Reklama
Banner
Banner

Sovětské archivy nevydaly o UFO žádné nové zásadní informace

Email Tisk

fenomen ufo200Fenomén UFO patří mezi jeden z nejzajímavějších předmětů dohadů, disputací a spekulací v kategorii „existuje – neexistuje?“ Ať už má člověk na tento úkaz názor jakýkoli, počítám, že ho zaujme možnost dovědět se další zajímavé informace z archivů, jejichž obsah původně neměl spatřit světlo světa.

 

 

Ač byly neidentifikovatelné létající objekty spatřeny stovkami civilistů po celém světě a jejich výskyt je zdokumentován, nové informace se mohou vynořit z archivů institucí, které disponují technikou ke sledování vzdušného prostoru a které svoje záznamy z nejrůznějších důvodů doposud tajily. V případě záznamů armády bývalého Sovětského svazu vyšla na světlo mimo jednotlivých svědectví i preciznost, se kterou byly záznamy o jednotlivých případech pozorování UFO zaznamenány. Očití svědkové museli sepisovat relativně dlouhé elaboráty, zakreslovat tvary pozorovaných objektů, uvádět jejich souřadnice. To vše doplňuje v dokumentu komentář osob, které byly buď samy očitými svědky, nebo znalci sovětských mocenských tanečků (nejen) okolo problematiky UFO.

Ač musí být zpočátku divákovi tak nějak jasné, že žádné převratné informace se nevynoří, že nespatří videozáznam párty uspořádané pro mimozemšťany na uvítanou, tak pocit prázdnoty a zbytečně promarněného času asi neustoupí. Nezachrání to ani skutečnosti, že natočené záznamy působí velmi autenticky, především díky nedokonalosti dobové záznamové techniky. Na druhou stranu zvědavý divák by jistě chtěl vidět a vědět více, než jen rozmazané záběry kmitajících či létajících světelných šmouh. Snad jen informace ohledně jednoho pozorování UFO ve mně vzbudila zájem a pociťovala jsem zklamání, že dokumentaristé nepředkládají více informací nebo spekulací ohledně možných fyzikálních vysvětlení. A právě možná racionální vysvětlení, pokusy naroubovat fyzikální zákony na uváděné dokumenty a snaha nalézt vysvětlení, to je to, co dokument postrádá. Více než o samotné problematice UFO se divák dozví o dobových reáliích, o přístupu sovětské armády k problematice UFO, o utajených projektech, které fenomén UFO zkoumaly, o dávkování informací široké veřejnosti a obecně o ochotě či spíše neochotě sovětské armády a vlády informovat o některých jevech. Spíše než sonda vypuštěná vzhůru do vesmíru tak dokument připomíná sondu do nitra armády a státního zřízení na jednom místě za onoho času.

Střih a poskládání jednotlivých scén nepostrádá vyváženost, do jisté míry však až otrocky pravidelnou, kdy „dynamické“ záběry létajících objektů střídají „statické“ záběry na hovořící očité svědky či osoby, které mají přístup k odtajněným dokumentům. Přesto jsem se relativně často nemohla ubránit pocitu, že jsem svědkem umělého natahování a neopodstatněného až nesmyslného probírání téže věci z několika úhlů, které se však míjí účinkem a nepřináší nic nového.

UFO se vždycky chovalo tak trochu tajnůstkářsky. Objevilo se, zamotalo odborné i laické veřejnosti hlavu a zase se ztratilo. K objasnění, jak to s UFem vlastně je, nepomohly ani sovětské armádní archivy. Nezbývá než doufat, že jednou třeba spatří světlo světa v podobném dokumentu informace, které momentálně utajují archivy Spojených států amerických, konkrétně agentury NASA, a že američtí dokumentaristé vytvoří dílko preciznější a zajímavější.

fenomen ufo
Název filmu/název filmu v originále: Fenomén UFO v tajných sovětských archivech/Meeting UFO
Žánr: dokument
Původ: Rusko
Rok výroby: 2011
Stopáž: 45 minut
Zvukové formáty: dolby digital 2.0
Zvuk: český 2.0, ruský 2.0
Vydavatel: Filmexport Home video
Hodnocení: 45 %

Zdroj foto: Filmexport Home video


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

LENKA KLESTILOVÁ

ředitelka terénní pečovatelské služby Kvalitní podzim života, z.ú

Film:


PHAR LAP

Nejsem ani fotbalista a ani hokej mě nebaví. Vlastně žádný sport mě nenadchl natolik, abych ho sledovala natož, abych se mu věnovala, ale nasel se jeden hrdina, který mě vážně inspiroval. Emotivní příběh z doby třicátých let, kdy v Austrálii řádila ekonomická krize, je plný nadějí a odhodlání vyhrát, ale i pádů. Krásně ukazuje, jak zkažená umí být lidská povaha. Moc, bohatství a závist, které světem vládnou. Australský film z roku 1983 mi přinesl mého sportovního hrdinu - Phar Lapa. Tenhle anglický plnokrevník byl osobnost. Přestože byl o 10 cm větší a o 150 kg těžší než jeho vrstevníci a prohrával závod za závodem, jeho trenér věřil v jeho dobrý rodokmen a trénoval ho až do úmoru. Jednoho dne se ryzák, od kterého už nikdo nic nečekal, najednou začal posouvat dopředu, až na konec zaujal první pozici. Od té doby byl jasným vítězem ve všech dostizích, ve kterých startoval. Pro sázkaře byl jistotou, ale Austrálii rozdělil na dvě části. Jednou byl milován, druhou nenáviděn. A to natolik, že jednoho dne zemřel. Hypotéz o příčině jeho smrti je mnoho, avšak ta pravá nebyla nikdy objasněna. Ať už za smrt toho koně může kdokoliv, jedno je jisté, můžou za to lidi a jejich hamižnost po penězích. Viník bohužel nikdy nebyl potrestán. Stále ho můžeme vidět v Melbournském muzeu. Snad se mi někdy povede se tam zajet podívat. Díky filmu se mi opravdu vryl do srdce!

Banner

Anketa


Partneři

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Literatura

Byerley Turk: napínavý příběh koně

plnokrevnik perexVšichni, kdo se zajímají o koňské dostihy a chov koní plemene anglický plnokrevník, znají pojem „věčné trio“. Jedná se o tři hřebce, kteří jsou zakladateli tohoto nejrychlejšího koňského plemene. Jedním z těch tří, jejichž krev koluje i v...

Divadlo

Divadlo Archa: Kdo je srab a kdo je hrdina aneb představení Vadí-nevadí.cz

arc 200V září a říjnu můžete zavítat do divadla Archa na dokumentárně divadelní inscenaci Vadí–nevadí.cz od autorů Jany Svobodové a Philippa Schenkera. Ti spolu s hudebníkem Janem Burianem a videoartistou Jaroslavem Hrdličkou postavili na náměstí...

Film

Regiony ožívají filmem, spolupráce s filmaři jim přináší peníze i prestiž

CFC 200Mimopražské regiony zažívají příliv filmařů. Praha sice stále kraluje filmové produkci v Čechách, ale filmaři často potřebují pro své příběhy lokace, kterými hlavní město nedisponuje nebo nejsou snadno dostupné. V regionech se tak začíná projevovat snaha ...