Reklama
Banner

Muzikál Čarovný les představuje hvězdný herecký tým

Email Tisk

carov 200Před dvanácti lety se po fenomenálním úspěchu filmové adaptace muzikálu Chicago společně sešli režisér Rob Marshall a Steven Sondheim a Marshall projevil zájem o režírování filmové verze některého z nejúspěšnějších muzikálů tohoto slavného skladatele. Sondheim přišel s několika návrhy, ale na čelní pozici jeho seznamu se ocitl muzikál, který by podle něj byl pro Roba Marshalla naprosto ideální – Čarovný les.

 

Marshall se svým produkčním partnerem Johnem DeLucou byli fanoušky tohoto Sondheimova a Lapineova muzikálu od chvíle, kdy měl v roce 1987 na Broadwayi premiéru. „Příběh dokonale kombinuje Sondheimovu citlivou, zábavnou a geniální hudbu s Lapineovou pozoruhodnou knihou, která je moderním pojetím několika oblíbených pohádek, ale současně prozkoumává složitá témata, jakými jsou následky přání, vztah mezi rodičem a dítětem, chamtivost, ztráta a možná ze všeho nejvíce také bezpodmínečnou lásku a sílu lidského ducha,“ vysvětluje Marshall.

V roce 2011 pak v den desátého výročí útoku z 11. září Marshall slyšel prezidenta Obamu promlouvat k rodinám obětí. Obama tehdy zmínil, že „nikdo není osamělý.“ Tato věta, která se také objevuje v jedné z nejpozoruhodnějších písní z muzikálu Čarovný les, na Marshalla udělala dojem a ihned si uvědomil, že nastala ta pravá chvíle, aby byl tento muzikál převeden do filmové podoby.

„V mnoha ohledech se domnívám, že Čarovný les je pohádkou pro lidi 21. století, pro generaci těch, kteří prožili 11. září,“ míní Marshall. „Sondheim a Lapine při jeho psaní předběhli svou dobu. Ujištění o tom, že v tomto nejistém světě nejsme osamělí, nám poskytuje jiskřičku naděje.“

Marshall a DeLuca se svým vysněným projektem zašli do společnosti Disney, a ihned pochopili, že si zvolili dobře. „Byli jsme nadšeni z toho, že projevili o náš film takový zájem,“ popisuje Marshall. „Opravdu se zajímali o možnost rozšíření chápání toho, co znamená 'moderní pohádka'.“

Producent Marc Platt, který se k původní dvojici tvůrců připojil, říká: „Disney je společnost, která na pohádkách vznikla, takže by do budoucna měla být také společností, která pomáhá objevovat nové, moderní a nečekané způsoby, jak pohádkové příběhy pojmout.“

Čarovný les je moderním převyprávěním klasických pohádek, a ačkoliv se v něm objevuje velké množství hlavních postav, vzhledem k rozsahu jejich rolí a propletenému ději se jedná o herecký tým v pravém slova smyslu. Tvůrci filmu měli to štěstí, že o talentované herce, které by tento snímek zaujal, neměli nouzi.

Meryl Streep, která před nedávnem získala Oscara za svůj výkon v roli Margaret Thatcherové ve filmu Železná lady, byla první, kdo účast na filmu potvrdil. Streep, která v minulosti již podobné role několikrát odmítla, učinila v případě Čarovného lesa výjimku ze svých zásad. „Změnila jsem názor, když jsem se o téhle roli doslechla, protože tahle čarodějnice je v mnohém odlišná,“ vysvětluje. „Snaží se zvrátit kletbu, která na ni byla uvržena. Uvede do pohybu řadu událostí a všem převrátí životy naruby.“ „Jedná se o velice inteligentní muzikál,“ pokračuje. „To je samozřejmě proto, že za ním stojí Sondheim a Lapine. Je zábavný po vizuální stránce a citově uspokojující, ale má v sobě také něco dalšího, co láká nás umělce a nutí nás to vydat ze sebe maximum.“

carov 3

James Corden, který má na svém kontě například snímek Love Song nebo hru One Man, Two Guvnors na Broadwayi, byl obsazen do role pekaře, postavy, která touží po prolomení kletby. Když Rob Marshall tuto roli obsazoval, hledal někoho, kdo by byl pro americké diváky stále poměrně neznámý a kdo by mohl hrát obyčejného člověka. „James je výjimečný herec a rozsah jeho hereckých schopností je skutečně ohromující,“ soudí Marshall. „Má úžasný smysl pro humor a cit pro grotesku, což jsme všichni zjistili z jeho divadelních rolí, ale neuvědomoval jsem si, jakou pozoruhodnou hloubku coby herec má...a navíc umí zpívat.“

Emily Blunt (Královna Viktorie, Ďábel nosí Pradu) představuje pekařovu ženu. „Moje postava zoufale touží po dítěti,“ říká Blunt. „Protože na celou rodinu byla uvržena kletba, musí se vypravit do lesa, aby získala předměty ze seznamu, který dostala od čarodějnice, takže se proměňuje ve velice odhodlanou postavu, která udělá cokoliv, aby získala to, po čem touží.“ „Později sledujeme, jak ji to začíná ovlivňovat,“ pokračuje. „Je v jádru dobrý člověk, ale poněkud ji zmámí les a jeho potenciál.“

carov 5 

Ve filmu Čarovný les je postava Popelky poněkud modernější, komplikovanější a méně dokonalou verzí legendární pohádkové postavy, kterou diváci znají. Annu Kendrick, kterou jsme měli možnost vidět například ve filmech Ladíme nebo Lítám v tom, tato role přitahovala právě tím, že se její pojetí odlišuje od onoho archetypálního pohádkového pojetí. „Pozoruhodné je, že verze Popelky, která se v tomhle filmu objevuje, pochází přímo z pera bratří Grimmů, a šaty a střevíčky na ples jí daruje strom na hrobě její matky,“ vysvětluje. „Takže má v jistých ohledech k dispozici kouzla, pokud je skutečně potřebuje.“„Její příběh začíná být ale zajímavý až tehdy, když se provdá za prince,“ pokračuje Kendrick. „Tehdy Popelka začíná nacházet sama sebe a odmítá to, o čem se domnívala, že po tom touží, což také znamená přiznat si, že udělala chybu. Není ale zcela bez viny. Musí se vyrovnat se skutečností, že po něčem toužila tak moc, že se příliš nezamyslela nad tím, co skutečně potřebuje.“

Pro roli Popelčina prince, který touží po nevěstě, byl zvolen Chris Pine. Herec, který se patrně nejvíce proslavil rolí kapitána Jamese T. Kirka ve filmu Star Trek, svou postavu popisuje takto: „Princ je jednou z těch postav, o kterých se domníváme, že je známe, ale ve skutečnosti toho o nich zas tak moc nevíme.“ „Jedním z jeho mých nejoblíbenějších výroků zazní v situaci, kdy mu Popelka sděluje, že by se měl vzchopit a být dobrým králem, a on na to opáčí, že byl vychován pro krásu, ne pro upřímnost, což ho víceméně dokonale shrnuje,“ pokračuje Pine. 

carov 2

Když došlo na obsazení rolí Jacka a Červené Karkulky, bylo pro Marshalla důležité, aby obě tyto role představovaly dětští herci (na rozdíl od původního muzikálu, kde jsou tyto postavy obvykle starší), protože celý příběh je ve své podstatě o rodičích a dětech. Daniel Huttlestone, který okouzlil diváky v roli Gavroche v oscarovém muzikálu Bídníci, byl obsazen do role Jacka, bezstarostného chlapce, toužícího po dobrodružství. „Danielovi bylo třináct, když se objevil u konkurzu, a zpíval své písně ve vyšší poloze, protože ještě nezačal mutovat, a jeho podání bylo krásné a odzbrojující,“ vzpomíná Marshall.

Tracey Ullman, úspěšná herečka, která se objevila ve filmech jako Víc než dost nebo Výstřely na Broadwayi, a která se ujala role Jackovy chudé a zoufalé matky, toužící po lepším životě, chválou na Huttlestonovu adresu taktéž nešetřila. „Navzdory svému věku má Daniel velice profesionální přístup k práci a velice dospěle vnímá, co se po něm chce.“

Druhý mladý člen hereckého týmu, dvanáctiletá Lilla Crawford, která se v minulosti objevila na Broadwayi ve hře Annie, v tomto snímku na filmových plátnech debutuje rolí Červené Karkulky. Do své role byla obsazena na základě celonárodního castingu. „S Johnem DeLucou jsme Lillu viděli v Lapineově nastudování Annie a byla fantastická,“ říká Marshall. „Nemohli jsme uvěřit tomu, že někdo tak mladý by dokázal na svých bedrech utáhnout celé představení, ale byla to výjimečná zpěvačka, herečka a komička, jejíž schopnosti daleko přesahovaly její věk, a přesně taková by měla být i Červená Karkulka.“

Když Marshall oslovil Johnnyho Deppa (Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street, Alenka v kraji divů) s nabídkou role zákeřné postavy vlka, tento slavný herec s jejím přijetím příliš neotálel. Protože v minulosti s Marshallem spolupracoval na snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, ví, že oba vnímají řadu věcí velice podobně, a dle Deppových slov by „s Robem klidně natočil i telefonní seznam, pokud by mě požádal. Je to skutečný mistr.“ „Vlk je dravec tohoto příběhu,“ říká Lapine o této postavě. „Je ztělesněním zvířeckosti a Johnny Depp, kterého vnímáme jako velice atraktivního, ho ztvárnil velice pozoruhodně. Představuje svůdnost divočiny.“

carov 4

Pro Christine Baranski, která už v minulosti spolupracovala jak se Sondheimem (Sweeney Todd v Kennedy Center a koncertní představení Malá noční hudba v Roundabout Theatre Company) i s Marshallem (Chicago), nebylo nad nabídkou role Popelčiny zlé macechy třeba dlouhého váhání. „Je ohromně vzrušující, že se tento muzikál konečně dočkal filmové podoby, protože tu máme co do činění s pohádkovým světem, jenž se dá pozoruhodně vizualizovat,“ soudí Baranski. „Neumím si po vizuální stránce pro tenhle projekt představit lepšího režiséra, než jakým je Rob Marshall, jehož pojetí ideálně doplňuje Sondheimovu nádhernou hudbu a texty, a to vše za podpory pozoruhodných filmových herců, kteří svým postavám dodávají velký psychologický rozměr.“

Do rolí Popelčiných zlých nevlastních sester, Florindy a Lucindy, které ztvárnily Tammy Blanchard (Já a mé přízraky) a Lucy Punch (Zkažená úča), toužili tvůrci filmu po herečkách, které budou atraktivní, ale současně také vtipné a v jistých ohledech poněkud temné.

MacKenzie Mauzy, která se na Broadwayi objevila ve hře Next to Normal, byla obsazena coby Locika, vězněná mladá dívka, která touží poznat svět mimo svou věž. Podle Lapinea „je celá řada pohádek o dospívání, a Locika představuje dospívající dívku, která se chce potají vytratit z domu a žít si po svém, nezávisle na svých rodičích.“ „Teenageři, kteří již prošli pubertou, se často cítí uvězněni,“ pokračuje. „Cítí se být dospělými, ačkoliv jimi nejsou, a chtějí dělat dospělé věci, takže je tahle dějová linie i dnes velice relevantní.“

carov 1

Billy Magnussen z broadwayské hry Váňa a Soňa a Máša a Spike představuje Locičina okouzlujícího prince. Jakožto mladší bratr Popelčina prince si Magnussen užil ve své roli spoustu zábavy a oceňuje její dějový vývoj. „Můj princ touží být galantní a okouzlující, ale ve výsledku je to trochu podivín, což je legrační,“ míní. „Ale srdce má na správném místě...jediné, co chce doopravdy udělat, je odvést Lociku z její věže, aby mohli být společně šťastni.“

„Rob Marshall skutečně pochopil, jak důležité je sestavit herecký tým, jehož členové si budou rozumět,“ dodává Lapine. „Všichni zúčastnění byli nadšeni z možnosti s Robem spolupracovat a podílet se právě na tomhle příběhu, a myslím, že to na plátně je poznat. Vnímáte jejich lásku a vášeň pro to, co dělají, ale i pro sebe navzájem, a také pro příběh, který vyprávějí.“

Když Stephen Sondheim a James Lapine začali poprvé přemýšlet o tvorbě původního muzikálu, bylo jejich záměrem vytvořit provokativní dílo, odehrávající se ve fantastickém světě, jehož obyvatelé se vydávají na pouť za svými cíli. Vyšli z řady tradičních pohádek a ty propojili příběhem pekaře a jeho manželky. Výsledkem je krásný a dojemný příběh se současnými tématy, které jsou velice zručně podány prostřednictvím klasických postav, jako je Popelka, Jack a fazolový stonek, Locika či Červená Karkulka, a celkově se zaměřuje na to, co se odehrávalo poté, co 'zazvonil zvonec'.

Pohádky lidstvo doprovázejí od počátku věků a předávají se z generace na generaci. Zatímco navenek mohou působit pouze jako zdroj zábavy, mají také významnou naučnou a citovou úlohu, protože předávají důležitá poznání o lidském osudu. Psycholog Bruno Bettelheim o jejich psychologické hloubce zpracoval publikaci, v níž klade důraz na využití pohádek s cílem pomoci dětem činit vlastní závěry o jejich skutečném smyslu.

Od chvíle, kdy muzikál Čarovný les debutoval na divadelních jevištích, všichni jeho příznivci doufali, že se jednoho dne objeví také ve filmové podobě. Ale k tomu, aby bylo možné zkombinovat všechny komplikované a komplexní součásti natáčení filmového muzikálu a správně ho převést na filmová plátna, bylo třeba zkušeného režiséra, jakým je Rob Marshall. Přestože má Marshall na svém kontě celou řadu filmů, ať už jde o Chicago, Nine, Gejša či Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, je také slavným divadelním režisérem a choreografem, který za svou práci obdržel cenu Emmy. Právě díky této reputaci byl jedním z nejpovolanějších režisérů pro převod muzikálu Čarovný les na filmová plátna. „Rob Marshall má s divadelním světem bohaté zkušenosti, což je klíčové, a je navíc také choreograf, což je stejně nezbytné, protože takovýto muzikál vyžaduje režiséra, který ví, jak na věc,“ soudí Stephen Sondheim.

Pro kostymérku Colleen Atwood, která získala Oscara za filmy Alenka v kraji divů, Chicago a Gejša, byla šance podílet se na příběhu o postavách z několika různých pohádek velice lákavá. A skutečnost, že mělo jít o její celkem čtvrtou spolupráci s režisérem Robem Marshallem, pro ni byla třešničkou na dortu. Její inspirací pro všechny kostýmy ve filmu byl právě les, který stojí již v názvu filmu samotného, a nejeden kostým v sobě strukturu dřeva nějakým způsobem zahrnuje. Například kostým čarodějnice, který nosí Meryl Streep, byl ve skutečnosti vyroben z malých kousků kůže, které byly našité na podšívku, a to vše bylo zkombinováno s další kůži, takže výsledek vzbuzuje dojem popraskané kůry stromu. Takto vytvořené části kostýmu pak byly připevněny k podkladové síťovině, aby se v kostýmu bylo možné snáze pohybovat. Atwood si také vychutnala možnost inspirovat se odlišnými místy a dobami, a v případě Jacka (Daniel Huttlestone) a jeho matky (Tracey Ullman) jejich kostýmy vytvořila podle oblečení „chudých vesničanů z přelomu století“. Popelka (Anna Kendrick) a její princ (Chris Pine) naopak zastupují styl, který sama nazývá „romantickou secesí“.

Hudební vedoucí a producent Mike Higham spolupracoval se Stephenem Sondheimem na filmové verzi Sweeneyho Todda, což byl pro něj ohromující zážitek, takže když Sondheim jeho jméno zmínil jako možného hudebního partnera pro Čarovný les, bez zaváhání po této nabídce skočil. „Na muzikálech nemáte možnost pracovat příliš často, a spolupráce se Sondheimem je po hudební stránce vždycky velkou výzvou,“ míní. „Jde o velice komplexní tvorbu, která vyžaduje stoprocentní nasazení.“ Coby hudební vedoucí se Higham velmi aktivně podílí na celém tvůrčím procesu. „Jsem přítomen u zkoušek, takže slyším, jak se každá z písní vyvíjí, jak vyhovuje hercům a jak to všechno do sebe zapadne, až začneme doopravdy natáčet.“ 

ČAROVNÝ LES
(INTO THE WOODS)

Scénář: James Lapine
Režie: Rob Marshall
Produkce: John DeLuca, Rob Marshall, Marc Platt, Callum McDougall
Vedoucí výroby:
Výtvarník: Dennis Gassner
Kostýmy: Colleen Atwood
Masky: Peter Swords King
Efekty: Matt Johnson
Kamera: Dion Beebe ACS, ASC
Střih: Wyatt Smith
Hudba: Mike Higham, Paul Gemignani


Hrají:

Meryl Streep (čarodějnice)
Emily Blunt (pekařova žena)
James Corden (pekař)
Anna Kendrick (Popelka)
Chris Pine (Popelčin princ)
Christine Baranski (macecha)
Johnny Depp (vlk)
Lilla Crawford (Červená Karkulka)
Daniel Huttlestone (Jack)
Billy Magnussen (Locičin princ)
MacKenzie Mauzy (Locika)

© WALT DISNEY PICTURES


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

RENÁTA ŠŤASTNÁ

PR manažer a fundraiser v neziskové organizaci

Kniha:


JIŘÍ HOLUB - PROSTĚ NA MĚ ZAPOMNĚLI

Prošla mi rukama dlouhá řada knih, rozhodně desítky, ne-li pár stovek. Ale na první místo jednoznačně stavím tenkou knihu z pera Jiřího Holuba s názvem Prostě na mě zapomněli. Vydalo ji JaS nakladatelství, s.r.o. v roce 2015. Dlouho mi trvalo, než jsem ji vstřebala. Při čtení jsem se stala osmiletou Klárkou a žila její příběh. V létě roku 1945 jsem opustila Prahu a s rodiči a malým bratříčkem zamířila do staré vyrabované sudetské vesnice Svatý Wolfgang. Na tatínka tady čekalo slušně placené místo v kaolínce, maminka se těšila na život hospodyňky. Okamžitě jsem si zamilovala hory a okolí kolem domu, a protože jsem zvědavá a lačná po dobrodružství, vydávala jsem se, navzdory maminčiným zákazům, dál od domu. Při jedné cestě na maliny, jsem potkala Helgu - starou, otrhanou, vyhladovělou, ale přátelskou a vděčnou ženu, která tady vyrostla, starala se o svoji rodinu, vychovala děti a pak najednou zůstala úplně sama. Všichni ji opustili a jí zbyl jen smutek, trápení a obrovská bolest. A do té její beznadějné samoty jsem přišla já – malá holka bez předsudků, nechápající podlost a touhu po pomstě. Helga tak byla vytržena ze své beznadějné letargie a i přes to, že se zprvu bránila otevřít ta dávno zavřená dvířka do zraněné duše, nakonec pustila ven všechno, co ji trápilo, čím prošla a co ji zlomilo. Opustila svoji hrůznou minulost a otevřela svoje bolavé srdce. Díky mně už nebyla jen ta, na kterou jednoho děsivého dne ve vesnici všichni zapomněli. Na jedné straně to bylo velmi smutné, na straně druhé to ale vedlo k záchraně jejího života….

Jiří Holub mě vtáhnul mě do děje nejen slovy, ale i popisem. Úplně zřetelně jsem cítila emoce. Radost vystřídal strach, který mi ježil chloupky na rukách, byla jsem blažená, ale taky mě píchalo u srdce, když Helga vyprávěla o tom, co viděla a zažila. Měla jsem vztek a zlost a nakonec jsem si poplakala.

Banner

Partneři

Z archivu...

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Tajemné Jumaroro

jumaroro lauerovaKombinace napětí, exotiky a mystiky vás bude provázet na cestě do amazonského pralesa, kam se vydáte společně s Karolínou, pátrající po příteli Lukášovi. Ten se nevrátil z dovolené v Brazílii a ačkoliv se rodina utěšuje myšlenkou, ...

Obraz Yasminy Rezy se vrací na olomouckou komorní scénu
ImageObraz (někdy též Art, Kunst, Kumšt), nejznámější hra francouzské dramatičky Yasminy Rezy, znovu ožívá. Před třemi lety slavila inscenace úspěch v Divadle hudby, tentokrát ji ...
Začátek a konec Fresh Film Fest: Bestie a Wrong

drama bestie fresh film fest9. ročník mezinárodního filmového festivalu Fresh Film Fest zahájí ve středu 29. srpna psychologické drama Bestie, zatím poslední snímek dánského režiséra Christoffera Boeho,...

Festivalové otázky pro: Aneta Langerová

200langPřinášíme další festivalový flashback v podobě festivalových otázek pro Anetu Langerovou. Po jejím koncertě na Benátské noci jsme se sešli v zákulisí, abychom popovídali nejen o čerstvých hereckých zkušenostech, ale i o plánech pro nadcházející podzim.