Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Email Tisk

Kolonie 200Poslední říjnovou neděli a pondělí nabídne Palác Akropolis jedinečnou příležitost zhlédnout původní trilogii tvůrčího týmu Křivánková, Kozubková, Ferenzová alias Kolonie, o.s. Jako první diváci uvidí v neděli představení The Body Present, fyzické divadlo na hranici fashion show, live dj show a zpěvu. V pondělí pak budou následovat dvě inscenace, a to Lovci, subtilní hudebně-taneční inscenace o životě a díle dvojčat a výtvarnic Válových, a Konec Klementajn, neuvěřitelně ironická a drzá hudebně vizuální show na téma manipulace.

Vůbec poprvé tak bude možné vidět kompletní trilogii pohromadě během dvou dnů a užít si prodloužený kulturní víkend. Kromě úspěšné hry Konec Klementajn již mají ostatní inscenace po derniéře; diváci tak budou mít jednu z posledních šancí nahlédnout do drsného prostředí módního průmyslu v inscenaci The Body Present a zároveň do života umělkyň sester Válových v Lovcích. Na místě budou navíc k dostání vstupenky za zvýhodněnou cenu – za tři představení během dvou večerů tak zaplatí diváci jen 300Kč.

"Rády pracujeme s kontrasty, to je myslím signifikatní pro naši práci. Vychází to už z toho, že Jana je hudebnice a já tanečnice, a obě chceme navíc být performerky, takže naše spolupráce v tomto je vždycky kontrastní. Jana zpívá, ale zároveň se pohybuje, a její tělesnost, její fyzikalita je určitým způsobem bizarní podobně jako moje. A právě s tím pracujeme. Jakákoli každodennost fyzické existence nás prostě zajímá. To rozhodně spojuje všechny naše projekty. Protože to souvisí i s existencí na jevišti. Tělo v extrémní situaci. Ta tělesnost tam prostě je, musí být - a pokaždé je trochu jiná. Což vlastně může být pro diváky zajímavé," říká jedna z autorek a performerek Jindřiška Křivánková.

Kolonie body

Kolonie, o.s., tvůrčí tým Křivánková, Kozubková, Ferenzová se zaměřuje na původní autorskou tvorbu, která sdružuje různé divadelní žánry do jednoho celku. Jejich dílo se vyznačuje neotřelým přístupem k formě i obsahu, záměrně pracují s ironií, nadsázkou, groteskností, ale i citem pro křehký detail. Témata vychází ze současného společenského dění a přitom aktivizují divákovu vnímavost a snad i zodpovědnost. Náměty čerpá z literatury i současného společenského dění, snaží se podat reflexi soudobé společnosti. Divadelní inscenace pracují s moderními technologiemi (projekce, animace, živá hudba přímo na jevišti) jako součástí dramaturgie inscenace.

Jindřiška Křivánková byla oceněna v roce 2010 coby Objev roku festivalu ...příští vlna/next wave... za výrazovou jedinečnost a hereckou osobitost v mnoha rozmanitých projektech. Stejnou cenu obdržela v roce 2012 také Jana Kozubková, a to za nasazení, ochotu a schopnost propojovat rozličné nezávislé hudební a divadelní projekty. Lucie Ferenzová působila několik let jako dramaturgyně v Divadle Na zábradlí (spolupráce s Janem Nebeským, Davidem Czesanym, Janem Fričem a dalšími), v současnosti její inscenace lze vidět v pražské MeetFactory, Strašnickém divadle nebo Divadle D21. O scénografii inscenací se postarala Jana Hauskrechtová držitelka Ceny Josefa Hlávky.

The Body Present zkoumá extrémy a kontrasty lidské fyzikality a sebeprezentace. Tady už není místo na sny a představy, zde se prezentuje holá přítomnost. Zde není touha, zde je výkon. Smutná syrová realita. Ve své tragičnosti jsme komičtí. Jsme ikony. Vogue!


Inscenace The Body Present je inspirovaná filmem Agnes Vardy Cléo od 5 do 7, čili příběhem pařížské ikony, která čeká na výsledky z nemocnice. Na minuty přesně vymezené čekání ukazuje několikero tváří téže osoby vytržené ze zaběhlých zvyklostí a nahlížející na svůj dosavadní život jako na něco, co se neodvratně musí změnit. Tento inspirativní rámec autorkám inscenace umožňuje ukázat extrémní stavy, jevy a jednání. Postavami inscenace jsou žena a její alterego, a to v současnosti. Autorky zajímá ikoničnost jako způsob myšlení, způsob vnímání vzorů, představ a schémat. Tématem je ženské tělo. Inscenace komentuje vizualitu ikon dneška, prostředkem je show, ve svém původním významu, čili zveřejnění, zviditelnění, vyjevení charakterů a lidských typů. Autorky též zkoumají smrt ikony a její strach ze smrti a trend dnešní doby smrt vytěsnit, učinit ikonu z ní. Inscenace je o změně pasivního způsobu jednání k aktivitě.

Kolonie lovci


Inscenace Lovci ve formě fyzického divadla a scénické básně s autorskou hudbou připomíná, jak obtížné je po smrti blízkého člověka začít opětovně tvořit, žít, zvyknout si sám na sebe. Zvyknout si sám na sebe, když je člověk skutečně sám. Autorky zde pracují s reálnými předobrazy českých výtvarnic, vzdávají hold jejich specifickému humoru a po hlubokých rešerších a studiu výtvarné práce Válových vytvářejí svůj vlastní jevištní obraz těchto “sedmnáctiletých babek”.


Konec Klementajn „koketuje s archetypy, populárními trendy, rituály, vztahovými vzorci, rozostřením genderových rolí, banalitou i vysokou filozofií. Tématem je manipulace ve všech svých podobách, ať už psychologických, společenských či mediálních. Zaslechneme tu řvoucí pop-music se srdceryvnými „hlubokými texty“, nad nimiž kroutí hlavou sám Carl Jung, resp. jeho podobizna blikající na čele bizarní bicí soupravy, složené z nejrůznějších neuvěřitelných součástí“ (Jana Soprová). Hudbu na scéně vytváří Head in Body - člen kyberpunkového tria Lightning Glove a psychedelického projektu Sister Body, oživujících atavismy elektronické mytologie. Tento projekt tria Křivánková-Kozubková-Ferenzová též formálně zkoumá hranice divadelnosti, nejvíce ze tří zmíněných inscenací míchá žánry a hraničí s koncertem či techno party.


Inscenace vznikly díky podpoře hl. města Prahy, Nadace Život umělce a Státního fondu kultury ČR. Festival podpořila Nadace Život umělce.


Foto: Michal Ureš
http://www.palacakropolis.cz


 

Soutěž

Banner

Přihlášení



Banner
Národní divadlo - Představení

Rozhovor

Na festivalu Všemi směry se mi nejvíce líbí nadšení studentů do práce, říká Roman Bradáč

Bradac 200Roman Bradáč je bývalý zahraniční zpravodaj České televize. V současné době vyučuje na několika školách, včetně Vyšší odborné škole publicistiky. Studenti této školy už po jedenácté zorganizovali festival nezávislé publicistiky Všemi směry, Bradáč n...

Hledat

Chaty s osobností

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

S abonentkami na meziříčská předplatné máte své místo vždy jisté

09 - Predplatne Divadla + SedmikraskaLéto uplynulo jako voda a v Kulturním zařízení ve Valašském Meziříčí začíná nová kulturní sezóna. A příznivci divadla, komorní hudby i ti nejmenší mají možnost si poří...


Literatura

Lekavé povídky Daphne du Maurier

neohlizej se milacku mottoPovídková kniha Daphne du Maurier přináší romantické, trošku strašidelné povídky – proto je nazývám „lekavé“ (je to naprosto výstižný termín, který vytvořila má přítelkyně, režisérk...

Divadlo

Pohádka O Človíčkovi akrobatickými kousky pořádně rozvibruje bránici

O clovickovi 200Městské divadlo Zlín razí heslo „děti do divadla patří“, a tak se první letošní premiéra, která se konala 20. ledna 2013, týkala především dětských diváků. Ti měli tu čest spatřit první uvedení pohádky O...

Film

Největší padouch chce ukrást Měsíc

ja padouch 200Animovaná komedie Já padouch (2010) nás dostává do malovaného sousedství, plného rozkvetlých zahrad a dobrých lidí, kde v černém vysokém domě spřádá své plány jeden velký zločinec.

...