Machete zabíjí zloduchy

machette perexFilm Machete zabíjí (2013) je brutální akční komedií, ve které hrají velké filmové hvězdy, dokonce i Mel Gibson. Přitom se příběh Mačety (Danny Trejo) zdá na první pohled jako z nízkorozpočtového béčkového filmu. Jenže opravdoví herci někdy tuší správně kam jít.

Dnešní doba je tak přeplněná nejistotou a skuteční frajeři se už jen tak nevidí. Jedním z těch opravdových je Mačeta. Zjizvený hispánec ve středním věku si dokáže poradit s jakýmkoliv problémem a jeho nejoblíbenější zbraní je právě mačeta.

Celý film je natočený s nadhledem, vtipně a do nálady diváka dostane už první scéna, která je upoutávkou na další Mačetův film někde ve vesmíru. Když se konečně dostáváme k samotnému příběhu, začíná vše surově, potoky krve. Válku místních gangů si řeší Mačeta po svém jako vždy, ale jeho snaha se tentokrát nevyplácí. Po sérii brutálních scén mu nad hlavou v doupěti místní policie visí smyčka a on už čeká na smrt.

machette 1

Akční příběh, který by kdysi dávno vydal na dvouhodinový film, autoři nacpali do slabé čtvrthodinky. Dnešního diváka už totiž nic nepřekvapí a jediná cesta, jak ho něčím zaujmout, je vložit do něj mnohem více energie. Je přitom zajímavé sledovat, jak tento brutální chaos Mačeta snáší s ledovým klidem. Každá další situace je pro něj jen novou cestou, snad i kdyby měl skončit vdomově důchodců a svou mačetu si půl roku brousit o tupý kámen.

Naštěstí ho ale zachraňuje sám prezident USA. Prezidentův prohnilý úřad ohrožuje jeden vynálezce miliardář, který postavil raketu s jadernou hlavicí a chce ji někde odpálit. Srdce jeho poskoka Mendéze je přitom napojené na dálkový ovladač, a tak ho mačeta táhne sebou přes půl země až k samotnému výrobci.

Mendéz by do jaderné hlavice svůj život nevložil, ale kdysi dávno věřil v systém, který vlastně neexistuje. Podobně se představují osudy všech dalších nepřátel země. Teroristický spolek sexy feministek založila žena, se kterou v dětství pravidelně souložil ožralý fotr a samotný miliardář našel využití pro svůj talent vynálezce až v ničení a páchání zločinu. Je trochu škoda, že není film o něco delší a nebyl čas rozebrat postavy více dopodrobna.

machette 2

Od dětství jsme systematicky přesvědčováni, že svět kolem nás funguje hlavně z dobrého důvodu. Sebejistota se v člověku bere hlavně díky tomu, že přehlíží většinu toho, co by ji mohlo nějakým způsobem narušit. A tak si hledá svou cestu k vytvoření šťastného a spokojeného života. Jenže někdy svoje uspokojení člověk najde až v poškozování lidí okolo něj.

Machete zabíjí  *  Machete Kills  *  Machete zabíja

machette obal

Akční / Krimi / Thriller / Komedie  USA / Rusko, 2013, 107 min
Režie: Robert Rodriguez
Scénář: Kyle Ward
Kamera: Robert Rodriguez
Hudba: Robert Rodriguez
Hrají: Danny Trejo, Michelle Rodriguez, Jessica Alba, Demián Bichir, Mel Gibson, Amber Heard,Sofía Vergara, Charlie Sheen, Lady Gaga, Alexa Vega, Vanessa Anne Hudgens, Cuba Gooding Jr., William Sadler, Tom Savini, Electra Avellán, Elise Avellán, Antonio Banderas, Walton Goggins,Marko Zaror
Distributor: Magicbox
Hodnocení: 90%