Liška Bystrouška v revíru Divadla na Orlí

Liška Bystrouška v revíru Divadla na Orlí

Email Tisk

orli 200Novým titulem, který v listopadu 2014 uvede Komorní opera Hudební fakulty JAMU, je opera Leoše Janáčka Příhody lišky Bystroušky, kterou skladatel zkomponoval na motivy krátkých příběhů Rudolfa Těsnohlídka zveřejněných v Lidových novinách. V letošním roce je to právě 90. výročí od listopadové premiéry v roce 1924. Premiéra v Divadle na Orlí se uskuteční v sobotu 22. listopadu 2014 v 19h v rámci Mezinárodního festivalu Janáček Brno 2014. Druhé festivalové uvedení se uskuteční ve čtvrtek 27. listopadu 2014. Kromě dvou festivalových představení uvede Komorní opera HF JAMU ještě čtyři reprízy ve dnech 23., 25., 26. a 28. 11. 2014.

 

Nová inscenace Příhod lišky Bystroušky je závěrečným projektem Davida Kříže absolvujícího magisterské studium operní režie na HF JAMU. V minulých letech se tento mladý režisér představil publiku s úspěšnou Donizettiho operou Viva la mamma (2012), komiksovým pojetím Smetanovy Prodané nevěsty (2013) či scénickým večerem koncertních skladeb Říkadla, Mládí, Zápisník zmizelého, které inscenoval s Renatou Fraisovou v rámci Mezinárodního hudebního festivalu Janáček Brno 2010. Autorkou scénografie a kostýmů k inscenaci je hostující Sylva Marková, autorem video projekcí je taktéž hostující Jakub Kříž. V hlavní roli lišky Bystroušky se představí Marta Reichelová, Aneta Ručková a Zdislava Bočková, postavy lišáka se zhostí Romana Jedličková, Jana Melišková a Jana Jelínková a v alternacích Revírníka uslyšíme jako hosty Jiřího Miroslava Procházku a Jana Kučeru.
Inscenace zazní v úpravě Jonathana Dovea pro komorní orchestr z roku 1998.

orli 1


Pod taktovkou Nikol Kraft, studentky 2. ročníku oboru dirigování orchestru, bude hrát Janáčkův akademický orchestr (jehož uměleckým šéfem je doc. Jan Zbavitel).  V jednotlivých pěveckých a hereckých úlohách se představí studenti Katedry zpěvu Hudební fakulty JAMU v hudebním nastudování doc. Tomáše Krejčího. Představí se také hostující pěvecký sbor pod vedením Kláry Roztočilové a Dětský sbor Brno Valérie Maťašové. „Naše Liška bude „naša“ – od Brna, v lese,“ říká David Kříž, „bude veselá i smutná – tak jako život, jehož obraz ve střípcích Janáček vtiskl do hudby své opery“.

Vstupenky lze rezervovat na e – mailové adrese Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript nebo na webových stránkách Divadla na Orlí www.divadlonaorli.jamu.cz.

Pro více informací navštivte webové stránky
http://komorniopera.jamu.cz/  nebo Facebook.


 
Banner

Přihlášení



Banner

Anketa

Národní divadlo


Rozhovor

Radůza: „Hudba se nedá dělat bez radosti, bez úporného zaujetí a vášně.“

raduzaK rozhovoru s námi svolila mladá maminka a především písničkářka a harmonikářka Radůza. V hudbě se věnuje především šansonu, ale nebojí se ani folkových melodií. Písním vždy dominuje skvělý text. Nejen o nich je tento rozhovor, ve kterém...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (21)

Čtěte také...

Tajem staré lišky Báry Hrzánové: Báječný životopis svérázné herečky

hrzanova 200Životopisné knihy jsou mojí vášní. Ne, že bych je vyhledávala, ale když se mi dostanou do ruky, nepohrdnu a patřičně si je vychutnávám: pokaždé totiž mají jinou chuť. Záleží na osobnosti, o které je tu psáno. Jinak si čtu o Nigelle Lawson, jinak o Frediem Mercurym.

...

Literatura

Mohou neurovědci opravdu číst naše myšlenky?

neuromarketing 200Nakladatelství Portál vydalo útlou populárně naučnou knihu s názvem Mohou neurovědci číst naše myšlenky? A podtitulem Od detektoru lži po neuromarketing. Jaké je toto dílo na aktuální téma?

 

...

Divadlo

Balet Luskáčik okúzlil návštevníkov

lusk 200V Dome umenia v Piešťanoch sa 22. novembra predstavil hrou Luskáčik Svetoznámy Kyjevský City balet v  hudobnom podaní Piotra Iľjiča Čajkovskija.

...

Film

Seděl režisér Roy Andersson na větvi a rozmýšlel o životě?

holub 200Švédský režisér Roy Andersson (viděli jsme od něho např. Písně z druhého patra a Ty, který žiješ) se zařadil mezi tvůrce festivalově ceněných filmů, jejichž samoúčelnost tvarová i syžetová, zahlcující významotvornou složku, vystupuje stále silněji do ...