barbiere di Siviglia) a Oscar v opeře Maškarní bál (v originále Un ballo in maschera). Její hlas zazněl i v milánské La Scale v belcantových lahůdkách jako Le Comte Ory či Fra Diavolo. V divadle Teatro Colón v Buenos Aires ztvárnila Gildu, Zerbinettu a Královnu noci. Na poslední jmenovanou roli navázala svým debutem ve Vídeňské státní opeře. V Carnegie Hall za doprovodu Orchestru svatého Lukáše poprvé vystoupila s broadwayskými písněmi ze svého crossoverového alba „Only Love“, které se s více než 1 200 000 prodanými kusy řadí mezi její nejprodávanější alba. Sumi Jo má na svém kontě více než padesát nahrávek včetně deseti sólových alb pro Erato, alba oceněného cenou Grammy Die Frau ohne Schatten se Sirem Georgem Soltim pro londýnskou nahrávací společnost Decca, alba Un ballo in maschera pro Deutsche Grammophon pod taktovkou Herberta von Karajana, alba Kouzelná flétna a alba árií pod vedením maestra Soltiho. Po boku Cecilie Bartoli v hlavní roli dále pro společnost Decca nazpívala roli Adalgisy z opery Norma. Toto album vydané v roce 2013 se setkalo s nadšenou reakcí kritiků. Za své pěvecké umění Sumi Jo získala první cenu na mezinárodních soutěžích v Soulu, Neapoli, Enně, Barceloně a Pretorii. Stejného ocenění se jí dostalo na Mezinárodní soutěži Carla Alberta Capelliho ve Veroně, jedné z nejvýznamnějších soutěží, kde je účast podmíněna vítězstvím na některé z dalších renomovaných soutěží. V roce 2003 jí byl udělen čestný titul „Umělec UNESCO pro mír“.

Danilo Formaggia, rodák z Milána, studoval hru na piano a zpěv a absolvoval nástavbové kurzy pod vedením Alfreda Krause a Magdy Olivero. V roce 1996 zaznamenal svůj operní debut v Paisiellově opeře Due contesse a v opeře Cimarosy Due baroni na Festivalu opera buffa. Následně se začala rozvíjet jeho mezinárodní kariéra. Pravidelně vystupuje v prestižních operních domech a na festivalech, mezi nimiž nechybí Teatro alla Scala v Miláně, Teatro la Fenice v Benátkách, Maggio Musicale Fiorentino, Teatro San Carlo v Neapoli, Teatro dell’Opera v Římě, Teatro Petruzzelli v Bari, Teatro Carlo Felice v Janově, Opernhaus v Lipsku, Opera v Monte Carlu, Sydney Opera House, Festspielhaus v Baden-Badenu, Královské dánské divadlo, Edinburghský festival, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, Festival de Radio France - Montpellier.  

krum 4


Pracoval s dirigenty jako Claudio Abbado, Sir Colin Davis, Donato Renzetti, Nello Santi, Gianluigi Gelmetti a s režiséry jako Franco Zeffirelli, Lindsay Kemp, Graham Vick, Robert Carsen, Dmitri Bertman, Denis Krief, Filippo Crivelli, Giancarlo Cobelli, Karl-Ernst a Ursel Herrmann. Do jeho repertoáru patří díla od Piccinniho, Paisiella, Rossiniho, Donizettiho, Belliniho, Mozarta, Verdiho, Pucciniho, Mascagniho, R. Strausse, Stravinského, Mahlera, Krenka, Mercadanteho, Giordana, Cagnoniho a Beethovena. Vystoupil na řadě národních i mezinárodních premiér současných oper.  

Petr Vronský, původně úspěšný houslista (vítěz soutěže Beethovenův Hradec 1964) začal svou dirigentskou dráhu v roce 1971 v plzeňské opeře, odkud přešel v roce 1974 do Ústí nad Labem jako šéf operního souboru. Pro jeho umělecký rozvoj byly důležité úspěchy v dirigentských soutěžích v Olomouci (1970), Besanconu (1971) a  v Berlíně v soutěži H. von Karajana (1973). V roce 1978 se stal dirigentem a v letech 1983-1991 šéfdirigentem Státní filharmonie Brno, s níž hostoval v mnoha zemích Evropy, a v Japonsku.  V letech 2002-2005 byl šéfdirigentem Janáčkovy filharmonie Ostrava, s níž absolvoval řadu zahraničních turné – Japonsko, Španělsko, Rakousko, SRN, Polsko, atd. Od sezony 2005/2006 je  šéfdirigentem Moravské filharmonie Olomouc a působí jako docent oboru dirigování  na hudební fakultě pražské AMU.

krum 5

Pravidelně diriguje přední světové orchestry včetně  Antverpského královského filharmonického orchestru, Berlínských symfoniků, Devlet Senfoni Orchestrasi Istanbul,  Metropolitan  Orchestra Tokyo, Filharmonického orchestru Rio de Janeiro, Mnichovského rozhlasového orchestru, Petrohradského filharmonického orchestru, Yumiuri symfonického orchestru v  Tokiu, Jeruzalemského symfonického orchestru Izrael atd. Spolupracuje také s Českou filharmonií Praha,  Pražským symfonickým orchestrem FOK, Symfonickým orchestrem českého rozhlasu a s operními scénami doma (Národní divadlo Praha, Státní opera Praha, Janáčkova opera Brno, Divadlo J. K. Tyla Plzeň) i v zahraničí (Kammeroper Wien, Dance Theatre Haag). Jeho repertoár zahrnuje přes dvě stě klasických, moderních, operních a symfonických děl. Je považován za všestranného dirigenta širokého záběru s mimořádným temperamentem a citem pro interpretaci.

Sobota 18. 7.
19:30 hod.
Zámecká jízdárna
Dirigent: Manuel Hernández-Silva /Španělsko/
Moravská filharmonie Olomouc

Program:

Petr Iljič Čajkovskij (1840–1893): Romeo a Julie, předehra-fantazie
Maurice Ravel (1875 – 1937): Bolero, op. 81

přestávka
Petr Iljič Čajkovskij (1840–1893): Symfonie č. 4 f moll, op. 36

Manuel Hernández-Silva absolvoval studium na Konzervatoři města Vídně s vyznamenáním pod vedením profesorů Reinharda Schwarze a George Marka. V posledním roce studií byly jeho dirigentské kvality oceněny v soutěži Forum Jünger Künstler pořádané Vídeňským komorním orchestrem. První cenu obdržel za dirigování právě tohoto orchestru ve vídeňském koncertním sále Konzerthaus. Jako dirigent působí na významných mezinárodních festivalech a pravidelně hostuje se zahraničními orchestry.

krum 6

Během své kariéry zaujímal post vrchního dirigenta Córdobského orchestru a pět let jako hlavní hostující dirigent úzce spolupracoval s Orchestrem Simóna Bolívara z Caracasu. V současné době je šéfdirigentem a uměleckým ředitelem Filharmonického orchestru města Malagy a hudebním ředitelem Andaluského mládežnického orchestru. Maestro Hernández Silva se věnuje také pedagogické činnosti, přednáší po celém světě a navštěvuje konference. V průběhu své kariéry si díky svým kvalitám získal uznání hudebníků, s kterými spolupracoval, publika i odborné kritiky.  


Středa 22. 7.
19:30 hod.
Maškarní sál
Trio Thalia /klavírní trio / J. Korea - komorní koncert

Program:

Josef Suk (1874–1935): Elegie, op. 23
Antonín Dvořák (1841–1904): Klavírní trio č. 3, f moll, op. 65

přestávka

Johannes Brahms (1833–1897): Klavírní trio č. 3, c moll, op. 101
Ástor Piazzolla (1921–1992): Le grand Tango (Velké tango)

Trio Thalia, jedno z nejuznávanější klavírních trií v Koreji, bylo založeno v roce 2002. Název tria vychází ze tří Grácií z řecké mytologie a představuje úsilí souboru o dosažení půvabu a krásy hudby. Vystoupení souboru byla kladně přijata kritiky s ohledem na dynamické tóny, dramatickou interpretaci a nadšené reakce publika. Trio Thalia každý rok koncertuje jak v předních koncertních síních, tak v komornějších prostorách. Rozsáhlý repertoár souboru zahrnuje kromě Beethovena a Brahmse také současné skladatele, jako jsou Dmitry Shostakovich, Aaron Copland, Frank Martin, Charles Ives a Astor Piazzolla.

krum 7


Hudební různorodost a všestrannost souboru Trio Thalia je přirozeným důsledkem zkušeností jednotlivých členů. Houslistka E-jung Kim studovala na Juilliard School a vystupovala na řadě koncertů jako sólistka a komorní umělkyně ve Spojených státech, Kanadě, Evropě a Koreji. Paní Kim vystupovala jako sólistka s prestižními orchestry, mezi něž patří Newyorská filharmonie, Moskevská filharmonie, Baltimorský symfonický orchestr, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Korejský národní symfonický orchestr a Kyjevský komorní orchestr. Cellistka Sook-jung Lee studovala na Conservatoire National Superieur de Musique a Ecole Normale de Musique de Paris. Získala řadu cen a ocenění jak ve Francii, tak v Koreji. Paní Lee pravidelně koncertuje v Koreji, Japonsku, Evropě a ve Spojených státech. Pianistka Yoon-ju Oh studovala na Hochschule für Musik ve Würzburgu v Německu a na Hochschule Mozarteum v Salzburgu v Rakousku. Je laureátkou mnoha mezinárodních soutěží. Paní Oh, pianistka, jejíž koncertní kariéra ji řadí mezi nejaktivnější umělce v Koreji, má na svém kontě četná sólová koncertní vystoupení a působení v komorních recitálech napříč Evropou a v Koreji včetně debutového recitálu v newyorské Carnegie Recital Hall. V jejich hudební tvorbě se prolínají tři různé hudební tradice a kultury.  Výsledkem je opravdu vynikající hudba, poutavá a struhující zároveň, kterou si publikum vždy naplno vychutná.

Čtvrtek 23. 7.
19:30 hod.
Maškarní sál
Barocco sempre giovane „Concerti italiani“ – komorní koncert

Program:

Antonio Vivaldi (1678–1741):
Sinfonie C dur RV 116

Arcangelo Corelli (1653–1713):
Concerto grosso C dur, op. 6, č. 10

Francesco Onofrio Manfredini (1684–1762):
Concerto quinto d moll pro housle, smyčce a cembalo, op. 3 č. 5

Pietro Antonio Locatelli (1695–1764):
Concerto grosso D dur, op. 1 č. 9


přestávka


Antonio Vivaldi (1678–1741):
Koncert g moll pro dvě violoncella, smyčce a cembalo RV 531

Antonio Vivaldi (1678–1741):
Koncert d moll pro dvoje housle, violoncello, smyčce a cembalo op. 3 č. 11
„L'Estro Armonico“, RV 565

Antonio Vivaldi (1678–1741):
Concerto D dur pro dvoje housle, dvě violoncella, smyčce a cembalo RV 564

Barocco sempre giovane (Baroko stále mladé) je komorní soubor složený ze špičkových mladých profesionálních hudebníků. Specializuje se na interpretaci skladeb vrcholného baroka, nevyhýbá se však ani jiným slohovým obdobím. Soubor má za sebou již stovky koncertů, na nichž spolupracuje s předními českými i zahraničními sólisty. Je ozdobou významných mezinárodních hudebních festivalů jako jsou Pražské jaro, The Ohrid Summer Festival, Smetanova Litomyšl nebo Concentus Moraviae.

krum 8

 


Pátek 24. 7.
19:30 hod.
Zámecká jízdárna
Václav Hudeček /housle/, Jan Simon /klavír/
Jihočeská komorní filharmonie
Dirigent: Vojtěch Spurný

Program:

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847): Koncert d moll pro housle, klavír a orchestr

přestávka

Petr Iljič Čajkovskij (1840–1893): Serenáda C dur, op. 48


Václav Hudeček zahájil svoji příkladně strmou cestu mezi českou a mezinárodní interpretační elitu v šedesátých letech. 12. listopadu 1967, již ve svých patnácti letech, vystoupil na koncertě v Londýně s Royal Philharmonic Orchestra. O den později ho slyšel legendární David Oistrach, předpověděl mu velkou budoucnost a nabídl mu pedagogickou pomoc. Od roku 1970 až do Oistrachovy smrti v roce 1974 byl žákem tohoto velkého Mistra. Zároveň absolvoval studium na pražské Akademii múzických umění ve třídě Prof. Václava Snítila. Od svého londýnského debutu vystupoval po celém světě na nejprestižnějších podiích (Carnegie Hall, Royal Festival Hall, Suntory Hall, Osaka Festival Hall, Sydney Opera), s nejlepšími světovými orchestry (Berliner Philharmoniker, Cleveland Symphony Orchestra, NHK Philharmonic Orchestra, Gewandhaus Leipzig, Moskevská státní filharmonie a další) jakož i na světových festivalech (Osaka, Salzburg, Istanbul, Perth, Helsinky).  K  odkazu Davida Oistracha a dalších velikánů ruské houslové školy se stále hlásí. A tak cílevědomě spolupracuje i dnes s nositeli tradic Oistracha, Kogana a Sitkovetského, jak dokazují jejich společné nahrávky.

krum 9


Hudečkovo sympatické vystupování a zejména styl jeho hry spojující technickou suverenitu s vervně tvořeným a emocionálně bohatým tónem a s radostí, kterou dovede nezaměnitelným způsobem přenášet do publika, okouzluje obecenstvo bez rozdílu věku. Václav Hudeček se nevěnuje jen kompozicím starých mistrů, ale rozšiřuje své repertoárové spektrum o díla XX. století (Janáček, Prokofjev) a skladby soudobých českých autorů (Kymlička, Fišer, Mácha). Systematicky se stará o pomoc nastupující české interpretační generaci a to jak každoročním pořádáním letních houslových kurzů v Luhačovicích, tak představováním těch nejlepších jako hostů na svých koncertech. V rámci tradičních vánočních turné, nebo na Hudečkem pořádaných Svátcích hudby v kostele sv. Šimona a Judy  v Praze. V roce 2007 u příležitosti státního svátku 28. října udělil prezident republiky Václav Klaus V. Hudečkovi vysoké státní vyznamenání „Za zásluhy o stát v oblasti kultury a umění“.

Jan Simon (1966) začal hrát na klavír v sedmi letech pod vedením svého otce, hudebního skladatele a dirigenta Ladislava Simona. Po absolutoriu pražské konzervatoře ve třídě Valentiny Kameníkové pokračoval ve studiích na pražské hudební fakultě AMU, kterou absolvoval pod vedením Ivana Moravce. Své vzdělání doplnil roční stáží v Curychu u klavíristy Homera Francesche a dvouletým studiem v německém Lübecku u Jamese Tocca. Po ukončení studia začal Jan Simon na Vysoké hudební škole v Lübecku sám vyučovat. Během svých studií se úspěšně zúčastnil řady klavírních soutěží. Vítězství v národní Chopinově soutěži a Interpretační soutěži Ministerstva kultury bylo dobrým odrazovým můstkem pro úspěšná vystoupení v mezinárodních soutěžích. Po zisku laureátských titulů v soutěži Pražského jara, Chopinově soutěži na Mallorce a ocenění na soutěži Williama Kappela v USA završil své působení na mezinárodních soutěžních pódiích ziskem bronzové medaile v soutěži Královny Alžběty v Bruselu v roce 1991.

krum 91


Jan Simon vystupuje pravidelně s renomovanými orchestry jako např. BBC Symphony Orchestra London, Israel Philharmonic Orchestra či Česká filharmonie. Koncertní vystoupení zavedla Jana Simona do většiny evropských zemí, do Egypta, Japonska, do Číny a na Taiwan, Mexika, Kanady, USA, Austrálie  jakož i na pódia prestižních festivalů. Jako komorní partner spolupracuje zejména s violoncellistou W. E. Schmidtem, vystupoval společně s Josefem Sukem, Václavem Hudečkem, Jiřím Bártou a některými dalšími instrumentalisty. Jan Simon nahrává pro gramofonové firmy Supraphon, BMG Ariola, Radioservis, Clarton. V roce 1996 získal za svou nahrávku Schulhoffových klavírních koncertů (společně se SOČRem a Vladimírem Válkem) Cannes Classical Award 95 na veletrhu gramofonového průmyslu MIDEM ve Francii. Jako nejmladší instrumentalista v historii Českého rozhlasu získal v roce 1994 statutární titul sólisty této instituce.

Vojtěch Spurný patří k nejvýznamnějším českým umělcům své generace. Studoval na pražské konzervatoři (flétna, klavír), AMU (operní režie, dirigování, cembalo) a na Vysoké škole v Utrechtu (cembalo a provozovací praxe staré hudby). K jeho učitelům patřili mj. i Helmut Rilling, Johann Sonnleitner a Kenneth Gilbert. Již od studií patří k zapáleným obhájcům tzv, historicky poučené interpretace, vede vlastní soubor dobových nástrojů Musica Salutaris.

krum 92

Renesanční šíře jeho talentu mu umožňuje obsáhnout řadu hudebních stylů a žánrů. Jako operní dirigent opakovaně hostoval v opeře v Götteborgu, ve Státní opeře Praha (šéf opery v sezóně 2002-2003). Spolupracuje s řadou českých orchestrů – Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Filharmonie Bohuslava Martinů ve Zlíně, Jihočeská komorní filharmonie, Česká komorní filharmonie. Dlouhodobě vystupuje s Dagmar Peckovou. Velmi intenzivně se Spurný věnuje koncertní činnosti jako specialista na historické klávesové nástroje - cembalo, kladívkový klavír, ale i čtvrttónový klavír A. Háby.


Sobota 25. 7.
20:30 hod.
Pivovarská zahrada
Kubánský večer
20:30 Rozhlasový Big Band Gustava Broma a sólisté
22:00 Son caliente – kubánská kapela

Vícežánrový hudební večer tentokrát s tradiční kubánskou hudbou a gastronomií.

Rozhlasový  Big  Band  Gustava  Broma  šíří  slávu  a čest  jména  Gustav  Brom  pod  vedením  dirigenta Vlada Valoviče. V roce 2010 oslavil orchestr výročí 70  let  od  jeho  založení. V průběhu bohaté historie prošlo  jeho  řadami  velké  množství  muzikantů  a  i dnes  přicházejí  noví  hráči,  kteří  zde  získávají neocenitelné  zkušenosti.  Do  programu  se  tak dostávají  nová  moderní  aranžmá  a  repertoár  se neustále  vyvíjí.  Orchestr  je  rezidenčním  souborem Českého rozhlasu pro roky 2013, 2014 a 2015.

krum 93

 

Son caliente je skupina složená převážně z kubánských muzikantů. Repertoár tvoří originální latinskoamerická hudba, salsa, bossa nova, samba, mambo, charanga, cha cha, rumba ad. Hudební sdělení, které skupina Son caliente předává, je naprosto autentické. Nástrojové složení je tradiční, přesto působí nadčasově – ačkoli některé písně mají již 70letou historii, zní zcela současně a aktuálně. Díky aranžérským úpravám a interpretaci jsou skladby dynamické a působivé. Hudební zážitek, kterým Son caliente prezentuje latinskoamerickou hudbu, nenechává diváky chladnými, a to bez ohledu na věk či národnost.

krum 94

 


středa 29. 7.
19:30 hod.
Maškarní sál
Komorní koncert
Lubomír Brabec /kytara/


Program:
John Dowland* (1562–1626):
Melancholy Galliard
My Lady Hunsdon’s Puffe
Ivan Jelínek* (1685–1750):
Parthia in A
Ouverture, Menuetto I, Sarabande, Menuetto II, Boureé
Sylvius Leopold Weiss* (1686–1750):
Preludium in E (1719)
Tombeau sur la mort de M. Comte de Logy(1721) /Náhrobek/
Ciaccona in A (1729)
Fernando Sor * (1778–1839):
Etuda in E op.6/11
Variace op. 9 „Na Mozartovo téma“

přestávka
Mario Castelnuovo-Tedesco (1895–1968):
Ukolébavka „La Arrulladora“
Tarantella
Isaac Albéniz* (1860–1909):
Leyenda (Asturias)
Joaquín Turina (1882–1949):
Hommage à Tárrega /I. Garrotin, II. Soleares/
Francisco Tárrega* (1852–1909):
Gran Jota
*úprava a realizace Lubomír Brabec

Lubomír Brabec patří k nejvýznamnějším koncertním kytaristům současnosti. Pochází z Plzně, začínal jako houslista a ke kytaře se dostal až ve svých třinácti letech.  Jako patnáctiletý vstoupil na plzeňskou konzervatoř a svá studia dokončil na konzervatoři v Praze.  Významným mezníkem v jeho uměleckých začátcích byl úspěch, kterého dosáhl v roce 1974 na Mezinárodní kytarové soutěži v Paříži, kde získal titul laureáta. V roce 1980 získal stipendium britské vlády a pokračoval ve studiích na londýnské Royal Academy of Music, kde se ve světově proslulém Early Music Centre věnoval interpretaci dobové hudby minulých století se speciálním zaměřením na loutnovou literaturu. Lubomíru Brabcovi je vlastní stylově pestrý repertoárový rejstřík, kterým naplňuje své početně bohaté recitály i vystoupení s předními orchestry.

krum 96

Je oblíbeným hostem různých televizních pořadů a rozhlasových studií. Spolupracuje s nejrenomovanějšími pěvci a sólisty. Neméně atraktivní je jeho nahrávací činnost. Za snímek Rodrigova Concierta de Aranjuez  (Panton) byl roku 1986 oceněn „Zlatým štítem“ za nejlepší nahrávku roku. Brazilská vláda mu v roce 1989 udělila Medaili Heitora Villa-Lobose. Od firmy Supraphon Records  obdržel dvě zlaté desky první v roce 1991 za desku Transformace a druhou v roce 1996 za nahrávku Vivaldiho koncertů. Za nahrávku „Suburban Path“ získal v Číně v roce 1995 Golden Song Prize. V roce 2003 byl oceněn vydavatelstvím Multisonic Zlatou a Platinovou deskou za CD Vánoční Transformace. V roce 2013 obdržel od firmy Supraphon Diamantovou desku za téměř půl milionu prodaných desek. V témže roce při příležitosti státního svátku obdržel na Pražském hradě od prezidenta republiky Medaili I.stupně za zásluhy o stát v oblasti umění.

Čtvrtek 30. 7.
19:30 hod.
Maškarní sál
Muchovo kvarteto a hudební mim Vladimír Kulíšek – komorní koncert
Juraj Tomka /1. housle/, Andrej Baran /2. housle/, Veronika Prokešová /viola/, Pavol Mucha /violoncello/

Program:

Ludwig van Beethoven (1770–1827): Smyčcový kvartet č. 11 f mol, op. 95 „Serioso“
Antonín Dvořák (1841–1904): Smyčcový kvartet č. 12 F dur, op. 96 „Americký“

přestávka

Antonio Vivaldi (1678–1741): Čtvero ročních dob


Mucha Quartet vznikl v roce 2003 na půdě Konzervatoře v Bratislavě. Prvním učitelem kvarteta byl Stanislav Mucha, otec violoncellisty Pavla Muchy a primárius Moyzesova kvarteta. Členové Mucha Quartet studují komorní hudbu na Escuela Superior de Música Reina Sofía v Madride ve třídě Güntera Pichlera. Souboru patří vítězství na soutěži Josef Windisch Preis 2013 (Vídeň), na mezinárodní soutěži Premio Paolo Borciani 2014 získali 2. cenu a Cenu publika. Obdrželi 1. cenu na Mezinárodní soutěži komorní hudby Antonína Dvořáka 2014 (Praha). Mucha Quartet získalo významné umělecké impulzy během studia na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni u Johannesa Meissla, a taktéž na VŠMU v Bratislavě ve třídě Jána Slávika. Zúčastnili se mezinárodních interpretačních kurzů Internationale Sommerakademie 2012 a 2013 v Reichenau (AT) pod vedením profesorů Petera Schuhmayera, Hatto Beyerleho, Evgenie Epshtein a dalších. Zúčastnili se také prestižních mistrovských kurzů v Schwarzenbergu (AT) – Günter Pichler; Academie musicale de Villecroze (FR) – Miguel da Silva, Alfred Brendel; McGill Intertnational String Quartet Academy Montreal (Kanada) – Gerhard Schulz, Michael Tree, Norman Fischer, Atar Arad. Mucha Quartet pravidelně koncertuje na mnohých hudebních festivalech a kulturních událostech doma i v zahraničí – vzpomeňme např. Bratislavské hudební slavnosti, recitál ve vídeňském Musikverein, Pražské jaro, Schubertiade Schwarzenberg, Albrechtina – (Ne)známa hudba. Mezi jejich periodické projekty patří musica_litera (spojení klasické hudby a uměleckého slova).

Vladimír Kulíšek je výraznou osobností slovenské pantomimy. Při svých vystoupeních aktivně spolupracuje s obecenstvem. Vznikají tím komické situace, kterými je publikum nenásilně vtaženo do děje a přímo spoluvytváří každé konkrétní představení. Jeho vystoupení jsou významně spojená s hudbou a rámcuje je výrazná hudební pointa. Projekt Vivaldiho Čtyři roční období s Muchovým kvartetem je dalším z celé řady netradičních uměleckých počinů, na kterých se Vlado Kulíšek podílí. Jeho cílem je představit tuto notoricky známou hudbu trochu jiným způsobem, a to neklasickými pantomimickými formami nejen čtyři období roku, ale i různé příběhy související například s lidským životem.

krum 97

 


Pátek 31. 7.
19:30 hod.
Zámecká jízdárna
Sólista: Pavel Šporcl /housle/
Jihočeská komorní filharmonie
Dirigent: Jan Talich

Program:

Richard Wagner (1813–1883): Siegfriedova idyla
Petr Iljič Čajkovskij (1840–1893): Koncert pro housle a orchestr D dur, op. 35

přestávka

Ludwig van Beethoven (1770–1827): Symfonie č. 7, A dur, op. 92

Pavel Šporcl je houslovým virtuosem a jedním z nejžádanějších českých umělců. Díky svému umění, výrazné osobnosti i nekonvenčnímu vystupování slaví úspěchy u všech generací posluchačů. Studoval na pražské konzervatoři a hudební fakultě AMU ve třídě prof. Václava Snítila a v letech 1991-1996 v USA u Itzhaka Perlmana. Ve studiu pokračoval na slavné newyorské Juilliard School u pedagogické legendy Dorothy DeLay.

krum 98

Světově uznávaný kritik a historik Henry Roth zařadil Pavla Šporcla – jako jediného z českých houslistů mladé generace – do své knihy „Housloví virtuózové: Od Paganiniho po 21. století“.  Kritikové Pavla Šporcla nazvali „talentem, který se rodí možná jednou za sto let…“ Je nositelem významných ocenění, koncertuje po celém světě, spolupracuje s významnými umělci, domácími i zahraničními orchestry. Jeho rozsáhlý repertoár zahrnuje 40 houslových koncertů, nespočet sonát, komorních a virtuózních děl. Vedle stěžejní klasické hudby koncertuje i s jinými žánry: s cikánskou kapelou odehrál přes 200 vystoupení v mnoha zemích světa včetně Číny. V roce 2012 nahrál své první pop-crossoverové album Sporcelain, jehož pražskou premiéru uvedl na Terminálu 2 Letiště Václava Havla. Na koncertních pódiích se setkal s K. Gottem, E. Pilarovou, V. Dykem, E. Farnou, T. Černochovou, kapelou Kryštof i Hradišťanem. Jeho vystoupení jsou velmi dobře přijímána jak širokou veřejností, tak odbornou kritikou.

Jan Talich vystudoval Pražskou konzervatoř a poté absolvoval AMU ve třídě Václava Snítila. Již v té době pořádal vlastní recitály a hrál s orchestry po celé republice. Stipendium na další studium obdržel nejprve v USA u Shmuela Ashkenasiho a poté na anglické Guildhall School of Music u Yfraha Neamana. V roce 1989 získal první cenu v Mezinárodní houslové soutěži Václava Humla v Záhřebu, čímž odstartoval svoji mezinárodní sólovou dráhu. Jako sólista vystoupil Jan Talich s orchestry po celé Evropě (Paříž, Birmingham, Londýn, Brusel) i v USA. Jeho diskografie zahrnuje několik CD s koncerty českých i světových autorů. Jan Talich hraje na housle A. Stradivarius z roku 1729. Pravidelně vyučuje na kurzech doma i v zahraničí – v Telči, Dijonu, Angers, Prades a na Conservatoire Supérieur v Paříži. V posledních letech se stále více věnuje dirigentské činnosti a je žádán jako hostující dirigent mnoha orchestry v České republice i v zahraničí.

krm 99


V roce 1992 založil Talichův komorní orchestr, jehož je uměleckým ředitelem a dirigentem. Pod jeho vedením orchestr nahrál četné CD. Jan Talich byl též zakládajícím členem Kubelíkova tria, s nímž vystupoval po celé Evropě a nahrál klavírní tria Dvořáka, Smetany, Suka a Nováka. V roce 1997 z tria odešel na místo prvního houslisty Talichova kvarteta, které patří mezi přední světová tělesa v tomto oboru. S tímto kvartetem již vystoupil na mnoha podiích po celém světě (např. Carnegie Hall, Signore Hall, Beethovenhaus, Hercules Sal, Chatelet, Theatre de Champs-Elysée, Gaveau) a dočkal se skvělé kritiky. Talichovo kvarteto jezdí pravidelně na turné do Japonska, Jižní Ameriky, Mexika či Jižní Koreje. Mezi jeho nahrávky patří většina známých českých kvartet i komplet všech smyčcových kvartet od Mendelssohna. Mnoho jeho CD bylo oceněno vydavatelskými časopisy Gramophone, Strad, Diapasson a Radio Bayern.


Sobota 1. 8.
20:30 hod.
Pivovarská zahrada
„James Bond Music“ a světové muzikály
Sólisté broadwayských divadel: Debbie Gravitte /soprán /, Capathia Jenkins /soprán/, Hugh Panaro /tenor/ USA
Severočeská filharmonie Teplice
Dirigent: Michael Krajewski


MHF Český Krumlov pokračuje v představování světového muzikálového repertoáru v originálním provedení. Trojice známých amerických zpěváků, sólistů na Broadwayi – Debbie Gravitte /soprán/, Capathia Jenkins /soprán/ a Hugh Panaro /tenor/, pod vedením dirigenta Michaela Krajewskiho, specialisty na tento žánr, svým koncertem diváky přenese na prkna broadwayských divadelních scén do třpytivého světa amerických muzikálů.

Program:
Monty Norman, ar. Jeff Tyzik: “James Bond Theme” z kompilace The Best of James Bond

Steve Barri & P. F. Sloan, ar. Gregory Prechel: “Secret Agent Man” ze seriálu Danger Man

Steve Barri, ar. Wendell Smith: Téma z filmu Diamanty jsou věčné

Marvin Hamlisch, ar. Nic Raines: “Nobody Does It Better” z filmu Špion, který mě miloval

Steve Barri, ar. Tim Berens: Suita a téma z filmu Goldfinger

Linda & Paul McCartney, ar. Chris Egan: Téma z filmu Žít a nechat zemřít

Adelle Adkins, Paul Epworth, Thomas Newman, ar. Gregory Prechel & Wendell Smith: Píseň z filmu Skyfall

David Arnold, ar. Gregory Prechel: Suita z filmů Casino Royale a Quantum of Solace


                                            
přestávka


George Gershwin, ar. Larry Blank: Předehra k muzikálu Američan v Paříži

John Kander & Fred Ebb, ar. Paul McGibbons: “Willkommen” z muzikálu Kabaret

John Kander & Fred Ebb, ar. Paul McGibbons: Předehra & “And All That Jazz” z muzikálu Chicago

Claude-Michel Schönberg: “Bring Him Home” z muzikálu Les Misérables

Dolly Parton, ar. Randall Craig Fleischer: “I Will Always Love You” z filmu The Bodyguard

Jonathan Cain, Steve Perry, Neal Schon, ar. Randall Craig Fleischer: “Don’t Stop Believing” z filmu Rock of Ages

Dine Fekaris, Freddie Perren: “I Will Survive”

Andrew Lloyd Webber, ar. Larry Moore: “Memory” z muzikálu Kočky

Andrew Lloyd Webber, ar. Wayne Barker: “Music of the Night” z muzikálu Fantom opery

Benny Andersson, Björn Ulvaeus, ar. Randall Craig Fleischer: “Mamma Mia” z muzikálu Mamma Mia
 

Debbie Gravitte během své pestré kariéry vystupovala na broadwayských scénách i v Symphony Hall a na řadě dalších míst. Získala prestižní cenu Tony Award pro nejlepší herečku ve vedlejší roli v muzikálu Jerome Robbin’s Broadway, dále byla nominována na cenu Drama Desk Award a získala cenu New York Showstopper Award.

krum 100

Debbie hrála svou scénu z nočního klubu po celém světě, v Rainbow and Stars v New York City, v Pizza on The Park v Londýně a doma v Atlantic City, kde se jí dostalo pocty vystoupit po boku významných talentů, jako jsou Jay Leno, Harry Anderson a legendární George Burns. Debbie zpívala s řadou symfonických orchestrů včetně Národního symfonického orchestru (s Marvinem Hamlishem). Debbie v nedávné době debutovala s baletní společností New York City Ballet, když zpívala ve skladbě Petera Martina „Thou Swell“ v Lincoln Centeru. Spolu s Bette Midler hrála ve filmu Universal Pictures Isn’t She Great? (česky Život hvězdy) a diváci ji mohli slyšet jako jeden z hlasů v Disneyho Malé mořské víle.

Capathia Jenkins je bezpochyby skvělou herečkou, ale všichni, kdo ji znají, vědí, že tato diva je prostě z jiné planety. Tato žena zápolí se dvěma vášněmi, které obě skvěle ovládá – herectvím a hudbou. Odmítá si však zvolit jednu z nich, protože obě jsou blízké její duši. Capathia přistupuje k písni stejně jako ke scénáři, jako umělkyně. Zaměří se na drobné nuance, tajemství skrytá v notách či textu.

krum 101

Hledá melodii, harmonii a rytmus. Ptá se sama sebe: Co chci sdělit? Co chci, aby mé publikum se mnou prožilo? Chce provázet své publikum na jejich cestě. Tato herečka se narodila a vyrůstala v Brooklynu a nedávno účinkovala jako „Medda“ v úspěšné Disneyho produkci Newsies’ na Broadwayi. V roce 2007 se vrátila k účinkování v divadle Off-Broadway a zahrála si roli ve hře (mis) Understanding Mammy-The Hattie McDaniel Story, za kterou získala nominaci na Drama Desk Award. Publikum ji mohlo také vidět ve hře Nory Ephron Love, Loss, and What I Wore. Posluchači si ji také mohou poslechnout v hudbě k filmům Nine, Chicago a Pravá blondýnka 2.

Hugh Panaro byl popsán jako „jednička v zužujících se řadách skvělých herců hlavních rolí na Broadwayi“. Uznávaný kritiky a milovaný fanoušky, mezi jeho silné stránky patří všestrannost, charisma, znamenitý pěvecký talent a slovy jednoho z jeho bývalých spoluúčinkujících vzhled filmové hvězdy. Jeho první role, Friedrich, v místní produkci muzikálu The Sound of Music přišla, když mu bylo dvanáct. V roce 1988 si Hugh zahrál roli Mariuse Pontmercyho v prvním národním turné produkce Les Misérables (česky Bídníci) a o několik měsíců později získal místo u společnosti na Broadwayi. Následně si jej vybral Hal Prince pro roli Raoula de Chagny, romantického mladého hrdiny ve veleúspěšném muzikálu Fantom opery, jehož autorem je Sir Andrew Lloyd Webber.

krum 103

V roce 1999 se Hugh vrátil do divadla Majestic Theatre a tentokrát oblékl masku Fantoma opery. Po turné Hugh získal kladné ohlasy za své role v muzikálech Gentleman Prefer Blondes a Merrily We Roll Along v Los Angeles a za roli Anthonyho Hopea v produkci Sweeney Todd v Kennedy Centeru v roce 2002. V roce 2008 si zahrál roli Jeana Valjeana ve špičkové produkci muzikálu Les Misérables divadla Walnut Street Theatre, za níž získal uznání publika i kritiků a také cenu Barrymore Award. 7. září 2010 se Hugh vrátil do Broadwayského divadla Majestic Theatre, kde si opět zahrál ikonického Fantoma a byl hlavní hvězdou historického představení k příležitosti 25. výročí inscenace. V roce 2012 získal prestižní cenu Edwin Forrest Award. Během delšího období v roce 2013, kdy nehrál Phantoma, vystoupil znovu jako Jean Valjean v letní produkci muzikálu Les Misérables divadla The Muny (po boku svého přítele a kolegy z muzikálu Side Show Norma Lewise).

Michael Krajewski je díky zábavným programům a chytrému humoru velmi vyhledávaným dirigentem v oblasti symfonického popu. Je hlavním dirigentem populárních programů symfonických orchestrů v Houstonu, Atlantě a Jacksonville, nedávno byl též jmenován hudebním ředitelem orchestru The Philly Pops. Jako hostující dirigent vystoupil s orchestry v Clevelandu, Filadelfii, San Franciscu či Dallasu a mnohými dalšími orchestry napříč Spojenými státy a Kanadou, hostoval i u orchestrů v zámoří, např. v Dublinu, Hong Kongu, na Islandu, v Malajsii ad., v letošní sezóně debutoval se španělským Symfonickým orchestrem Bilbao. Michael Krajewski vystudoval Wayne State University v Detroitu a University of Cincinnati College-Conservatory of Music. Ve studiu dále pokračoval na Pierre Monteux Domaine School for Conductors. Se svou ženou Darcy žije v Orlandu na Floridě.

Čtvrtek 6. 8.
20:30 hod
Zahrada Kooperativy
Escualo Quintet a Gabriela Vermelho – „Tango argentino“

Program:
Ángel Villoldo (1861–1919): El choclo – instr., zpěv, tanec
Ástor Piazzolla (1921–1992): Concierto para quinteto – instr.
Francisco Canaro (1888–1964): Corazón de oro – instr.
Ástor Piazzolla (1921–1992):
Milonga del Ángel – instr.
Muerte del Ángel – instr.
Cacho Castaña (*1942): Garganta con arena – instr, zpěv
Osvaldo Pugliese (1905–1995): Recuerdo – instr., tanec
Ástor Piazzolla (1921–1992): Chin chin – instr.

přestávka

Ástor Piazzolla (1921–1992): Adiós Nonino
Aníbal Troilo (1914–1975): Flor de lino – instr., tanec
Richard Galliano (*1950) Tango pour Claude – instr.
Osvaldo Fresedo (1897–1984), R. Ruiz: Buscandote – instr., zpěv
Ástor Piazzolla (1921–1992): Libertango – instr.
Ástor Piazzolla (1921–1992): Oblivion – instr., zpěv, tanec
Ástor Piazzolla (1921–1992): Che tango che – instr., zpěv
Gerardo Matos Rodriguez (1897–1948): La cumparsita – instr., tanec
Ástor Piazzolla (1921–1992): Escualo

Program Tango argentino nabízí dokonalé spojení temperamentu a vášně s uměleckým mistrovstvím hudebním i tanečním. V projektu se představí pětice vynikajících instrumentalistů Escualo kvintetu, charismatická zpěvačka Gabriela Vermelho - držitelka ceny Alfréda Radoka a taneční uskupení Tangueros.

krum 105

 

Escualo Quintet je jedinečné uskupení profesionálních instrumentalistů, kteří se věnují hudebním stylům Tango argentino. Tento mladý soubor již absolvoval řadu prestižních vystoupení v dramaturgii mezinárodních festivalů, co do nástrojového obsazení je identický s kvintetem argentinského hudebníka a skladatele Astora Piazzolly. V interpretaci se Escualo kvintet zaměřuje na kombinaci hudebních stylů tanečních - Tango típico a koncertního stylu – Tango nuevo, které je strhující syntézou temperamentního argentinského folkloru, klasické hudby a jazzu. Svůj název dostal kvintet podle stejnojmenné Piazzollovy skladby „Escualo“, což znamená v překladu žralok.
Charismatická zpěvačka a skladatelka Gabriela Vermelho se řadí mezi nejvšestrannější a nejpozoruhodnější osobnosti naší hudební a divadelní scény. Zejména pro její nekonvenční přístup k hudebnímu vyjadřování a nevšední schopnost zvládnout stylově čistě hudbu klasickou, jazzovou, folklórní i world music z ní právem činí umělkyni v jednoznačné disciplíně nezařaditelnou. Za roli čarodějky Evy v muzikálu Balada pro banditu brněnského divadla Husa na provázku obdržela cenu Alfréda Radoka.

krum 106


Tangueros je neustále se rozvíjející taneční komunita argentinského tanga v Brně. Taneční pár Markéta Růžičková a David Lang jsou jejími tanečníky a lektory. Oba absolvovali semináře pod vedením prestižních zahraničních lektorů jako je: Ismael Ludman a Maria Mondino, Luciano Brigante a Alejandra Orozco, Sven Elze a Guggi Zuzakova nebo Luis Miguel S. Saavedra.

Pátek 7. 8.
19:30 hod.
Maškarní sál
Sólista: Roger Isaacs /kontratenor/ Jihoafrická republika, USA
Musica Florea

Program v jednání

Roger O. Isaacs se narodil v roce 1970 Kapském Městě v Jihoafrické republice. Jeho hudební nadání se projevilo velmi záhy. Již od raného dětství zpíval v místním kostele, kde jeho otec působil jako varhaník a matka zpívala ve sboru. Ještě jako mladý chlapec vystupoval v proslulé Katedrále svatého Jiří. Hudební vzdělání si prohloubil na South African College of Music na Universitě v Kapském městě, kterou absolvoval v roce 1994, kdy také padl režim apartheidu. Následovala velmi úspěšná sólová kariéra v rodné zemi, s repertoárem zahrnujícím jak hudbu starých mistrů, tak díla skladatelů dvacátého století. Kontratenor Roger O. Isaacs má na svém kontě řadu televizních a rozhlasových vystoupení s jihoafrickou Broadcasting Corporation, včetně světové premiéry „African Mass” od Petera Klatzowa. Od svého amerického sólového debutu v roce 1996 vystupuje Roger O. Isaacs jako sólista v nejvýznamnějších pěveckých tělesech na východním pobřeží Spojených států. Jeho vystoupení se uskutečnila např. v JFK centru – Washingtonské národní opeře, ve Washingtonské národní katedrále, Národní galerii umění ve Washingtonu, v kostele svatého Tomáše v New Yorku, bazilice Neposkvrněného početí Panny Marie a v Bílém domě.

krum 107


Poté, co byl v kulturní příloze deníku Washington Post označen jako „zcela mimořádný kontratenor nejen pro výjimečnou kvalitu hlasu, ale i pro své mistrovské podání barokní hudby“, otevřela se mu cesta k dalším nabídkám na interpretaci různorodého repertoáru. Účinkoval např. v Monteverdiho Mariánských nešporách, Bachově Mši H moll a-St Matthew Passion, Handlově Israel in Egypt, Joshua, Messiah a Vivaldiho Stabat Mater pro sólový alt. Mezi jeho nejnovější počin patří spolupráce se souborem  Folger Consort of PARIS na představení Music for the City of Light, vystoupení v Handelově Mesiáši se souborem The Camerata Singers, Pergolesi Stabat Mater se souborem The Raven Consort a premiéra The Raven od Nicholase White. Mr. Isaacs také zpíval roli Cyruse v uvedení Handelova Belshazzara  ve Freerově  Galerii umění ve Washingtonu, stejně tak Purcell Realizations od Benjamin Brittena se souborem The Cantate Singers a Vivaldi Gloria s  hudebním uskupením Reston Chorale. Jeho nejnovější operní vystoupení zahrnuje roli Apolla v díle Benjamina Brittena Smrt v Benátkách a Oberona v kritiky oslavovaném opusu Benjamina Brittena Sen noci svatojánské  uvedeném Operou v Kapském městě. Roger Isaacs je aktivním členem  souboru  Národní galerie umění Vocal Ensemble (NGAVE), dále působí v The Washington Bach Consort a patří k hlavním pilířům sboru Washingtonské národní katedrály.

Soubor Musica Florea vznikl roku 1992 jako jeden z prvních výrazných počinů na poli stylově poučené interpretace v České Republice. Založil ho violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Hra na originální nástroje nebo jejich kopie podložená studiem dobových pramenů a estetiky, vlastní badatelská činnost a kreativní oživování zapomenutých interpretačních stylů i prostředků se staly nezbytnými charakteristickými rysy ansámblu. Repertoár souboru zahrnuje instrumentální komorní hudbu, světské i duchovní vokálně-instrumentální skladby, orchestrální koncerty i monumentální díla symfonická, operní a oratorní od počátků baroka až po 20. století.

krum 108


Musica Florea hostuje na významných světových festivalech a spolupracuje s význačnými sólisty i ansámbly (např. Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky, Nancy Argenta, Veronique Gens, Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando Consort, Les Pages et les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles, Le Poeme Harmonique, Boni Pueri). Obdržela řadu prestižních ocenění (např. nejvyšší ohodnocení francouzského časopisu Diapason za CD s dílem J. D. Zelenky Missa Sanctissimae Trinitatis, Studio Matouš, 1994; cenu Zlatá Harmonie 1997 za nejlepší domácí nahrávku roku – Bachovy árie s M. Koženou, Polygram, 1997; ocenění Cannes Classical Award  na veletrhu MIDEM 2003 za nahrávku alegorické hry Sub olea pacis et palma virtutis - Melodrama de Sancto Wenceslao – J. D. Zelenky, Supraphon, 2001; cena za nejlepší interpretaci děl J. S. Bacha na festivalu v chorvatském Varaždinu v r. 2009). Od roku 2002 soubor pořádá s podporou Ministerstva kultury ČR a hlavního města Prahy vlastní koncertní řady, ve kterých klade důraz na prezentaci nově objevených i známých skladeb, které si zasluhují návrat k interpretační původnosti.

Sobota 8. 8.
19:30 hod.
Zámecká jízdárna
Závěrečný galakoncert
Ji Man Wee /housle/ Jižní Korea, Carmine Miranda /violoncello/ USA
Jihočeská komorní filharmonie
Dirigent: Mario Košík

Program:

Antonio Vivaldi (1978–1741): Koncert pro housle, violoncello, smyčce, cembalo B dur RV 547
Robert Schumann (1810-1856): Koncert pro violoncello a orchestr a moll, op. 129
přestávka

Ludwig van Beethoven (1770–1827): Koncert pro housle a orchestr, D dur, op. 61


Korejský houslista Ji Man Wee začal hrát na housle v pěti letech. Vystudoval Ye-Won Arts Middle School a Arts High School v Soulu, v současné době studuje Univerzitu Mozarteum v Salcburku u profesora Pierra Amoyala. Ve své rodné zemi zvítězil v mnoha soutěžích (např. soutěž korejských komorních orchestrů, hudební soutěž deníku Korea Times ad.). V roce 2010 získal hlavní cenu na Mezinárodní soutěži Josefa Haydna a speciální cenu na soutěži Soulské filharmonie. V roce 2005 vystoupil se sólovým recitálem v soulské Kumho Art Hall. Mnohokrát účinkoval jako sólista se Soulskou filharmonií i s dalšími tělesy. V roce 2008 provedl Paganiniho Koncert č. 1 a Čajkovského Houslový koncert se Státní filharmonií Plovdiv (Bulharsko). V roce 2010 se uskutečnil jeho recitál v Munetsugu Hall v japonské Nagoji a rovněž v rakouském zámku Esterházy v Eisenstadtu. Vystoupil také spolu s Korejským komorním orchestrem v sále Královské konzervatoře v Bruselu. Zúčastnil se mnoha hudebních festivalů (Mezinárodní letní akademie v Nice, Festival MusicAlp v Courchevelu, Mezinárodní hudební festival v Asagu ad.) a mistrovských kurzů.
    
Americký violoncellista, mezinárodní sólista a autor četných nahrávek Carmine Miranda se narodil ve Valencii v roce 1988. Byl členem Národního mládežnického orchestru a Beethovenova orchestru, který vedl maestro Giuseppe Sinoppoli. Carminovým kvalitám se dostalo uznání a získal řadu cen, mezi nimiž je na místě zmínit zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili z Global Music Awards 2014 v kategoriích „nejlepší vystoupení“, „nejlepší začínající umělec“ a „nejlepší instrumentalista“. V roce 2015 byl nominován na cenu v rámci Hollywood Music in Media Awards. Jeho koncertní vystoupení a nahrávky znějí v rádiích napříč Spojenými státy, v Evropě a Latinské Americe. Tento sólista má na svém kontě vystoupení s řadou komorních souborů a orchestrů ve významných koncertních sálech včetně Carnegie Hall a na hudebních festivalech po celém světě. Spolupracuje s uznávanými mezinárodními umělci, jako je např. skladatel Michael Hoppé, nominovaný na cenu Grammy. Ve dvaadvaceti letech Carmine nahrál Šest suit pro sólové violoncello od Johanna Sebastiana Bacha pod značkou Centaur Records, čímž se zařadil mezi nejmladší umělce světa, kteří pořídili nahrávku tohoto kompletního díla.

Dlouholetý dirigent Symfonického orchestru Slovenského rozhlasu Mario Košík studoval dirigování a hru na housle na Konzervatoři v Bratislavě. Ve studiu dirigování pokračoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Už při studiu se mu naskytla příležitost nahrávat ve Slovenském rozhlase dosud nezaznamenaná díla. S rozhlasovými symfoniky vystoupil s velkým ohlasem i při svém absolventském koncertě. Hostoval u významných českých těles, jako např. Pražské komorní filharmonie, FOK, Státní filharmonie Brno či Janáčkova filharmonie Ostrava, stejně jako u slovenských symfonických i komorních orchestrů. Dirigoval v mnoha evropských zemích, v USA i v Japonsku, kde se představil již mnohokrát a v tomto roce ho čekají čtyři koncerty se Symfonickým orchestrem NHK Tokio společně s uznávanou klavíristkou japonsko-švédského původu Ingrid Fujiko Hemming. Jeho působení nezahrnuje jen oblast symfonické hudby, ale též divadelní inscenace. V letech 2002–2006 nastudoval ve Slovenském národním divadle čtyři původní baletní tituly, z nichž největšímu úspěchu se těšil Rasputin H. Leška v choreografii Jána Durovčíka. Při studiové nahrávce spoluúčinkoval i Symfonický orchestr Slovenského rozhlasu. Dirigentská vystoupení Maria Košíka zaznamenaly televizní stanice STV, ČT i ORF, zvukové nosiče vydal SLOVART.


ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA

PRODEJ VSTUPENEK

Exkluzivní prodejce vstupenek na 24. ročník MHF Český Krumlov je společnost Ticketstream. Vstupenky jsou k dostání on-line v rezervačním systému Ticketstream www.ticketstream.cz nebo www.ts1.cz, vstup do rezervačního systému je možný rovněž přes stránky festivalu www.festivalkrumlov, sekce Vstupenky. Dále je rovněž možné nakoupit vstupenky osobně na jakékoli pobočce společnosti Ticketstream, jejichž seznam je uveden na webových stránkách společnosti. V Českém Krumlově prodej vstupenek zajišťuje Infocentrum se sídlem na Náměstí Svornosti 2, 381 01 Český Krumlov (www.ckrumlov.cz/info) a dále Zámecké informační centrum UNIOS TOURIST SERVICE se sídlem Zámek 57, 381 01 Český Krumlov (www.visitceskykrumlov.cz). Předprodej probíhá na více než 500 místech po celé ČR, v každém městě nad 5 tisíc obyvatel.

http://www.festivalkrumlov.cz/vstupenky

SLEVOVÉ PROGRAMY

Držitelé průkazů ZTP – sleva 30 % po předložení příslušného dokladu. Držitelé průkazů ZTP/P – sleva 30 % po předložení příslušného dokladu + doprovod zdarma. Děti do 6 let vstup zdarma (bez nároku na místo), děti od 6 do 15 let sleva 50 %. Jednotlivé slevy nelze sčítat.
Jako každoročně festival ve spolupráci s Novinami města Český Krumlov vydává na vybrané koncerty i slevové kupony, které jsou určené pro obyvatele Českého Krumlova.

KLUB PŘÁTEL MHF ČESKÝ KRUMLOV

Klub přátel MHF Český Krumlov je věrnostní program, který zahrnuje celou řadu výhod pro stálé příznivce festivalu, jako např. zvýhodněné vstupné na koncerty a společenské akce festivalu a rovněž slevy uplatnitelné v síti spolupracujících subjektů. Členové klubu mají také možnost přednostního nákupu vstupenek před zahájením prodeje pro ostatní zájemce. Klubu přátel MHF Český Krumlov je navíc každý rok věnován jeden festivalový koncert jako výraz poděkování za přízeň. Na tento koncert získávají členové klubu dvě vstupenky zdarma či s výraznou slevou, podle typu karty. Letos to je koncert houslového virtuosa Pavla Šporcla, který vystoupí za doprovodu Jihočeské komorní filharmonie pod taktovkou Jana Talicha 31. července 2015 v Zámecké jízdárně.

http://www.festivalkrumlov.cz/klub-pratel-mhf-ck


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

EVA HOUSEROVÁ-STENGLOVÁ

spisovatelka, šéfredaktorka Klubu žen s nadhledem http://www.nezoufalky.cz

Muzikál:


MÝDLOVÝ PRINC (v pražském divadle Broadway)

Tak takhle jsem se v divadle dlouho nepobavila. Podstatou úspěchu tohoto muzikálu je jeho ryzí českost bez snahy o bombastičnost. Příběh o tom, že i když to s námi jde někdy z kopce, vždy je možné ten kopec nakonec zdolat. Účinkující vás od otevření opony až do poslední vteřiny děkovačky strhnou svým entusiasmem a předají vám energii, přesně tak, jak to má v divadle být. Mluvené dialogy se přelévají ve zpívaná a tančená čísla, nikde žádné falešné spoje a prostoje. Autor a režisér Radek Balaš prostě muzikál dokonale ovládá, Daniel Dvořák mu postavil ve vteřině proměnitelnou scénu, a Mýdlový princ tak má pravý muzikálový šmrnc. Budete si s nimi zpívat Neckářovy písničky a budete i trochu dojatí, protože před touto legendou naší populární hudby, která i přes zdravotní problémy stále září, je třeba smeknout. Tak jak to udělal i celý muzikál…

Banner

Anketa


Pacient 11

Partneři

Z archivu...

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Chraň nás od zlého – policista v roli vymítače ďábla

chran nas perexPronásledování a usvědčování násilných vražd, loupeží a dalších odporných kriminálních zločinů – jeden z každodenních dnů v práci. Nicméně zaujetí okultismem v boji s temnými silami přivede policistu z Ne...

Jaká je budoucnost Divadla Na zábradlí?

altSoučasná ekonomická situace, potažmo i kulturní založení obyvatel, není rozhodně příznivou dobou pro instituce věnující se umění. Zejména pak pro divadla, která jsou speciálním odvětvím. Není to film, jejich návštěva není rozhodnutí z minuty na minutu. Chce to p...

Herec Juraj Kukura měl nejen talent, ale i štěstí na příležitosti a režiséry

juraj kukura 200Jedním z nejpracovitějších a nejšarmantnějších slovenských herců, který netočil jen na Slovensku nebo v Česku, ale od poloviny 80. let minulého století prakticky po celém světě, je zcela určitě Juraj Kukura. V Česku ho zpočátku prosla...

Bárta odštartoval svoju koncertnú šnúru

200hudDan Bárta začal svoje koncertné turné po Slovensku a Českej republike koncertom 21. októbra v Ateliéri Babylon v Bratislave. Počas neho predstavil svoje nové piesne, ktoré sú aj na novom CD Maratonika. Približne v polovici koncertu priniesol víno a vyzval ...