Dokáže jeden muž zvládnout tři děti?

Dokáže jeden muž zvládnout tři děti?

martin venuse perexŘíká se, že žena vydrží víc než člověk. Jak si tedy povede celý měsíc průměrný muž v ženské úloze a zda se potvrdí zažitá fráze, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše, se dozvíte v romantické komedii Jiřího Chlumského Martin a Venuše

Když se Martin (Marek Taclík) seznámil na vernisáži s Vendulou (Kristýna Boková), byla to okamžitě láska na první pohled. V tu chvíli si jeden bez druhého neuměli představit, že by tak krásné období plné zamilovaného tokání mohlo jednou skončit. Avšak po deseti letech společného soužití a třech neposedných přírůstcích z tohoto stavu oba zcela vystřízlivěli. Martin je totiž neustále zaměstnaný prací pro nadnárodní firmu, která ho chce poslat i s rodinou do Ruska, aby zde mohl z ředitelského postu dohlížet na novou pobočku. Oproti Martinovi se Vendula musela kvůli radostnému rodinnému životu částečně vzdát kariéry malířky a nahradit malířské potřeby vařečkou a dětským zásypem.

K zásadnímu zvratu a vymanění se ze stereotypu dojde při návštěvě Martinova otce, kdy se Martin, posilněný alkoholem, vsadí s Vendulou i otcem (Ľubomír Paulovič), že se dokáže postarat celý měsíc o domácnost i děti, aniž by k tomu potřeboval kohokoliv z rodiny, a že se tak Vendula může zatím věnovat sobě i malování. Ještě než si Martin uvědomí, čemu se upsal, už na něho doma čekají dvě malé treperendy, které okamžitě využívají jeho neznalost v chodu domácnosti ve svůj prospěch. Ještě štěstí, že nejmladší dítko zatím neumí mluvit natolik, aby se i ono samo mohlo hlásit o svá práva.

Martin venuse

Martinovi začíná měsíc rodičovských galejí, které dokáže zmírnit jen sousedka odvarem z makovic. Kdyby měl alespoň pokoj od práce, která se začíná neúměrně rychle množit. Na druhé straně si Vendula konečně užívá zaslouženého volna, do kterého jí nečekaně vstoupí dávný ctitel Aleš (Jan Budař). A tak začne vystávat otázka, zda si Martin s Vendulou dokáží poradit se všemi karamboly a jestli jejich vztah vydrží výměnu úloh.

martin venuse 2

Debutující scenáristky Andrea Jarošová a Kristina Dufková se inspirovaly u spisovatele Johna Greye a jeho bestselleru Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše a rozhodly se podle tohoto námětu napsat scénář, jehož se ujal zkušený režisér Jiří Chlumský. A jak jejich společná prvotina dopadla?

Příběh není ani tak založený na vztahu muže a ženy, jako spíše na tom, zda dokáže muž zastat ženskou práci. Tématem se tedy film bohužel řadí do kolonky již viděné (S tebou mě baví svět, Pánská jízda). Jiří Chlumský tudíž nestaví film na silném příběhu, ale na komediálním herectví Martina Taclíka, půvabu Kristýny Bokové, pohodové letní atmosféře a vynikající hudbě Michala Hrůzy (především píseň Duše do vesmíru).

Z toho vyplývá, že film Martin a Venuše je jako stvořený pro ty, kteří hledají nejen v zimním období nenáročnou komedii s nádechem letní pohody.

Název: Martin a Venuše

Distribuce DVD, Blu-ray: Magic Box
Scénář: Andrea Jarošová, Kristina Dufková
Režie: Jiří Chlumský
Kamera: Asen Šopov
Hudba: Michal Hrůza
Hrají: Marek Taclík, Kristýna Boková, Tomáš Hanák, Lubo Pualovič, Jan Budař, Robert Nebřenský, Jakub Kohák, Zuzana Stivínová, Tomáš Matonoha, Nikol Moravcová a další

Hodnocení: 63 %

Věčný polštář z trávy Antonína Límana

vecny polstar z travy limanKdyby můj otec i matka
byli lučními kvítky,
mohli by se mnou sdílet
polštář z trávy,
až budu na cestách.
(Manjóšú 4325, XX)

...

Asanace neví, co chce svým divákům říct
ImageAsanace v pražském Divadle Na zábradlí je prvním jevištním ztvárněním jedné z her Václava Havla, kterého se autor nedožil. S inscenačním týmem ale i přes svůj vážný zdravotní stav spoluprac...

Cyklus Vlak zvaný film v Kine Lumière

film zlocin v exprese perexPri príležitosti tohtoročného 120. výročia prvej komerčnej projekcie kinematografu bratov Lumièrovcov spustilo Kino Lumière Celoročný cyklus Vlak zvaný film. Počas nasledujúcic...