Reklama
Banner

Mamma Mia! Další vítězství Heleny Vondráčkové na muzikálové scéně

Email Tisk

helena perex1Prozatím poslední muzikálovou rolí Heleny Vondráčkové je Donna v muzikálu Mamma Mia!, který se v Kongresovém centru Praha hraje bezmála rok. Přitom popová diva do něj vstoupila až v sobotu 21. listopadu, což byl datum její premiéry a start jejího hostování. A jak to dopadlo? Publikum šlo se zpěvačkou od prvního výstupu, podporovalo ji stále sílícím potleskem na otevřené scéně, což po představení gradovalo potleskem vestoje. Faktem je, že se nová představitelka Donny předvedla nejen v šik kostýmech, ale také v mimořádné hlasové formě.

 

 

Na roli Donny, kterou ve filmové verzi muzikálu ztvárnila americká herecká superstar Meryl Streep, se Helena Vondráčková připravovala tři měsíce. A nebylo to jednoduché. Jak sama přiznala, učila se podle videozáznamu pražské inscenace, učila se tak i choreografii a s celým souborem zkoušela až těsně před vlastní premiérou.

Helena foto 1

Výsledkem je pozoruhodná kreace, kdy spojila svůj pěvecký a taneční um s hereckou akcí, přičemž vše vyznělo naprosto přirozeně. Žádná křeč se nekonala. Ostatně proč taky? Helena Vondráčková má za roky zpívání za sebou nejeden herecký zářez, a pokud si vzpomenete, tak bezvadně působila už v Šíleně smutné princezně. A to jí bylo v době natáčení rovných dvacet let.

Mamma Mia! je totiž muzikál, jak se sluší patří - a tak i postava Donny není postavena jen na hudbě, zpívání a tanečních číslech, ale rovněž na činoherním herectví. A tohle všechno Helena Vondráčková zvládá s neuvěřitelnou lehkostí a přirozeností. Udýchat řadu písní v pohybu a během "křepčení" totiž není žádná legrace, ale Vondráčková s tím nemá žádný problém. Její hlas i v Mamma Mia! září a neztrácí se.

Že tak navázala na svou předcházející velkou roli, kterou byla dohazovačka Dolly Leviová v bratislavském nastudování muzikálového evergreenu Hello, Dolly! (2006), není sporu. Každopádně to pro ni byla výzva, které se zhostila s neuvěřitelným šarmem. Opět prokázala své pěvecko-herecko-taneční kvality (pokolikáté už?) a jasně dokázala, že na muzikálové jeviště prostě patří. Jsou za tím nejen letité zkušenosti, ale i její pracovitost, schopnost učit se stále novým věcem a spolupracovat s různými týmy lidí.

Helena foto 2

Jak přesvědčila svou Donnou, představovat na jevišti ženy o dvacet nebo více let mladší hravě zvládá. Ona totiž vypadá pořád skvěle, má bezvadnou postavu a sluší jí prakticky cokoliv - i ty dlouhé vlasy, stejně jako kostýmy, které obléká v Mamma Mia!. Proto někdy dost dobře nechápu různé anonymní diskuse, v nichž se různé „nuly“ vyjadřují na adresu třeba zrovna Heleny Vondráčkové. Nedávno mě pobavila nějaká dáma, která nechápe, proč to ta Vondráčková ve svém věku stále dělá a oč jí jde. Chtěl bych tu dámu vidět. Anebo radši ani ne...

V roli Donny Helena Vondráčková alternuje s dalšími báječnými muzikálovými herečkami Alenou Antalovou, Leonou Machálkovou a Danielou Šinkorovou a rozhodně je i v této luxusní společnosti hvězdou nejvyšší svítivosti. V sobotu 21. listopadu měla navíc výborné spoluhráče, ať už jde o Hanu Holišovou (Sophie), Bronislava Kotiše (Sam), Hanu Křížkovou (Rosie), Michaelu Noskovou (Tanya) nebo Pavla Vítka v roli Harryho. Byli skvělí a určitě ji před premiérou i během ní hodně pomohli a podrželi ji.

Je jasné, že show typu Mamma Mia! je postavena na silném hudebním potenciálu (v tomto případě jde o největší hity skupiny ABBA), ale bez hvězd a company, co dávají tomuto muzikálu šťávu a hodně ze sebe i svého talentu, by to také nešlo. A pokud mají navíc na čem stavět a pokud je tu schopný režisér (v tomto případě Antonín Procházka) i mnohopočetný opravdu tvůrčí tým, pak asi nemůže vzniknout nezajímavé nebo nudné představení.

Helena foto 3

Podle mého názoru se pražská verze světoznámého muzikálu Mamma Mia! povedla i navzdory ne příliš ideálnímu prostoru. Scéna Kongresového centra Praha je neskutečně rozlehlá, nicméně prázdně tohle velké jeviště nevypadá. A to jen díky tomu, co se na něm a v jakém tempu odehrává, zpívá a tančí.

Právě hudba je impozantní složkou celé inscenace, ta ji nese a povznáší. Zatímco všechny písničky jsou dílem Bennyho Anderssona a Björna Ulvaeuse, přičemž některé vznikly ve spolupráci se Stigem Anderssonem, autorkou libreta je Catherine Johnson. Ta vycházela z příběhu klíčové písně The Winner Takes It All, kterou před lety natočila právě Helena Vondráčková jako A ty se ptáš, co já (opět další spojnice naší zpěvačky se skupinou ABBA).

Písnička A ty se ptáš, co já nechybí ani v pražské verzi světoznámého muzikálu, kde ostatně patří k nejemotivněji působícím scénám inscenace. Protagonistka Donny ji zpívá s původním českým textem Zdeňka Borovce, který je jen nepatrně upravený (během Heleniny premiéry jsem proto trnul, aby přece jenom nezazpívala původní verzi, kde se zpívá o synovi a ne dceři Sophii, ale moje obavy byly marné - vše zvládla tak, jak měla). Autorem dalších textů je Adam Novák, který rovněž celý muzikál přeložil do češtiny.

Helena foto 4

Snad nebude na škodu zmínit, že muzikál Mamma Mia! měl pražskou premiéru 12. prosince 2014 a doposud jej v Kongresovém centru Praha vidělo téměř 200 000 diváků. Romantický příběh s hity skupiny ABBA se stal celosvětovým fenoménem a jedním z nejúspěšnějších titulů hudebního divadla v Evropě i Americe. V New Yorku je osmým nejdéle uváděným představením v historii Broadwaye. Uvidíme, jak dlouho se bude uvádět v Praze...

www.mammamiamuzikal.cz/
www.facebook.com/MammaMiamuzikal/?fref=ts

Foto produkce Mamma Mia!


 

Komentáře   

 
-1 #1 Helenu ne.Seraphine313 2015-12-08 10:27
Sorry, ale tohle je naprosto mimo hodnocení. Na Mamma Mie jsem byl tenhle víkend a Vondráčková byla z celého ansámblu jasně nejhorší, ať už herecky nebo pěvecky. Svoje party nezvládala ani dechově ani intonačně, pořád zpívala jedno a to samé, co se naučila za svou hudební kariéru, zbytečně protahovala samohlásky, čímž třeba při skupinových vystoupeních zbytečně kazila ostatním zpěvákům vystoupení. Za celé představení zvládla jen jednu písničku, a tu ještě měla sólo a pořád se v ní opakovalo áá, jáá, máám, což je tak jediná věc, co umí. Herecky to bylo skoro až amatérské, pořád dokola točila tři pózy a dva výrazy, neustále zapomínala text, takže na její vystoupení jste brzo byli alergičtí. Vážně bych na jejím místě uvažoval o odchodu do důchodu. Úplném odchodu do důchodu.

A muzikál samotný se příliš nepovedl. Nevhodné prostředí, špatné ozvučení, příšerný překlad písní, proškrtaný (už tak dost jednoduchý) děj... za ty peníze jsem čekal opravdu o dost víc.
Citovat
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

KVĚTOSLAVA ENGLEROVÁ

knihovnice obce Statenice

Kniha:


JAN BAUER - KLASIKOVÉ V NEDBALKÁCH

Kniha Klasikové v nedbalkách aneb Za kulisami českého 19. století z pera Jana Bauera mě oslovila hlavně tím, co jsme se ve škole o našich slavných klasicích neučili. Všeobecně je známo, že život těchto osobností byl plný bídy, ústrků a jedním slzavým údolím. O tom, že to byli také lidé z masa a kostí s lidskými chybami, se ve škole neučilo. Jejich životopisy nelze shrnout do pouhého soupisu děl. Víte, že Mácha hovořil většinou německy, že Palacký napsal Dějiny národa českého nejprve německy, že Dobrovský, Rettigová a Světlá se museli učit češtinu až v dospělém věku? A s češtinou bojoval i Josef Mánes. Nejvíce mě zaujal příběh Karla Havlíčka Borovského, který byl pasován na národního mučedníka. Havlíček byl r. 1851 odvezen do tyrolského Brixenu. V kouzelné alpské krajině byl ubytován v luxusním hotelu, kde se zastavovali i příslušníci habsburského panovnického rodu. Český novinář zde měl zajištěnou plnou penzi a mohl k sobě zvát manželku i dceru. V květnu 1852 se za Havlíčkem rozjela i jeho rodina. Cestovní výlohy ve výši 150 zlatých jim zaplatilo pražské policejní ředitelství. Nato si Havlíček pronajal domek se zahradním altánem s krásnou vyhlídkou. Veškeré jídlo jim nosili z luxusního hostince. Kromě toho dostával náš novinář od rakouského ministra vnitra ročně 500 zlatých, které mu byly vypláceny pravidelně v měsíčních splátkách, aniž musel něco dělat. Pravdou ale je, že byl Havlíček pod stálou policejní kontrolou. A takových zajímavých příběhů je tu mnohem víc. Kniha vystihuje zajímavosti ze života našich klasiků čtivou formou bez bulvární příchutě a nesnižuje přitom význam osobností, které hrají zásadní roli v našem národním kulturním fondu.

Banner

Národní divadlo

  • Národní divadlo seniorům
    Sleva pro seniory Národní divadlo nabízí seniorům ve věku 65 + vstupenky s 50% slevou na vyhrazená místa všech představení ND.*  Kromě této...

Aktuality

Městská divadla pražská

Partneři

Z archivu...

Čtěte také...

Kontroverzní malé feministky pobavily brněnský Kabinet Múz

Minifemini 200Kulturní sdružení Napříč.cz je skupina odvážných a především umělecky nadaných lidí, kteří se snaží společně vytvořit alternativu k současnému tradičnímu konzumnímu proudu umění a zábavy. Toto sdružení předvedlo v rámci osla...

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Co se do kalendářů Aleše Cibulky vešlo i nevešlo
ImageDlouho jsem přemýšlela, jak nazvat článek o další knížce „pro pamětníky“ Aleše Cibulky. Nakonec jsem usoudila, že Alešův slogan je naprosto dokonalý, tak jsem jej jednoduše „opsala“...
Ježek a sněhulák aneb když zimní spánek nahradí hřejivé přátelství

jezek a snehulak 200Závěrečná sobota zlínského divadelního festivalu Setkání Stretnutie patří tradičně dětem, dětským představením a divadelnímu rodinnému pikniku. Letos počasí festivalu nepřálo a offprogram se nemohl odehrávat v š...

Peter Gábor v jednom kole

peter gabor 200Už dvacet inscenací, pod nimiž je podepsán jako režisér, má na svém kontě v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě Peter Gábor. Jeho prozatím poslední prací je hra nizozemských autorů Hermana Kocha a Keese Prinse Večeře, jejíž česk...

Zpěvačka Markéta Procházková: Chci být s publikem na jedné vlně

Prochazkova perexV divadle je jako doma, hraje hlavní role rovnou v několika pražských muzikálech najednou, nyní se zpěvačka a herečka Markéta Procházková dočkala vlastního sólového koncertu, který n...