Naše fotoreportáž: Praha – velkolepé staveniště Evropy

muzeum hlp 200Dům U Zlatého prstenu v pražské Týnské uličce je od roku 2016 ve správě Muzea hlavního města Prahy. Je zde expozice, zaměřená na proměny Prahy v době panování Karla IV., která zobrazuje podobu měst a život jejich obyvatel v lucemburské době. V domě se nacházejí hmatové a virtuálně provedené modely staveb, které odpovídají nejnovějším vědeckým poznatkům.

Celou expozicí provázejí zastavení, přibližující atmosféru města, jeho života a některých událostí. Podobu města i život jeho obyvatel v době lucemburské představují vystavené originální předměty ze sbírek Muzea HMP a dalších institucí.

muzeum hlp 1

Dům U Zlatého prstenu v Týnské ulici vznikl stavebním sjednocením dvou samostatných středověkých domů. Z raně gotického období stavebního vývoje domu se zachovaly sklepy a chodba v prvním patře s původní valenou klenbou, ve které se rovněž nachází fragmenty nástěnných maleb z konce 15. století.

muzeum hlp 2

Mimísek 6

Naše fotoreportáž: Knihovna představila revitalizované prostory Klementina

klemen200Národní knihovna počátkem prosince představila zájemcům zrevitalizovanou nejstarší část Klementina, situovanou do západního Křižovnického křídla, které je nejen nejstarší, ale také nejzdobnější.

...