ZOO: Nikdy nevíš, kdo přistoupil.
Banner

ZOO: Nikdy nevíš, kdo přistoupil.

ZOO 200Zoo je povídkový film odehrávající se v kupé během jedné cesty vlakem. Rozjetý vlak jen tak nezastavíš, nevyskočíš, zůstáváš jeho součástí, dokud sám nezabrzdí. Známý svět zůstává tam venku, uzavřený ubíhá za okny, jen se zrcadlí v odrazech skel vlaku. Vevnitř zatím vzniká nový ekosystém, dočasně nezávislý.

 

 

Dává dohromady náhodné kombinace lidí. Kdekoli jinde by nedostali možnost na sebe narazit. Není těžké protnout osudy, stačí vstoupit do kupé. Málokdy se poštěstí najít nějaké prázdné. Tak kdo sedí naproti? Možná je chytrák hlupákem, okradený zlodějem, svůdce sveden a oběť vrahem. A možná je chytrák obětí, zloděj sveden, hlupák vrahem a okradený svůdcem. A kdo z nich jsi ty? Nikdy nevíš, kdo přistoupil.

Jeden vlak, jedna cesta z Ostravy do Prahy. Kupé jako voliéry, ze kterých se těžko utíká. Člověk si může vybrat, ke komu přistoupí, ale výběr má své hranice, je stanoven momentální směsí cestujících. Nikdy nevíš, kdo přistoupil. A prázdných kupé ubývá.

ZOO 1

 

Film se vyznačuje surovostí. Natáčení probíhá přímo v jedoucím vlaku za plného provozu bez kulis či líbivých úprav. Neuhlazenost filmu se promítá i ve výběru představitelů hlavních rolí, které Tereza Kovářová hledala mezi neherci, amatérskými herci nebo studenty herectví:

“Cílem není technická čistota formy, ale její soudržnost, komplexnost a intenzita. Všechny povídky vizuálně pojí jejich syrovost, netočíme v naaranžovaném kupé v ateliéru, chceme kameru, která vypadává z kompozice a sem tam narazí do dveří, když strojvedoucí nezvládne zatáčku. Chceme hnusné pištění brzdícího vlaku a herce, kteří se nebojí zadrhnout v plynulé řeči nebo použít syntakticky nepřípustný slovosled,” říká Tereza Kovářová o svém záměru.

ZOO 3


Zoo vypráví příběhy, které jsou blízké každému divákovi, jenž občas cestuje vlakem. Každý jistě zná ten pocit, kdy prochází uličkou, nakukuje do kupé a hledá vhodné spolucestující pro následující desítky minut cesty. Totéž zažívají i filmoví hrdinové, jejichž volba kupé však není vždy ta nejšťastnější. Pár zlodějů, Patricie a Majkl, hledají vhodnou oběť, narazí na spícího studenta Petra. Jsou však vyrušeni, a proto jdou  okrást dalšího spícího, nic netušícího cizince. Petr tedy zůstane jako oběť Jerrymu, který působí jako pouhý dotěrný otrapa vysmívající se vzornému „nalajnovanému“ způsobu života. Slečna F. hledá mezi cestujícími svého vyvoleného, každý může být právě ON, na každého to musí zkusit. Že by to byl introvertní Čarlí nebo snad sebevědomý gangster Stain? Síť osudů se proplétá a komplikuje. Jediný, kdo by snad mohl vědět víc, je průvodčí, který je ale nedostižitelnější než Godot. “Při sledování osudů se nedá ubránit přirovnání celého vlaku k zoo plné klecí, voliér a podivuhodných exponátů,” vysvětluje Tereza Kovářová hlavní motiv.

ZOO 4


Snímek je nyní ve fázi příprav, natáčet se bude na konci března. Vzniká pod záštitou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně jako absolvenstký diplomový film. Premiéra je plánovaná na podzim tohoto roku. “Věříme v alternativní formy distribuce, stejně jako v případě mého předchozího filmu Skoro úplně vymyšlený film,” dodává režisérka.

ZOO
Žánr: povídkové drama
Scénář a režie:     Tereza Kovářová
Kamera: Matěj Piňos
Střih:  Hanka Dvořáčková
Herci:  Orlin Stanchev, Martin Jašek, Julie Goetzová, Tigram Hovakimyan a další    
Producent:  Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta Multimediálních Komunikací
Vedoucí produkce: Monika Suchanková
Zvuk:  Samuel Jurkovič
Hudba:     Death of the Fairies
Dramaturg: Martin Jašek
Grafika:  Jan Pekárek
Délka: 60 minut

Více informací o filmu, včetně ukázky v podobě první povídky, naleznete na oficiálních Facebookových stránkách filmu Zoo nebo na webu www.zoo-film.cz.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Rozhovor

Krádeže času Jany Eichler-Ruské

chimeara jana perexMnozí umělci touží zachytit prchavé okamžiky krásna a uchovat je natrvalo. Patří mezi ně i severočeská výtvarnice Jana Eichler-Ruská, tvořící pod značkou Chimeara. Lze uchopit přelud a přetavit jej do hmatatelné podoby? Je možn...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

Mistři japonského filmu nás stále oslovují

mistri japonskeho filmu obalkaJapanolog Antonín Líman sepsal ve 13 esejích knihu Mistři japonského filmu (vydala Paseka), kde se zaměřil na nejznámější tamní režiséry a jejich díla. Oproti fil...


Literatura

Biografie biatlonové legendy možná vyšla příliš brzy

fourcade 200I díky úspěchům českých reprezentantů patří biatlon v posledních letech k nejoblíbenějším sportům v tuzemsku vůbec a závody, které se na našem území pořádají, bývají často vyprodané. K největším legendám a hvězdám tohoto sportu rozhodně patří fe...

Divadlo

Týden s Farmou v jeskyni: podmanivá představení i diskuse s politiky

farma v jeskyni 200Do světa lidí, kteří nejsou schopni odolávat tlakům společnosti a žijí v absolutní izolaci, i do zákulisí fungování nadnárodních korporací a metod, jimiž se zbavují nepohodlných aktivistů – tam pozve během čtyř dnů soubor Farma v...

Film

Chuckyho nevěsta stírá rozdíl mezi roztomilou naivitou a škodolibostí

chuckyho nevestaVolné pokračování filmu Dětská hra s názvem Chuckyho nevěsta (1998) je snad tím nejlepším a zároveň nejsarkastičtějším, co může moderní horor nabídnout. Šikovně se zde stírá rozdíl mezi roztomilou...