Reklama
Banner

Marc Eliot: MICHAEL DOUGLAS

Email Tisk

Průkopnický portrét jedné z nejúspěšnějších hollywoodských hvězd od uznávaného životopisce Marka Eliota.

 

Odhodlání, tvůrčí síla a charisma umožnily Michaelovi Douglasovi vystoupit ze stínu svého otce, filmové legendy Kirka Douglase, a stát se svébytným umělcem a obávaným hráčem ve filmovém průmyslu. Překonal kletbu neúspěchu, která pronásleduje syny a dcery hollywoodských celebrit, a jako producent dosáhl nečekaného úspěchu s filmem Přelet nad kukaččím hnízdem, za nějž dostal svého prvního Oscara. Film, v němž hrál jeho přítel Jack Nicholson, režírovaný Milošem Formanem, získal toto významné ocenění v pěti kategoriích a dnes se považuje za svého druhu kultovní film.

Michael Douglas


Následující desetiletí přinesla Michaelu Douglasovi pozoruhodné filmové role, mimo jiné Wall Street, Osudová přitažlivost, Základní instinkt, Honba za diamantem, Honba za klenotem Nilu, Volný pád, Dokonalá vražda. Právě různorodost jeho filmových rolí vypovídá o šíři jeho schopností a úžasné pracovitosti, bez nichž by se nikdy nemohl stát filmovým hercem takového formátu.


V životopisu této mimořádné umělecké osobnosti nechává autor nahlédnout i do složitého Douglasova osobního života, a to od jeho dětství, přes bouřlivé mládí v éře „květinových dětí“, po dospělost, naplněnou hektickou prací a četnými důvěrnými vztahy.

O autorovi:
Úspěšný americký autor Marc Eliot má za sebou řadu knih o předních osobnos¬tech filmového světa. Mezi zvláště oblí¬bené patří životopisy Clinta Eastwooda, Caryho Granta a Jimmyho Stewarta. Kniha o Waltu Disneym, za niž dostal cenu, se považuje za nejlepší knihu to¬hoto druhu o šedesátých létech 20. sto¬letí. Autor spolupracuje i s Penthouse, L. A. Weekly a California Magazine, pro něž píše články o médiích a pop kultuře.

Počet stran: 296
Cena: 398 Kč

Ukázka z knihy:

Kvůli stálému soupeření nemá člověk čas hlouběji se nad sebou zamyslet nebo něco vysvětlovat. Příliš jsem se schovával za svou práci. Když mluvím o tom, že jsem jako chameleon, v podstatě to znamená, že se zamýšlím nad tím, s kým v té době jsem.
MICHAEL DOUGLAS


„TENTO EROTICKÝ FILM JE VRCHOLEM VŠECH EROTICKÝCH filmů.“ Jak zmínil propagační tým filmu, Základní instinkt začal v osmdesátých letech jako původní filmová úprava Joea Eszterhase, který po druhé světové válce strávil šest let svého dětství v rakouském uprchlickém táboře. Svět si tam představoval jako nevlídné a ošklivé místo, kde je na denním pořádku vraždění a smrt a bohatí jsou považováni za padouchy. Tento náhled si přenesl do dospělosti. Původně vedoucí redaktor časopisu Rolling Stone, ověnčený cenami, napsal s Tomem Hedleym scénář Flashdance Adriana Lynea z roku 1983 a samostatně thriller ze soudní síně Zubaté ostří (Jagged Edge) Richarda Marquanda z roku 1985, kde hrál hlavní roli Jeff Bridges (jeden z dalších hollywoodských synů, který si nárokoval označení nejlepší milovník osmdesátých let) a poměrně neznámá Glenn Closeová, která tam zahájila svou účast v příbězích specializujících se na odpudivý sex a na krutost. Po krátkém smlouvání dostal Eszterhas na základě osnovy Základního instinktu tři miliony dolarů.


Štědrým plátcem byl Mario Kassar a jeho nezávislá produkční společnost Carolco Pictures, která měla před premiérou futuristického filmu Total Recall Paula Verhoevena, kde hrál Arnold Schwarzenegger, likvidační dluh 180 milionů dolarů. (Film nakonec vydělal skoro 300 milionů dolarů a vytáhl Carolco z finančních potíží. Uvedení Základního instinktu do kin na čas zaplní kapsy Carolka dalším zlatem, ale ani jeden film nezachrání společnost před úpadkem, který nastal v roce 1995.) Kassar zoufale potře¬boval udělat Eszterhasův erotický nebo aspoň sexem obtěžkaný scénář. Původně nesl název Láska zraňuje (Love Hurts) – ve filmu se tento název objevuje jako titul jednoho z paperbackových bestsellerů Catherine Tramellové. Věřil totiž neotřesitelnému pravidlu Hollywoodu: Sex film prodává.

 


www.ivysehrad.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Banner

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

KVĚTOSLAVA ENGLEROVÁ

knihovnice obce Statenice

Kniha:


JAN BAUER - KLASIKOVÉ V NEDBALKÁCH

Kniha Klasikové v nedbalkách aneb Za kulisami českého 19. století z pera Jana Bauera mě oslovila hlavně tím, co jsme se ve škole o našich slavných klasicích neučili. Všeobecně je známo, že život těchto osobností byl plný bídy, ústrků a jedním slzavým údolím. O tom, že to byli také lidé z masa a kostí s lidskými chybami, se ve škole neučilo. Jejich životopisy nelze shrnout do pouhého soupisu děl. Víte, že Mácha hovořil většinou německy, že Palacký napsal Dějiny národa českého nejprve německy, že Dobrovský, Rettigová a Světlá se museli učit češtinu až v dospělém věku? A s češtinou bojoval i Josef Mánes. Nejvíce mě zaujal příběh Karla Havlíčka Borovského, který byl pasován na národního mučedníka. Havlíček byl r. 1851 odvezen do tyrolského Brixenu. V kouzelné alpské krajině byl ubytován v luxusním hotelu, kde se zastavovali i příslušníci habsburského panovnického rodu. Český novinář zde měl zajištěnou plnou penzi a mohl k sobě zvát manželku i dceru. V květnu 1852 se za Havlíčkem rozjela i jeho rodina. Cestovní výlohy ve výši 150 zlatých jim zaplatilo pražské policejní ředitelství. Nato si Havlíček pronajal domek se zahradním altánem s krásnou vyhlídkou. Veškeré jídlo jim nosili z luxusního hostince. Kromě toho dostával náš novinář od rakouského ministra vnitra ročně 500 zlatých, které mu byly vypláceny pravidelně v měsíčních splátkách, aniž musel něco dělat. Pravdou ale je, že byl Havlíček pod stálou policejní kontrolou. A takových zajímavých příběhů je tu mnohem víc. Kniha vystihuje zajímavosti ze života našich klasiků čtivou formou bez bulvární příchutě a nesnižuje přitom význam osobností, které hrají zásadní roli v našem národním kulturním fondu.

Banner

Partneři

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Někdo se dívá aneb mord na pařbě

200krimiČetba je pro většinu dnešních náctiletých vopruz a synonymum nepříjemné školní povinnosti, tedy nic, čemu by bylo záhodno se věnovat ve volném čase a dobrovolně. Punc a předsudky o nutném zlu a čase, který je stráven nad knihou, jako promarněném, však d...

Zlín kráčí Za kulturou krok za krokem

krok 200Za kulturou krok za krokem je název unikátní losovací akce, která sdružuje podnikatele s podobným zájmem a hlavně dělá radost. Firmy si navzájem přeposílají své klienty a dělají radost těm stávajícím. My vám v tomto článku představíme, co nabízí Městsk...

KLIP: Porno převlečené za umění? Ani náhodou!

srbsky film klipOd chvíle, kdy – díky akci pro filmofily ´Fresh Film Fest´ - do naší distribuce vpadl snímek Klip, se ozývá ze všech stran Klip! Klip! Hurá!, anebo Klip! Klip! Fuj! Jak kdo do divácké veřejnosti volá, tak se pak z div...

Ty největší hvězdy festivalu Colours of Ostrava na 130 tunovém pódiu!

altPřípravy jednoho z největších festivalů severní Moravy Colours of Ostrava finišují, a zdá se, že po mnohaletém opomíjení kulturní památky UNESCO vzniká v samém středu Ostravy areál-městečko, které dostává ocelárny a slévárny Vítkovice do úplně jin...