Valerian a město tisíce planet
Banner

Valerian a město tisíce planet

Email Tisk

valerianValerian (Dane DeHaan) a Laureline (Cara Delevingne) jsou zvláštní vládní agenti, kteří mají na starost udržovat pořádek v lidských vesmírních teritoriích. Valerian má se svou kolegzní víc než jen profesionální záměry a neustále jí dává milostní návrhy. Konzervativně založená Laureline, která ví, jakou povest Valerian má, co se žen týká, však jeho návrhy odmítá.

 


Na rozkaz velitele (Clive Owen) se Valerian a Laureline vydávají na společnou misi do velkého mezigalaktického města Alfa. Alfu obývají tisíce tvorů ze všech koutů galaxie. Spojili své dovednosti, technologie a zdroje pro společné dobro, no, jak už to bývá, ne každý má stejné cíle. Uprostřed Alfy se objeví radioaktivní zóna a neustále se zvětšuje. Kdo stojí za jejím vznikem? A může mít něco společné s planetou, která byla před mnoha lety zničena a n které udájně existovaly jen přimitivní formy života?


Film má vše, co co od podobních snímků divák očekává – akci, zradu, napětí, humor, hezkou hlavní hrdinku i milostný příběh. Vizuální stránka je úchvatná a propracovaná do nejmenšího detailu. Dalším kladem filmu je Cara Delevingne, která exceluje v roli agentky Laureline.


Děj je však předvidatelný a divák se nedočká žádného překvapení. Navíc by filmu prospěl výraznější záporák – ten, který je zde, je nenápadný a nezáživný a v příběhu hraje jen malou roli. Navíc je hned jasné, že za všechno může onen záporák, takže ani v tomto případě se žádné překvapení nekoná.
To ale nevadí. Film je skrátka skvělá oddechovka a za návštěvu kina určitě stojí – když už pro nic jiné, tak alespoň kvůli vizuálním efektům.  

valerian

Celkové hodnocení: 75%

Valerian a město tisíce planet
Originální název: Valerian and the City of Thousand Planets
Produkce: USA, 2016
Režie a scenář: Luc Besson
Kamera: Thierry Arbogast
Střih: Julien Rey
Hudba: Alexandre Desplat
Hrají: Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Rutger Hauer, John Goodman, Ethan Hawke a další
Stopáž: 137 minut
Přístupnost: přístupný bez omezení



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 36

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Klenoty na čtyřech kopytech v soukolí evropských dějin

zvire nadzvire westermanKoňské rodokmeny umí vyprávět neuvěřitelné příběhy. Těm, kdo v nich umějí číst, odhalují nejen záměry chovatelů, jejich touhu po zdokonalení konkrétního koňského plemene, příběhy koní samotných, ale i dobové souvislosti. Já ...

Divadlo

Nová sezóna v Divadle Na Jezerce v českém stylu

200dicHned tři premiéry her českých autorů chystá na svoji již 11. sezónu Divadlo Na Jezerce. První z nich napsal speciálně pro tuto scénu režisér Arnošt Goldflam. Poutavý příběh z prostředí herecké kočovné společnosti nazval Komedianti a zkoušet jej s herci začí...

Film

Seděl režisér Roy Andersson na větvi a rozmýšlel o životě?

holub 200Švédský režisér Roy Andersson (viděli jsme od něho např. Písně z druhého patra a Ty, který žiješ) se zařadil mezi tvůrce festivalově ceněných filmů, jejichž samoúčelnost tvarová i syžetová, zahlcující významotvornou složku, vystupuje stále silněji do ...