Busfest byl vidět i slyšet

Busfest byl vidět i slyšet

busfest 200Zlín ve středu 15. dubna ožil šestým ročníkem studentské akce s názvem Busfest, v rámci kterého jste mohli potkat tři rozdováděné trolejbusy. V nich se představili The Cellmates, Strapo & DJ Spinhandz a VR/Nobody.

Samotnému Busfestu předcházelo i velmi nápadité a nenásilné promo, mezi které patřily například vystavená sedadla trolejbusu (budova univerzitní knihovny, Barty´s food) nebo originální video spoty. V jednom z nich figurovala malá holčička z univerzitní školky, v dalších se hrálo se slovy – Buzzzfest, bufet, Bůůůfest. Těchto nápisů si pozornější jedinci mohli všimnout i u prospektu před knihovnou. A v pondělí Zlínem burácel Busfesťácký předvoj ve složení aut rádia Kiss Publikum a retro busu. Kromě jízdy kluci zvládli i jam před radnicí a skvěle tak upozornili na to, že se bude něco dít.

busfest 1

Dějištěm festivalu byl prostor u točny trolejbusů pod halou Euronics, kde to žilo už od šestnácté hodiny odpoledne. Pro návštěvníky tu byly připraveny nafukovací atrakce, foto koutek a také občerstvení. Mezi ním trochu scházely nealkoholické nápoje, ale přítomní studenti vypadali velmi spokojeně i s čepovaným pivem. Než se rozjely trolejbusy, byl zde čas i na nějaké soutěže o ceny od partnerů a tak se blblo na atrakcích nebo jedlo perníčky na čas.

Kolem osmnácté hodiny se už začaly hloučky mladých lidí srocovat přímo na točně a vytipovávat si ten ideální trolejbus. V prvním čekala slovenská skupina The Cellmates, v druhém slovenský raper Strapo a ve třetím pak duo VR/Nobody. Trolejbusy vyjely na půl hodinovou jízdu, následovala stejně dlouhá přestávka na občerstvení a jelo se znovu, takže kdo chtěl zažít všechny, měl možnost.

busfest 2

My vsadili na trio The Cellmates z Bratislavy vystupující ve složení kytarista a zpěvák Dominik, kontrabasista Karol „Charley a bubeník Tomáš „Lee Chopper“.  Jejich hudba je inspirovaná Amerikou 50. let a stylově se dá označit jako rock´n roll a rockabilly. The Cellmates vydali v roce 2012 debutové album s názvem Rockabilly Feeling a právě nyní vydali jeho nástupce – GONE!

Kluci začali hrát hned, jak se trolejbus dal do pohybu a s rázem se rozpohybovali i všichni cestující. Na tak pohodovou hudbu připomínající místy Elvise Presleyho, jindy klasicky country, ani nešlo být v klidu. Každý se začal usmívat a naladil se na stejnou frekvenci. Vzduchem se tak nevznášela nervozita, nevraživost a odér potu, jako to bývá v městské hromadné dopravě, ale pohoda. Všichni nechávali rock´n roll pronikat do celého těla a radostně mávali na nechápající lidi na ulicích nebo na auta a naprosto to patřilo k té atmosféře, která tam panovala.

Půlhodinka utekla velmi rychle, ale The Cellmates se v rámci ní stihli představit a ostudu si rozhodně neudělali. To se dá říct i o celém festivalu, který vyvrcholil after party v Musiclandu A. Počasí bylo skoro letní, návštěvníci spokojení, program nadupaný a celkově vše na jedničku!

busfest 3

Název akce: Busfest
Kdy: 15. 4. 2015
Kde: točna trolejbusů, Zlín
Hodnocení: 90  %

Zdroj foto: Pavel Langer

Občas to hraničí s akousi schizofréniou, říká o své práci operní pěvec Šimon Svitok

simon svitok perexBylo to začátkem loňského roku,  co barytonista Šimon Svitok, sólista a zároveň umělecký šéf Státní opery Banská Bystrica, oslavil dvacet let působení na divadelní scéně. Bylo to pěkné výročí a tak jsem tomu věnoval několik člán...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (21)

Knihy jsou nesmrtelné aneb Anne Holtová: Smrt démona

dem 200V nakladatelství Jota vyšel napínavý detektivní příběh Smrt démona od norské autorky Anne Holtové, která knihu vydala už roku 1995. Podařilo se i po letech zachovat aktuálnost a akutnost vyprávění?

...

Na českou muzikálovou scénu vstoupí Horečka sobotní noci

horecka perexNa konci 70. let proměnil svět v jeden velký taneční parket, o dvacet let později se stal divadelní senzací. Taková je stručná historie muzikálového fenoménu s názvem Horečka sobotní noci. Letos, tedy 15 let od premiéry na ne...

Pacifik Rim 2 ve znamení akce

Pacific1Vezměte Godzillu, Jurský park a Transformers. Zamíchejte v čínském kotlíku a prodáváte Pacifik Rim 2.

...