Banner

Marc Eliot: MICHAEL DOUGLAS

Email Tisk

Průkopnický portrét jedné z nejúspěšnějších hollywoodských hvězd od uznávaného životopisce Marka Eliota.

 

Odhodlání, tvůrčí síla a charisma umožnily Michaelovi Douglasovi vystoupit ze stínu svého otce, filmové legendy Kirka Douglase, a stát se svébytným umělcem a obávaným hráčem ve filmovém průmyslu. Překonal kletbu neúspěchu, která pronásleduje syny a dcery hollywoodských celebrit, a jako producent dosáhl nečekaného úspěchu s filmem Přelet nad kukaččím hnízdem, za nějž dostal svého prvního Oscara. Film, v němž hrál jeho přítel Jack Nicholson, režírovaný Milošem Formanem, získal toto významné ocenění v pěti kategoriích a dnes se považuje za svého druhu kultovní film.

Michael Douglas


Následující desetiletí přinesla Michaelu Douglasovi pozoruhodné filmové role, mimo jiné Wall Street, Osudová přitažlivost, Základní instinkt, Honba za diamantem, Honba za klenotem Nilu, Volný pád, Dokonalá vražda. Právě různorodost jeho filmových rolí vypovídá o šíři jeho schopností a úžasné pracovitosti, bez nichž by se nikdy nemohl stát filmovým hercem takového formátu.


V životopisu této mimořádné umělecké osobnosti nechává autor nahlédnout i do složitého Douglasova osobního života, a to od jeho dětství, přes bouřlivé mládí v éře „květinových dětí“, po dospělost, naplněnou hektickou prací a četnými důvěrnými vztahy.

O autorovi:
Úspěšný americký autor Marc Eliot má za sebou řadu knih o předních osobnos¬tech filmového světa. Mezi zvláště oblí¬bené patří životopisy Clinta Eastwooda, Caryho Granta a Jimmyho Stewarta. Kniha o Waltu Disneym, za niž dostal cenu, se považuje za nejlepší knihu to¬hoto druhu o šedesátých létech 20. sto¬letí. Autor spolupracuje i s Penthouse, L. A. Weekly a California Magazine, pro něž píše články o médiích a pop kultuře.

Počet stran: 296
Cena: 398 Kč

Ukázka z knihy:

Kvůli stálému soupeření nemá člověk čas hlouběji se nad sebou zamyslet nebo něco vysvětlovat. Příliš jsem se schovával za svou práci. Když mluvím o tom, že jsem jako chameleon, v podstatě to znamená, že se zamýšlím nad tím, s kým v té době jsem.
MICHAEL DOUGLAS


„TENTO EROTICKÝ FILM JE VRCHOLEM VŠECH EROTICKÝCH filmů.“ Jak zmínil propagační tým filmu, Základní instinkt začal v osmdesátých letech jako původní filmová úprava Joea Eszterhase, který po druhé světové válce strávil šest let svého dětství v rakouském uprchlickém táboře. Svět si tam představoval jako nevlídné a ošklivé místo, kde je na denním pořádku vraždění a smrt a bohatí jsou považováni za padouchy. Tento náhled si přenesl do dospělosti. Původně vedoucí redaktor časopisu Rolling Stone, ověnčený cenami, napsal s Tomem Hedleym scénář Flashdance Adriana Lynea z roku 1983 a samostatně thriller ze soudní síně Zubaté ostří (Jagged Edge) Richarda Marquanda z roku 1985, kde hrál hlavní roli Jeff Bridges (jeden z dalších hollywoodských synů, který si nárokoval označení nejlepší milovník osmdesátých let) a poměrně neznámá Glenn Closeová, která tam zahájila svou účast v příbězích specializujících se na odpudivý sex a na krutost. Po krátkém smlouvání dostal Eszterhas na základě osnovy Základního instinktu tři miliony dolarů.


Štědrým plátcem byl Mario Kassar a jeho nezávislá produkční společnost Carolco Pictures, která měla před premiérou futuristického filmu Total Recall Paula Verhoevena, kde hrál Arnold Schwarzenegger, likvidační dluh 180 milionů dolarů. (Film nakonec vydělal skoro 300 milionů dolarů a vytáhl Carolco z finančních potíží. Uvedení Základního instinktu do kin na čas zaplní kapsy Carolka dalším zlatem, ale ani jeden film nezachrání společnost před úpadkem, který nastal v roce 1995.) Kassar zoufale potře¬boval udělat Eszterhasův erotický nebo aspoň sexem obtěžkaný scénář. Původně nesl název Láska zraňuje (Love Hurts) – ve filmu se tento název objevuje jako titul jednoho z paperbackových bestsellerů Catherine Tramellové. Věřil totiž neotřesitelnému pravidlu Hollywoodu: Sex film prodává.

 


www.ivysehrad.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Banner

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

JAKUB ZAHRADNÍK

hudebnik a klavirista

Kniha:


Josef Kroutvor - PRAHA MIZERNÁ

"Po celé Praze postávají dvojice fízlů - jsou velmi nenápadní. Objevili se jako houby po dešti, jsou všude." Vypůjčil jsem si úryvek z knihy Josefa Kroutvora PRAHA MIZERNÁ. Josef je můj přítel a je to chodec, nejen pražský, ale třeba i benátský a je, stejně jako já, milovníkem Novohradských hor. Člověka maně napadne, kam se ti fízlové poděli? No, žijí přece dále mezi námi, milé děti... Josefovými zápiskami nahlížíme jako trhlinami ve zdech do proluk vlastní paměti. Praha mizerná je povětšinou Prahou normalizace, ale také vzpomínek na prvorepublikovou krásu a připomínkou devadesátých let, která umožnila projevit se podnikavým duchům, pardon, vlastně lidem. (Nebo přece jenom duchům?) Josef přesně vystihuje to, že Praha je vlastně vlastně ghetto a naše rozlety narazí vždy na směšně malé české poměry. S tím nemusí lidé nové doby souhlasit, ale třeba Kafka, Hašek, Čapek, Kundera, Hrabal a Kroutvor jsou myslím proti. "Pod Belvederem v parku, opět ve dvojicích, posedávají na lavičkách fízlové. Vypadají tak trochu jako buzeranti, jen by se měli k sobě více tulit." Škoda, že je ta kniha formátu, který nestrčím do kapsy, bral bych ji s sebou na vlastní potulky. Ale v zaplněné MHD s ní zase můžete někoho chutě odpálkovat.

Anketa


Chat s osobností

Hledat

Mimísek 3

Partneři

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Benjamin Kuras: Jak zabít civilizaci

civilizace900Co k tomu říct? Čekala jsem historické čtení odlehčeného rázu. Ale výsledek byl ten, že jsem zůstala po přečtení asi tak dvě hodiny jako opařená. Je to kniha, od které jen tak neodejdete: Jak logické, jak psychologické, jak zákonité. Ve zkr...

Divadlo

Divadelní Ostrava představí v listopadu v Praze Shakespeara pětkrát jinak

ostrava v praze 200V Praze / Ostravě 25. října – Divadelní Ostrava míří do Prahy - od 6. do 28. listopadu představí v průběhu pěti večerů výběr her nesmrtelného Williama Shakespeara. V Praze tak vyvrcholí celoroční projekt SHAKESPEARE OSTRAVA 2016, j...

Film

Seděl režisér Roy Andersson na větvi a rozmýšlel o životě?

holub 200Švédský režisér Roy Andersson (viděli jsme od něho např. Písně z druhého patra a Ty, který žiješ) se zařadil mezi tvůrce festivalově ceněných filmů, jejichž samoúčelnost tvarová i syžetová, zahlcující významotvornou složku, vystupuje stále silněji do ...