Severský filmový podzim přinesl dvanáct mrazivých snímků
Banner

Severský filmový podzim přinesl dvanáct mrazivých snímků

Email Tisk

synove norskaFestival severské kinematografie nabídl pražským divákům od 14. do 18. listopadu celkem dvanáct mrazivých snímků. Deset novinek z posledních dvou let, barevně upravené a rozšířené titulky pro neslyšící a příběhy, které běžně v kině a ani v pohodlí domova u televize neuvidíte. I Kultura21 se vydala na dva chladné snímky.


Norský punk

Třetí ročník téhle přehlídky chladné kinematografie se těšil početné návštěvnosti. Rozrůstající povědomí o kvalitě severských snímků dokazovaly vyprodané sály. Jeden z filmů, který byl beznadějně vyprodaný, byl snímek Synové Norska. Film s označením drama by ale klidně mohl být zařazen ještě pod komedii. Režisér Jens Lien má na kontě přes deset celovečerních snímků a řadí se tak mezi nejvýznačnější norské filmaře. V tomto snímku se pouští do vyprávění příběhu jedné nespoutané rodiny ze 70. let. Punkové vidění avizované v oficiálním textu k filmu se mísí s hippies názory a celý film se snoubí v poněkud zvláštní kombinaci. Nejvíce ve snímku vyniká Sonja Richter, jedna z populárních norských hereček. I přesto, že snímek je zasazen do chladného podnebí, tak mrazení v zádech rozhodně nečekejte.

Dánský thriller

Žánrově naprosto odlišným snímkem je ID:A. Dánský thriller, částečně se odehrávající i ve Francii, diváky zavede na poutavou cestu osobního hledání. Na břehu řeky se probouzí mladá slečna s amnézií, dvěma miliony eur a neznámým obrázkem v batohu. To a intuice ji dožene k hledání vlastní identity a tajemství. Příběh je vyprávěn spletitě, s pomalu odkrývanými fakty a ojedinělým ho dělá především osudovost famme fatale. Tu ztvárnila přirozeně krásná Švédka Tuva Novotny a díky svému výbornému výkonu pozvedá snímek na naprosto jinou úroveň. Těžko si představit v roli štvané bezejmenné tajnůstkářky kohokoliv jiného. Režisér Christian E. Christiansen se do thrilleru nepustil poprvé (například Poslední hodina) a zkušenosti dokázal dobře zúročit.

Severský filmový podzim
Praha, kino Atlas 14. – 18. listopadu
Pořádající organizace: Severský filmový klub (www.sfklub.cz)
Celkový počet snímků: 12 snímků

Zdroj foto: sfklub.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 36

Z archivu...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Lhotákův vláček opět míří mezi děti

vlacekobalkaNakladatelství Albatros přináší nejen dětem nové vydání mnoha generacemi milovaného a jako rodinnou vzácnost uchovávaného leporela Šťastně dojeď, dlouhý vláčku!, jehož stránky zdobí nostalgický půvabné ilustrace jednoho z nejznámějších českých ...

Divadlo

BALET RODIN V ČR A ROZHOVOR S BORISEM EIFMANEM

Rodin 200Rodin – jediná dvě baletní představení v České republice věhlasného St. Petěrburského baletního souboru Eifman Ballet již téměř zaplnila hlediště Státní opery! Taneční představení Rodin uvede baletní soubor Borise Ei...

Film

Jak naše pradědečky a prababičky vábily pohyblivé obrázky

kinematografie 200Sotva bychom dnes nalezli pamětníka, jenž by na základě vlastní zkušenosti dosvědčil, jak vyhlíželo promítání filmů před první světovou válkou, jaký vztah se k nim tehdy prosazoval a z čeho všeho byly pohyblivé obrázky, samozřejmě č...