Nejhledanější muž - Philip Seymour Hoffman v hlavní roli špionážního dramatu. Napsal mu ji John le Carré

Nejhledanejsi muz 200Dlouho očekávaný snímek A most wanted man (Nejhledanější muž) na motivy románu Johna le Carrého (autora bestsellerů Jeden musí z kola ven a Nepohodlný) vstoupil 4. září do českých kin. Nedávno zesnulý herec, který se proslavil filmy Mission Impossible nebo Červený drak, ztvárnil roli šéfa protiteroristické rozvědky. V dalších rolích se objeví Rachel McAdamsová, Willem Dafoe či Daniel Brühl. Snímek režíroval Anton Corbijn.

V islámské komunitě v Hamburgu se jedné noc zjeví zubožený napůl Rus a napůl Čečenec Issa Karpov (Grigoriy Dobrygin) a nárokuje si špinavé peníze, který by měl zdědit po svém otci. Jeho přítomnost pochopitelně nedá spát německé a americké rozvědce. Ani jedna strana nezná jeho minulost – pro Američany je Issa zločincem, protože se při mučení v ruském zajetí přiznal k činům, které pravděpodobně ani nespáchal. Německá strana v čele s alkoholickým bossem Güntherem Bachmannem, kterého ztvárnil právě Hoffman, ho hodlá využít k chycení větší ryby na poli islámského působení. Do sítě plné intrik se zaplete i bankéř Tommy Brue (Dafoe) a právnička hájící zájmy sociálně slabších menšin Annabel Richter (McAdams). Nikdo ze zúčastněných stran pořádně nezná Issovu minulost, ani jeho další záměry. Je Issa terorista, nebo oběť špinavých praktik mezinárodního zločinu? Je to horlivý muslim, který přišel do Německa praktikovat zájmy džíhádu, nebo jen téměř k smrti umučený nešťastník, co zde chce začít nový život?

Nejhledanejsi muz1
Nejhledanější muž je povedeným snímkem, který nahlíží na protiteroristické a špionážní služby a střety jejich zájmů v globálním měřítku. Corbijn na ně poukazuje ne jako na rafinovanou hru, ale jako na velmi rizikový podnik, v němž jednou nohou stále balancujete nad propastí a chybný krok může znamenat definitivní konec. Spolu s pohledem z druhé strany barikády tak utváří celistvý obraz o boji s terorismem, z něhož se spíše než cokoliv jiného stává výhodný business manipulující figurkami na šachovnici. Ne příliš růžový happy end je důkaz toho, že si člověk nesmí být ničím jistý a že konec může nastat kdykoliv.

Nejhledanejsi muz2

Snímek si svoji premiéru odbyl již na letošním filmovém festivalu Sundace, u nás se začal promítat 4.9. Trailer k filmu můžete zhlédnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=7qBfeRrF1nM
Název: Nejhledanější muž (A most wanted man) - Velká Británie / USA / Německo, 2014, 121 min